سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس چیزی را دوست بدارد، از آنْ بسیاریاد می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :59
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235218
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
2:43 ع
فروردین 95 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، جمعی از بسیجیان هنرمند استان سمنان  همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی ،با خانواده معظم شهید بهمن ذوالفقاریان ،مادر بزرگوار و برادر ارجمند شهید دیدار نمود .

در این دیدار صمیمی  که در منزل مادر بزرگوار شهید انجام گردید و جمعی از  هنرمندان و مسئولین بسیج  استان حضور داشتند ،رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس بازگو و خاطرات این شهید بزرگوار از زبان مادر و برادر شهید بیان گردید.

شهید والامقام بهمن ذوالفقاریان از شهدای هنرمند استان سمنان و شهرستان مهدیشهر می باشند که فعالیت های هنری این شهید در زمینه  هنرهای تجسمی بوده است . همچنین از خانواده بزرگوار شهید بهمن ذوالفقاریان در کنگره تخصصی 430 شهید هنرمند  عرصه هنرهای تجسمی کشور که در مهرماه سال گذشته در استان کرمان برگزار گردید ،تقدیر به عمل آمد.


95/1/25::: 9:16 ص
نظر()
  
  

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان،  آئین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در شاهرود برگزار گردید. در این همایش که با نام "در جستجوی حقیقت" و به همت بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود ، اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و حوزه هنری شاهرود با حضور  جمعی از هنرمندان شهرستان در سالن همایشات فرهنگسرای بهمن  برگزار گردید فرماندار شاهرود ، جمعی از مسئولان  شهرستان و هنرمندان حضور داشتند .

 پخش مستند، سخنرانی با موضوع تبیین شخصیت شهید سیدمرتضی آوینی و هنرمند فقید مرحوم فرج اله سلحشور ، اجرای نمایش، نقالی و شعرخوانی از جمله برنامه های اجرا شده در این همایش بود .

در این همایش حسین نظارت هنرمند پیشکسوت در رشته هنرهای تجسمی در روی صحنه با هنرمندی تمام تصویر پنج شهید رزمنده شاهرودی بر روی بوم به تصویر کشید. از دیگر برنامه های این همایش اکران قسمتی از مجموعه مستند گردان کربلا ساخته محمد عباسی برای نخستین بار و تجلیل از چهار هنرمند شهرستان شاهرود در حوزه های تجسمی، نقاشی، نمایش و موسیقی بود.


  
  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: امروز که در جنگ نرم قرار گرفته ایم بیشتر از هر زمان دیگر به تفکر شهید آوینی نیازمندیم زیرا اکنون ابزار مبارزه دشمن هنر است و باید با ابزار هنر به جنگ دشمن رفت و هنری که تفکر شهید آوینی در آن جای داشته باشد در جنگ نرم پیروزی از آن اوست.

جان محمد خوب پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود به مناسبت هفته هنر اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی شهید سید مرتضی آوینی و مرحوم فرج الله سلحشور اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی، مولود انقلاب اسلامی است و همچنانکه انقلاب فرهنگی ما مبتنی بر ارزش های ناب اسلامی و انسانی بود، هنر انقلاب اسلامی هم بر ترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همت گماشت.

وی افزود: در این عرصه هنرمندان زیادی فعال شدند و با خلق آثار ارزشمند هنری در راه اعتلای ارزش ها گام برداشتند و البته بعضی از این هنرمندان به دلیل باور همیقشان به هدفی که داشتند جان خود را هم گذاشتند.

خوب پور خاطر نشان کرد: از میان این هنرمندان ارزشی هنرمند شاخص متعهد و متخصص شهید آوینی را می توان نام برد که با فعالیت های بی نظیر خود در نشر ارزش ها و به خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به جای نهادن آثار ارزشمند خود سید شهیدان اهل قلم را لقب خود کرد و نام ایشان در تقویم رسمی کشور با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی جاودانه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: هر چند شهدا جاودانه های تاریخند اما شهید آوینی بعنوان الگویی مناسب و شاخص برای جامعه هنری ماست و به روایت خیلی از هنرمندانی که ایشان را می شناسند شفافیت، صداقت، فروتنی و باورمندی به هدف از وی اسطوره ای در حوزه فرهنگ و هنر ساخت و او را ماندگار کرد.

