سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگان نزد خداوند، اقتدا کننده به پیامبرش و پی سپارِ راه اوست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :54
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235213
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
2:19 ع
اردیبهشت 93 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ،در جشن اردیبهشت تئاتر استان سمنان که در شهرستان شاهرود در فرهنگسرای مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود برگزار گردید به وسیله یک لوح تقدیر با امضای مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان جناب آقای سوقندی و هدیه ای نفیس از حمایت های ارزشمندانه و موثر سازمان بسیج هنرمندان در جهت رشد و تعالی هنر نمایش استان سمنان صمیمانه تقدیر و تشکر به عمل آمد. همچنین در این مراسم از پشکسوتان عرصه تئاتر از جمله علی عشق سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان به فعالیت های ایشان در تئاتر شهرستان گرمسار تجلیل به عمل آمد.گفتنی است که در این مراسم فعالان عرصه هنر نمایش استان سمنان و افراد شاخصی از سال رشته های ادبی هنری حضور داشتند


  
  

نشست فصلی مسئولین انجمن های  ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان نشست فصلی مسئولین انجمن های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در تاریخ 15/02/93 به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ شهید علامه استاد مطهری ،هفته معلم و هفته عقیدتی در مرکز استان برگزار گردید.

در ابتدا جلسه علی عشق سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با بیاناتی ابتدا آغار سال جاری را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گرامی داشته و آن را فرصتی برای حرکت شتابنده به سوی تعالی ارزشهای ناب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواند و ضمن تبیین سیاست های کلی سازمان بسیج هنرمندان به تشریح برنامه های انجمن های ادبی هنری و وظایف آنها در سال 93 پرداخت .در ادامه علی عشق افزود: انجمن های ادبی هنری مهترین تشکل های این سازمان برای پرداختن به اصل هنر دینی در این سازمان و متصل کننده ی جوشش های ادبی هنری هنرمندان به دریای بیکران هنرمند مطلق هستی خداوند متعال هستند وی در ادامه خواستار پویایی هر چه بیشتر این انجمن ها تا ریشه دواندن بذر هنر دینی در جانهای عطش زده این سرزمین کویری و رشد و نمو آن ها بصورت تنه های تنومند شجره طیبه بسیج و اتصالشان به آسمان پر مهر مهر آفرین هستی بخش شد ،باشد که روزی شاهد درخش ستاره های پرفروغ این انجمن ها در آسمان هنر اصیل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشیم.

در پایان علی عشق در تبیین شخصیت های هنری مدیران محترم انجمن های ادبی هنری استان سمنان گفت: شما عزیزان هر یک با امتیازات بالای ملی و شخصیتهای والای بسیجی باید الگویی برای هنرمندان نوخاسته این سرزمین و همواره متواضعانه سپاسگزار پیشکسوتان این عرصه و رهرو راه شهدای هنرمندی چون شهید جمشید طاهرکرد شهید شاخص هنرمند در سال 93 باشید.

بخش بعدی نشست شامل تشریح برنامه های پیشنهادی و برنامه های عمومی توسط مدیران محترم هر انجمن بود که در این بخش مدیران هر انجمن ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته تا امروز ، به تشریح برنامه های سال جاری انجمن خود پرداختند. مهترین این برنامه ها شامل کارگاه تخصصی در هر رشته،جشنواره های استانی ،تورهای ادبی هنری و ... می باشد.

اضافه شدن انجمن های صنایع دستی، انیمیشن ، طراحی و گرافیک به انجمن های ادبی هنری این سازمان خبر خوش و مسرت بخشی بود که امید انسجام هر چه بیشتر هنرمندان رشته های مذکور را در دل های مشتاق صد چندان می کند.    

 در پایان جواد رفیعیان مدیر محترم امور انجمن های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ضمن یادآوری های سازمانی خواستار تعامل بیشتر مدیرا انجمن های ادبی هنری با کانون های بسیج هنرمندان در شهرستانهای استان شد.