وی تاکید کرد: امروز که در جنگ نرم قرار گرفته ایم بیشتر از هر زمان دیگر به تفکر شهید آوینی نیازمندیم زیرا اکنون ابزار مبارزه دشمن هنر است و باید با ابزار هنر به جنگ دشمن رفت و هنری که تفکر شهید آوینی در آن جای داشته باشد در جنگ نرم پیروزی از آن اوست.

خوب پور با بیان اینکه این امر محقق نخواهد شد گفت: این امر محقق نخواهد شد جز اینکه در ترویج اندیشه های این هنرمند انقلابی بکوشیم و در معرفی الگوهای مناسب همچون این عاشق از خود گذشته تلاش کنیم.


  
  
جانشین سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه امروز هنرمندان بسیجی باید نقش خود را در ادبیات انقلاب اسلامی به صورت پررنگ بیابند و در همه عرصه ها ایفای نقش کنند، گفت: از هنرمند بسیجی انتظار آنست که هنر متعهد انقلابی عمیقا اسلامی را پاسداری و آن را ترویج کند.

اسحاق هراسانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت بیستم فروردین ماه سالروز شهادت سیداهل قلم، هنرمند تراز انقلاب شهید سیدمرتضی آوینی و همچنین روز هنر و هنرمندان به جامعه هنری و هنرمندان متعهد بسیجی اظهار داشت: هنر می تواند در همه ابعاد زندگی و خانواده نقش داشته باشد و بهترین شیوه سبک زندگی را با روش های هنرمندانه و امتزاج خلاقیت در هنر، به سبک زندگی اسلامی ایرانی، کمک شایانی کند به شکلی که زندگی با طراوت، شاداب، با انگیزه و مؤثر باشد.

وی افزود: به قول شهید آوینی «هنر شیدایی حقیقت است همراه با قدرت ایمان آن شیدایی» و به واقع«هنرمند صاحب مقامی است که در حقیقت از آسمان می گیرد و به زمینیان می بخشد، پس سینه اش باید قابلیت نزول ملائکه ای را داشته باشد که واسطه الهام هستند».

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: در اندیشه هنرمندان بسیجی و تراز انقلاب باید فلسفه وجودی هنر و هنرمندی از خواستگاه معرفت الله سرچشمه گیرد و این تغییر موازنه فرهنگی باید در فکر و اندیشه و فلسفه وجودی هنر انقلاب با سایر هنرمندان قابل انفکاک باشد و اینگونه است که شهید آوینی می فرماید«قلب هنرمند باید جلوه گاه حسن و بهاء حضرت حق باشد و آیینگی نیز بداند».

هراسانیان با تأکید بر اینکه امروز هنرمندان بسیجی باید نقش خود را در ادبیات انقلاب اسلامی به صورت پررنگ بیابند و در همه عرصه ها ایفای نقش کنند، گفت: از هنرمند بسیجی انتظار آنست که هنر متعهد انقلابی عمیقا اسلامی را پاسداری و آن را ترویج کند.

وی با بیان اینکه هنر اگر در جایگاه واقعی خودش قرار گیرد کارهای بسیار بزرگی انجام خواهد شد، افزود: زبان هنر بسیار کارگشاست و خود هنر و هنرمند مفاهیم اندیشه ای و بسیار بلندی است.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اندیشه اصلی هنر ریشه در اندیشه ناب اعتقادی و موحدی دارد و هنرمند باید به این مفاهیم ارزشی که در هنر موجود است، دست یابد.


  
  

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، یادوراه شهدای هنرمند شهرستان گرمسار و آئین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی برگزار گردید.این مراسم  که به همت بسیج هنرمندان و همکاری اداره ارشاد اسلامی گرمسار با حضور  جمعی از هنرمندان شهرستان در سالن همایشات فرهنگسرای خورشید برگزار شد .

پرده خوانی ، پخش کلیپ از فرمایشات مقام مهعظم رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی ) در خصوص ویژگی های هنر و هنرمند متعهد و انقلابی و  کلیپ شهدای هنرمند ، سخنرانی با موضوع تبیین شخصیت شهید سیدمرتضی آوینی و شهدای هنرمند  ، گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند فقید مرحوم فرج اله سلحشور  ، اجرای تئاتر و .... از مهم ترین برنامه های این مراسم بود.


  
  

به گزارشخبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، سیدمحمدرضا هاشمی در همایشی با نام "در جستجوی حقیقت"  که به مناسبت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم و روز هنر انقلاب اسلامی برگزار گردید ابزار هنر بهترین راه نمایش و انتقال رشادت های رزمندگان به نسل جدید دانست و  یاد و خاطره شهید اهل قلم، سید مرتضی آوینی را گرامی داشت .   

فرماندار شاهرود ، مرحوم فرج الله سلحشور را نمونه ای از هنرمندی دانست که برای حفاظت از دین و آرمان های انقلاب، آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت .

ابشان با اشاره به برنامه هایی که همه ساله در هفته هنر انقلاب اسلامی در این شهرستان برگزار می شود، یادآور شد: سال گذشته و در این ایام شاهد برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی شهرستان در قالب اجلاسیه یک هزار و 26 شهید شهرستان بودیم و سیاری از رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران نیز سهمی در برگزاری هرچه بهتر اجلاسیه سال گذشته داشتند.

در این همایش که به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شاهرود و حوزه هنری شاهرودب رگزار گردید  جمعی از مسوولان و هنرمندان حضور داشتند.


  
  

امام‌ جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه شهید آوینی مانند ستاره‌ای در تارک هنر انقلاب اسلامی می‌درخشند گفت: هنرمندان افسران جنگ نرم با دشمن هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به فرارسیدن روز هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز هنر نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در موضوع جنگ نرم با دشمن دارد.

وی بابیان اینکه دشمنان از همین هنر برای تخریب ارزش‌های موجود در کشور و جامعه اسلامی ما استفاده می‌کنند به راه‌های مقابله با جنگ نرم از طریق هنر اشاره و عنوان کرد: نکته نخست این است که همه هنرمندان و کسانی که در عرصه فیلم، سینما، تئاتر، موسیقی و صحنه‌های دیگر هنری کار می‌کنند؛ ابتدا باید دشمن و جنگ نرم آنان را به‌خوبی بشناسند و خدایی ناکرده‌کاری نکنند که در جهت تقویت خواسته دشمن باشد.

امام‌جمعه مهدی‌شهر گفت: علاوه بر این در این راه هنرمندان باید به‌عنوان افسران جنگ نرم با استفاده از ابزاری که در حوزه‌های موجود مانند فضای مجازی و دیگر ابزارهای ارتباطی و هنری در اختیاردارند؛ به این نبرد فرهنگی و در فضاهای مجازی و فیلم و تئاتر واردشده و از اهرم هنر استفاده و توطئه‌های فرهنگی دشمنان را تا حد امکان خنثی کنند.

بارانی افزود: درواقع می‌توان گفت که هنرمندان باید جنگ نرم را با زبان هنر به جوانان و فرزندان این مرزوبوم منتقل کرده و ابعاد مختلف آن را تبیین کنند.