  
  
جلسه کمیته هنری سه هزار شهید استان سمنان به ریاست سیدعباس دانایی مدیر کل حوزه هنری استان و به دبیری علی عشق سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان در جلسه ای که با حضور ریاست ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان و رئیس و دبیر کمیته هنری کنگره سه هزار شهید استان در محل حوزه هنری برگزار شد ،حول موضوعات مختلف جهت هر چه باشکوه تر برگزار نمودن کنگره سه هزار شهید استان در سال جاری مواردی مطرح و جهت کارشناسی بیشتر به جلسه تخصصی با حضور کارشناسان مختلف هنری از حوزه هنری و سایر ظرفیتهای شاخص هنری استان موکول شد.پیشنهادات مختلف مطرح شده در جلسه به عبارت اجرای نمایش نامه ،کارگاه نقد ادبی ،شب شعر ، تولید موسیقی و اجرای نمایشگاههای کاریکاتور،هنرهای تجسمی،عکس ،گرافیک و صنایع دستی می باشد که بنا شد در جلسه تخصصی فوق مطرح و در صورت تصویب نهایی به حول قوه الهی باعث ایجاد فضای معنوی شهید و شهادت در سراسر استان شهید پرور سمنان گردد.
همچنین علی عشق دبیر کمیته هنری کنگره سه هزار شهید استان از هنرمندان عزیز و همیشه در صحنه استان خواست تا طرح های خود را در هر یک از قالب های هنری به دبیرخانه این کمیته به نشانی semnanhonar@chmail.ir ارسال نمایند.


  
  
چهار جشنواره هنری به همت بسیج هنرمندان در سال جاری برپا می‌شود

مدیر امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان از برپایی چهار جشنواره هنری در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد: شبکه هنری بسیج به همت تلاشگران و هنرمندان حاضر در جشنواره‌های این سازمان توسعه یافته و با عزم جمعی هنرمندان عرصه های گوناگون، بنیه هنری گروه‌های بسیجی در سراسر کشور تقویت شود.
امیر نصیربیگی؛ مدیر امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان درباره اهم برنامه‌های این مرکز در سال جاری به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بسیج هنرمندان گفت: آنچه که امسال به شکل جدی در رأس برنامه‌های انجمن های بسیج هنرمندان قرار دارد رسیدگی به امور جاری و برنامه های مستمری است که در تمامی ایام سال و بنا بر موقعیت های متعدد و وقایع تاریخی در جریان هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: در این بین و پس از برپایی جشنواره فیلم بسیج، چهار جشنواره دیگر تا پایان سال برگزار خواهد شد که برنامه ریزی و تبیین سیاست ها و اهداف کلی این جشنواره همزمان با آغاز سال نو آغاز شده و در شرف برگزاری قرار دارند.
رئیس امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان ضمن اشاره به برپایی چهار جشنواره هنری در سال جاری ابراز امیدواری کرد: شبکه هنری بسیج به همت تلاشگران و هنرمندان حاضر در جشنواره‌های این سازمان توسعه یافته و با عزم جمعی هنرمندان عرصه های گوناگون، بنیه هنری گروه‌های بسیجی در سراسر کشور تقویت شود.
نصیربیگی با اشاره به اسامی این جشنواره های هنری گفت: جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره جلوه گاه نور فیلم مقاومت، دوسالانه هنرهای تجسمی و جشنواره تئاتر بسیج، چهار جشنواره ای هستند که به طور حتم در سال جاری برگزار شده و به همت انجمن های بسیج هنرمندان در سایر استان های کشور در قالب جشنواره های استانی، منطقه ای و در نهایت کشوری برپا خواهد شد.
وی در ادامه از تشکیل دبیرخانه جشنواره ادبیات داستانی بسیج در هفته گذشته خبر داد و گفت: این جشنواره به دبیری هنرمند گرامی رضا رسولی برگزار می‌شود و در مرحله نخست برگزاری، دفاتر استان ها ضمن دریافت آثار از علاقه مندان به شرکت در جشنواره، برگزیده های این مرحله را معرفی خواهند کرد.
نصیربیگی، زمان برگزاری این جشنواره در مرحله کشوری را نیمه نخست مهرماه سال جاری اعلام و تصریح کرد: در این زمان مراسم اختتامیه با معرفی برگزیدگان استان های شرکت کننده برگزار خواهد شد که یکی از گزینه ها برای مکان برگزاری این مرحله جشنواره تهران است.
مدیر امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه جشنواره ادبیات داستانی بسیج در دو بخش داستان کوتاه و داستان بلند برگزار می‌شود بیان کرد: علاقه مندان می توانند در دو رده سنی تا 29 سال و 29 سال به بالا در این رقابت فرهنگی و هنری حضور به هم رسانده و آثار خود را با موضوعات سبک زندگی ایرانی و اسلامی، دفاع مقدس مقدس، شعار سال یعنی اقتصاد و فرهنگ؛ عزم ملی و مدیریت جهادی، انتظار و مهدویت، انقلاب اسلامی و زن و هویت اسلامی به دبیرخانه ارسال کنند.
وی ادامه داد: پس از برگزاری جشنواره ادبیات داستانی بسیج، نوبت به دوسالانه تئاتر بسیج می‌رسد که مصریم در پی توافقات انجام گرفته با دفاتر انجمن های استانی جشنواره تئاتر از شکل استانی به شکل منطقه ای برگزار شود.
نصیربیگی با تأکید براینکه شناسایی و تقویت بنیه های هنری تئاتر در سراسر کشور از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است اذعان داشت: این جشنواره در بخش‌های نمایشنامه نویسی، صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان و عروسکی برگزار شده و پرونده این دوسالانه تا نیمه نخست دی ماه بسته خواهد شد.
رئیس امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: زمان برگزاری دوسالانه هنرهای تجسمی همزمان با دهه مبارک فجر بوده و احتمال آن وجود دارد که در همین ایام فرخنده جشنواره ای دیگر با موضوعیت سرودهای انقلابی برگزار شود.
وی در ارتباط با همکاری سازمان بسیج هنرمندان با متولیان برگزاری جشنواره فیلم مقاومت نیز توضیح داد: در خلال برگزاری این جشنواره، برپایی بخش جلوه گاه نور به همت دفتر امور انجمن های بسیج هنرمندان برگزار خواهد شد که فراخوان این بخش تکمیل شده و طی هفته آینده منتشر خواهد شد.