وی با اشاره به میزان موفقیت هنر در بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی و تولید آثار فاخر در تراز انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: درواقع باید گفت که توفیقات نسبی در این زمینه وجود داشته است؛ ولی فراز و نشیب‌های زیادی را نیز داشتیم. کشور و جامعه ما در این مدت امثال شهید اوینی را به خود دید که مانند ستاره‌ای در تارک هنر انقلاب اسلامی ما می‌درخشند و برخی از سینماگرانی را نیز داشته و داریم که فیلم‌های خوبی را در عرصه دفاع مقدس و در تراز انقلاب اسلامی ساختند و تحول خوبی در این زمینه ایجاد شد. تئاترهایی که در ماه مبارک رمضان راجع به موضوعاتی مانند قیامت انجام شد تأثیرات بسیار خوبی در جامعه دارد.

امام‌جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه کارهای بسیار خوبی در دیگر زمینه‌های هنر نیز در تراز انقلاب اسلامی انجام‌شده و پیشرفت‌های نسبی خوبی در این زمینه داشتیم از فیلم حضرت یوسف به‌عنوان نمونه‌ای دیگر از این آثار در تراز انقلاب اسلامی نام برد که حتی توانست در جهان عرب نیز جای خود را باز کند و خاطرنشان کرد: اما شاید این پیشرفت‌ها و هنر را نتوانستیم آن‌گونه که مورد انتظار نظام اسلامی باشد؛ در آن راستا و آن جایگاه قرار دهیم و برای رسیدن به وضعیت آرمانی جای کار زیادی داریم.

بارانی از شهید آوینی یک الگو برای همه هنرمندان کشور در همه زمینه‌ها نام برد و تصریح کرد: ویژگی‌های مختلف فردی و اجتماعی این شهید، وی را به‌عنوان الگوی هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی مطرح می‌کند.

وی با اشاره به اینکه درواقع شهید آوینی خود را پیداکرده بود تأکید کرد: هنرمندان ما برای تولید آثار هنری در تراز انقلاب باید ابتدا خودشان را پیدا کنند و اگر انسان خود را پیدا کنند؛ آن هنگام می‌تواند زیبایی‌های عالم را با خلق آثار هنری به نمایش بگذارد. زمانی که درون فرد هنرمند زیبا و پر از معرفت الهی شد؛ درواقع آن هنرمند، هنرمندی اصیل بوده و آثار وی با درونش مطابقت خواهد داشت و شهید اوینی یکی از الگوهای بسیار منحصربه‌فرد برای هنرمندان ما بود.

امام‌جمعه مهدی‌شهر با اشاره به اینکه حوزه هنری و هنرمندان استان سمنان توفیقات نسبی درزمینه? تولید آثار ارزشمند انقلابی داشته‌اند؛ به هنرمندان استان سمنان توصیه کرد: هنرمندان باید ابتدا خودشان را پیدا کنند و اصالت خود را دریابند و بدانند که در هرجایی که هستند؛ این موقعیت جمهوری اسلامی در این عرصه تاریخی و نقش آنان به‌عنوان هنرمند در آن دیگر قابل تکرار نیست و در این شرایط باید وظیفه خود را به‌عنوان هنرمند برای انقلاب اسلامی انجام دهند.

بارانی با بیان اینکه هنرمند با زبان هنر رسالتی بسیار بزرگ در قبال انقلاب اسلامی و جامعه دارد خاطرنشان کرد: در عرصه جنگ نرم نیز هنرمندان باید با زبان هنر واردشده و جوانان را از آماج هجمه‌های استکبار نجات دهند.

 وی بابیان اینکه اگر هنر بر اساس فطرت الهی حرکت کند؛ می‌تواند بزرگ‌ترین تأثیرات را در زندگی انسان بگذارد اظهار داشت: ازآنجایی‌که خداوند خالق همه زیبایی‌ها است؛ هنر نیز یکی از زیبایی‌هایی است که خداوند در فطرت انسان قرار داده است.

امام‌جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه خداوند بزرگ‌ترین هنرمند است؛ چراکه عالم هستی را به زیبایی و هنرمندی خاصی خلق کرده است خاطرنشان کرد: اگر شما به اطراف خود نگاه کنید؛ در آن آثار عظمت الهی را مشاهده می‌کنید.

بارانی افزود: هنر یکی از مصادیقی است که بیانگر فطرت الهی و انسانی بوده و همه انسان‌ها هنر زیبا و خداپسند را دوست دارند و اگر هنر در مسیر ارزش‌های الهی قرارگرفته و در راستای ارزش‌های دینی و خدایی حرکت کند؛ می‌تواند بزرگ‌ترین تأثیر را در بحث تبیین ارزش‌ها و افزایش عشق و علاقه جامعه به ارزش‌های دینی داشته باشد.

وی افزود: به‌عنوان نمونه، خود نماز جماعت یک زیبایی دارد و اگر هنرمندان ما از برگزاری این نمازهای جماعت استفاده کرده و در یک اثر هنری این زیبایی نماز و نماز جماعت را به‌عنوان تکه‌هایی از یک عبادت زیبا به نمایش بگذارند؛ به‌طور مسلم بیشترین اثر را می‌تواند در جذب جوانان به این فریضه الهی داشته باشند.

امام‌جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه شهید آوینی بزرگ‌ترین شهیدی بود که توانست از فضای جبهه و شهادت در حقیقت نگاه جدیدی به نسل جوان داده و آنان را عاشق آرمان‌های شهدا کند گفت: باید بگوییم الگوی شهدای ما امثال شهید آوینی‌ها هستند که هنر را در خدمت آرمان‌های شهدا وزنده نگه‌داشتن نام و خاطره شهدا و انقلاب اسلامی آوردند.

بارانی تأکید کرد: اگر هنر به هر یک از آموزه‌های الهی وارد شود؛ می‌توان با زبان هنر جاذبه آن آموزه الهی را بهتر به نسل جوان منتقل کرد


  
  

امام‌جمعه سمنان گفت: مسئولان کشور هنرآفرینان را فراموش نکنند و در توسعه هنرهای مفید و اسلامی کوشا باشند  .

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنرآفرینان زیباترند؛ چراکه در روایت داریم که بهتر از کار خیر آن کسی است که آن کار خوب را انجام می‌دهد.

وی از شهید آوینی به عنوان الگوی شهدای اهل‌قلم نام برد و تصریح کرد: شهید آوینی و امثال این شهید بزرگوار هنرآفرینان هستند و باید مورداحترام و تعظیم و تجلیل قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف هنرهای فراوانی داریم تصریح کرد: البته باید توجه داشت که لازم است تا هنر برای جامعه مفید باشد و برخی هنرها ممکن است اسم هنر را داشته باشد؛ اما برای جامعه مفید نیست و فایده‌ای برای جامعه ندارد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اهمیت توسعه هنر در کشور تأکید کرد: امیدواریم که مسئولان کشور هنرآفرینان را فراموش نکنند و در توسعه هنرهای مفید و اسلامی کوشا باشند.

وی به هنرمندان و حوزه هنری استان سمنان توصیه کرد: هنرمندانی که دارای هنر هستند هنرهای خود را توسعه دهند و سعی کنند هنرهای مفید رنگ خدایی و دینی داشته باشد تا به نفع انقلاب و جمهوری اسلامی باشد.


  
  

هنر انقلاب اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تجلیل از مقام و شخصیت سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی گفت: شهید آوینی یک الگوی عملی هنر محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمدرضا سوقندی همزمان با بیستم فروردین سالروز  شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت شهید آوینی سمنان افزود: امروز در حوزه هنر نیازمند اینگونه افراد هستیم.

وی با بیان اینکه شهید آوینی کسی بود که هنر تولید می کرد و به کار خود ایمان و باور داشت و تنها تکنیک نبود.

سوقندی با بیان اینکه برخی از افراد در زمینه هنر تنها سخن می گویند و دارای تولیداتی در بخش های مختلف هستند اظهار داشت: شهید آوینی الگوی هملی هنر بود و آنچه را که می نوشت و در عرصه هنر تولید می کرد اجرا نیز می کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان ویژگی های شهید آوینی ، داشتن تکنیک و باور و ایمان به کار از مهمترین ویژگی های این شهید بزرگوار است.