  
  

داوران سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج با صدور بیانیه ای برگزیدگان این جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد:

هیئت داوران سومین جشنواره فیلم بسیج در بخش مسابقه فیلمنامه نویسی پس از مطالعه و بررسی 68    فیلمنامه راه یافته به مرحله نهایی از بین 771 اثر ارسالی به جشنواره های استانی در نهایت هفت اثر را شایسته تقدیر و سه اثر را حائز دریافت رتبه دانست.

تقدیر

لوح تقدیر به همراه مبلغ سه میلیون ریال اهدا می شود به آقای ایرج فلاح آهی دشتی برای فیلم¬نامه "مرخصی تمدید شد" از استان مازندران
لوح تقدیر به همراه مبلغ سه میلیون ریال اهدا می شود به سرکار خانم ملیحه عزیزی مفرد برای فیلم¬نامه "خلعت" از استان مرکزی
لوح تقدیر به همراه مبلغ سه میلیون ریال اهدا می شود به آقای مسعود دایی¬زاده برای فیلم¬نامه              "خانه سنگی" از استان مرکزی
لوح تقدیر به همراه مبلغ سه میلیون ریال اهدا می شود به سرکار خانم حمیده حبیب¬وند برای فیلم¬نامه   "قلب¬های گشاده" از استان قزوین
لوح تقدیر به همراه مبلغ سه میلیون ریال اهدا می شود به آقای سید مرتضی سبزقبا برای فیلم¬نامه "ازما" از استان خوزستان
 لوح تقدیر به همراه مبلغ سه میلیون ریال اهدا میشود به آقای اسماعیل کیایی برای فیلم¬نامه "خیمه سوزان" از استان چهارمحال و بختیاری
لوح تقدیر به همراه مبلغ سه میلیون ریال اهدا می شود به آقای علی مردمی برای فیلم¬نامه "مادر، کودک، پرنده" از استان آذربایجان غربی