وی گفت: شهید آوینی در حالیکه قبل از انقلاب معماری می خواند در بخش هنر نیز فعالیت داشت و مطلب می نوشت و در عرصه مطبوعات و رسانه نیز کار می کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: شهید آوینی به انقلاب اسلامی و ارزشهای آن اعتقاد قلبی داشت و امروز باید بدانیم برگزاری آیین های بزرگداشت این شهیدان با چه اهدافی برگزار می شود و ما نیز رهرو چنین شهیدانی باشیم.

وی متذکر شد: امروز باید شهید آوینی عصر خویش باشیم و آنجه می تواند فاصله ها را کم کند و بشریت را نجات دهد ابزار هنر است و با توجه به اینکه در عصر رسانه و انفجار اطلاعات بسر می بریم باید تلاش کنیم با زبان هنر و رسانه فاصله بین نسل سوم و چهارم انقلاب را با نسل اول و دوم آن کم کنیمو با بازتولید اندیشه و تفکر شهیدانی مانند شهید آوینی را منتقل کنیم.

وی گفت: این اداره کل آماده است در کنار کانون مساجد، نسبت به تبدیل پایگاه شهید آوینی به پایگاه تخصصی فیلم سازی کمک کند.

سوقندی با اشاره به غفلت هایی که نسبت به انقلاب اسلامی و ارزشهای آن صورت گرفته تصریح کرد: باید انقلاب اسلامی، تفکر آن  و دست آوردهای عظیم آن را با استفاده هنر از جمله فیلم، داستان و دیگر زمینه های هنری تبیین و به نسل های بعد منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تبریک حلول ماه رجب گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین پیروزی در قرن بیستم موجب به هم ریختگی تفکرات غرب شد و انقلاب اسلامی به عنوان یک اندیشه متعالی همیشگی شد.

 

در این مراسم که سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از بسیجیان حضور داشتند یاد و خاطره شهید آوینی گرامی داشته شد.


  
  

روز هنر انقلاب اسلامی

در آستانه سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان، محمود احمدی سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان بیان نمود : هنر وقالب های گوناگون آن در عصری که شاهد صف آرایی تمام عیار تفکر مادی در مقابل تفکر الهی و توحیدی هستیم اهمیت مضاعفی پیدا کرده و وظیفه مهمی در تبیین حقایق و مقابله با دشمنی ها دارد از این روست  که هنرمندان متدین و انقلابی نقش مضاعفی می یابند .

 محمود احمدی ضمن تبریک روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان به جامعه ی هنرمندان متعهد و انقلابی و بسیجی اشاره نمودند  که هنر و هنرمند انقلابی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه ای ( مدظله العالی ) باید دارای شاخصه های ذیل باشد : هنر انقلابی ، باید معارف الهی را منتشر کند و زیبایی ها را تبیین نماید و همچنین جهت گیری کار هنری باید دقیق و درست باشد و پیروزی های ملت رشید ایران را در عرصه های مختلف روایت کند هنرمند انقلابی باید حقیقت را بفهمد و تبیین کند و مرد زمانه ی خویش باشد .

سرپرست سازمان بسیج هنرمندان در ادامه  به تشریح برنامه های این سازمان پرداخته و بیان داشت که از جمله برنامه های این سازمان محفل شعر خوانی شاعران آیینی استان در حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و  حضور هنرمندان بسیجی  در مزار شهدا  و  عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا  به منظور تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی با مشارکت حوزه هنری استان  می باشد.

محمود احمدی ادامه داد: از جمله برنامه های گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان در شهرستان ها برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی ، دیدار با خانواده معظم شهدای هنرمند و مدافع حرم  و تجلیل از پیشکسوتان هنرمند و ... با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری می باشد. 


95/1/19::: 12:24 ع
نظر()
  
  
   1   2      >