رتبه سوم
هیئت داوران با اهداء لوح سپاس و مبلغ ده میلیون ریال به سرکار خانم شهره شافعی نویسنده فیلم¬نامه "سرباز" از تهران بزرگ را بعنوان برگزیده سوم معرفی می نماید.
رتبه دوم
لوح سپاس به همراه مبلغ پانزده میلیون ریال بعنوان برگزیده رتبه دوم اهدا می¬گردد به سرکار خانم     راضیه بهرامی¬راد نویسنده فیلم¬نامه "عروس زمستان" از استان سمنان
رتبه اول
هیئت داوران با تقدیم لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان بیست میلیون ریال به آقای حمید علیزاده نویسنده فیلم¬نامه "همان روزها" از استان بوشهر ایشان را بعنوان رتبه اول معرفی می¬نماید.


گفتنی است اعضای "هیئت داوران مسابقه فیلمنامه نویسی سومین جشنواره فیلم بسیج" آقایان احسان عبدی پور ، سید ناصر هاشم زاده  و دکتر محمد هادی کریمی بودند.

بخش نماهنگ
هیئت داوران در این بخش دو انتخاب بدون اولویت و بصورت مشترک دارد.

لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای آرش رفیعی کارگردان نماهنگ "شمعدانی" از استان آذربایجان غربی
لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال تقدیم می¬شود به آقایان علیجان دائیان و عزیز فاضلی¬نژاد کارگردانان نماهنگ "پیتکو" از سمنان

بخش انیمیشن یا پویانمائی

طرح و ایده
لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهدا می¬گردد به سرکار خانم مهرنوش دشتی¬زاده برای طرح و ایده انیمیشن "رستا" از استان فارس
کارگردانی
لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهدا می¬گردد به سرکار خانم زهرا خورشیدی برای انیمیشن "نقطه صفر پیچک¬ها" از استان مازندران


انیمیشن منتخب

هیئت داوران برای این بخش بدون اولویت دو انتخاب دارد.
لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬گردد به سرکار خانم مهرنوش دشتی¬زاده برای انیمیشن "رستا" از استان فارس
لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬گردد به سرکار خانم زهرا خورشیدی برای انیمیشن "نقطه صفر پیچک¬ها" از استان مازندران

بخش مستند
لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به میزان پنج میلیون ریال اهدا می¬شود به آقایان کاوه اقدام دوست و اسحاق راهداری برای تصویربرداری مستند "افسار آتش" از استان خوزستان
لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقایان سید محمود حسینی و              روح¬اله محقق¬راد برای تصویربرداری مستند "بی¬سیم¬چی¬های تات" از استان قم
تدوین
لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای حسین بساکی برای تدوین مستند "افسار آتش" از استان خوزستان
طرح و ایده
لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقایان علی و بلال الفت برای مستند "زندگی در ثانیه¬¬ی صفر" از استان قم

کارگردانی
لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به میزان پنج میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای محسن فضلی کارگردان مستند  "بی¬سیم¬چی¬های تات" از استان قم
لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬گردد به آقایان عبداله شیاری و حسین بساکی کارگردانان مستند "افسار آتش" از استان خوزستان

تقدیر ویژه

هیئت داوران با تقدیم لوح ویژه و جایزه نقدی به میزان پنج میلیون ریال به سرکار خانم نورجهان بازیار برای مستند "نورجهان" از ایشان تقدیر به عمل می آورد.

مستند منتخب
لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال تقدیم می¬گردد به آقای عبداله شیاری برای مستند "افسار آتش" از استان خوزستان

"بخش داستانی"

طراحی صحنه
لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهدا می¬شود به گروه طراحی صحنه فیلم "مرگ درجه3" از استان فارس ( به نمایندگی تقدیم می شود به آقای حامد علیزاده)
موسیقی
لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای غلامرضا میرزازاده آهنگساز فیلم "نگاه سفید" از استان آذربایجان شرقی
صدابرداری
لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای مسعود محسنی¬نژاد برای صدابرداری فیلم "دخیل" از استان مازندران
تدوین
هیئت داوران در این بخش دو انتخاب دارد

تقدیر

هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال از آقای امین ملک¬زاده برای تدوین فیلم  "مرگ درجه3" از استان فارس تقدیر می نماید.
انتخاب
لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای نقی نعمتی برای تدوین فیلم         "یک لحظه دیرتر" از استان اردبیل
تصویربرداری
لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای حمید درخشنده برای تصویربرداری فیلم  "مرگ درجه3" از استان فارس
بازیگری زن
لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال اهدا می¬شود به سرکار خانم محترم زاهدی برای بازی در فیلم "گواهینامه" از استان چهارمحال و بختیاری
لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬شود به سرکار خانم ترانه کروبیان برای بازی در فیلم "دخیل" از استان مازندران
بازیگری مرد
تندیس جشنواره به همراه لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای        فرهاد ژاله برای بازی در فیلم "و خدایی که در این نزدیکی است" از استان خراسان شمالی

فیلمنامه
هیئت داوران در این بخش یک تقدیر و یک انتخاب دارد.
تقدیر
لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به میزان پنج میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای مراد نظری نویسنده     فیلم¬نامه  "شب نیمه¬های ماه" از استان قم
انتخاب
لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای یوسف یزدانی نویسنده فیلم¬نامه "عروسی مسلم" از استان اردبیل

کارگردانی
هیئت داوران در این بخش نیز دو انتخاب دارد
تقدیر
هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال از آقای یوسف یزدانی برای کارگردانی فیلم  "یک لحظه دیرتر" از استان اردبیل تقدیر می¬نماید.

انتخاب
لوح سپاس و جایزه نقدی به میزان ده میلیون ریال اهدا می¬شود به آقای حامد علیزاده کارگردان فیلم "مرگ درجه3" از استان فارس
فیلم منتخب
هیئت داوران در بخش داستانی، با اهداء لوح سپاس و مبلغ ده میلیون ریال به آقای روح¬اله سهرابی،       فیلم  "یک لحظه دیرتر" را به عنوان فیلم منتخب سومین جشنواره فیلم بسیج معرفی  می¬نماید.


"هیئت داوران سومین جشنواره فیلم بسیج"  نیز شامل سرکار خانم انسیه شاه حسینی و آقایان حمید بهمنی،محمدعلی باشه آهنگر،محمود پاک نیت،رضا برجی،جمال شورجه و دکتر علی جعفری بوده است.


  
  
کسب مقام اول بخش نماهنگ و کسب مقام دوم بخش فیلمنامه نویسی توسط توسط هنرمندان سمنانی

به گزارش خبرگار سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ،جشنواره ملی فیلم کوتاه بسیج با قرائت بیانیه هیت داوران و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد در حالی که دو مقام برتر کشور نصیب هنرمندان بسیجی استان سمنان گرددید، یکی کسب مقام اول بخش نماهنگ برای آقایان علیجان دائیان و عزیز فاضلی نژاد (بصورت مشترک) از شهرستان سمنان و دیگری کسب مقام دوم در بخش فیلمنامه نویسی توسط سرکار خانم راضیه بهرامی راد شهرستان سمنان.
در این راستا علی عشق سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ضمن تبریک موفقیت به دست آمده به جامعه هنری استان ئ همچنین مسئول محترم انجمن فیلم بسیج استان جناب آقای همتی و همچنین تبریک ویژه به برندگان فوق در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان استان گفت:ما باید با قدردانی از نعمت خدادادی جوانی که در جوانان پرشور این استان وجود دارد کارهای بزرگ را به دست آنان بدهیم تا با شجاعت تمام که در نتیجه فرهنگ و تفکر بسیجی در آنها موج می زند و با تاسی از سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی نقش برجسته هنرمندان بسیجی را در این استان و در این عرصه به خوبی ایفا کنند.
در پایان علی عشق برای نیل به اهداف بلند سازمان از همه هنرمندان عزیز استان جهت همکاری با این سازمان دعوت به عمل آورده افزود کانون های بسیج هنرمندان در شهرستان سمنان،شاهرود،دامغان ،گرمسار و مهدیشهر آماده هر گونه همکاری با هنرمندان عزیز این استان می باشند.


93/2/1::: 11:20 ص
نظر()