سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که پیشاپیش رایها تاخت ، درست را از خطا باز شناخت . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :144
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235644
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
5:52 ع
در گفتگو با رئیس امور انجمنهای بسیج هنرمندان مطرح شد - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان
چهار جشنواره هنری به همت بسیج هنرمندان در سال جاری برپا می‌شود

مدیر امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان از برپایی چهار جشنواره هنری در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد: شبکه هنری بسیج به همت تلاشگران و هنرمندان حاضر در جشنواره‌های این سازمان توسعه یافته و با عزم جمعی هنرمندان عرصه های گوناگون، بنیه هنری گروه‌های بسیجی در سراسر کشور تقویت شود.
امیر نصیربیگی؛ مدیر امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان درباره اهم برنامه‌های این مرکز در سال جاری به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بسیج هنرمندان گفت: آنچه که امسال به شکل جدی در رأس برنامه‌های انجمن های بسیج هنرمندان قرار دارد رسیدگی به امور جاری و برنامه های مستمری است که در تمامی ایام سال و بنا بر موقعیت های متعدد و وقایع تاریخی در جریان هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: در این بین و پس از برپایی جشنواره فیلم بسیج، چهار جشنواره دیگر تا پایان سال برگزار خواهد شد که برنامه ریزی و تبیین سیاست ها و اهداف کلی این جشنواره همزمان با آغاز سال نو آغاز شده و در شرف برگزاری قرار دارند.
رئیس امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان ضمن اشاره به برپایی چهار جشنواره هنری در سال جاری ابراز امیدواری کرد: شبکه هنری بسیج به همت تلاشگران و هنرمندان حاضر در جشنواره‌های این سازمان توسعه یافته و با عزم جمعی هنرمندان عرصه های گوناگون، بنیه هنری گروه‌های بسیجی در سراسر کشور تقویت شود.
نصیربیگی با اشاره به اسامی این جشنواره های هنری گفت: جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره جلوه گاه نور فیلم مقاومت، دوسالانه هنرهای تجسمی و جشنواره تئاتر بسیج، چهار جشنواره ای هستند که به طور حتم در سال جاری برگزار شده و به همت انجمن های بسیج هنرمندان در سایر استان های کشور در قالب جشنواره های استانی، منطقه ای و در نهایت کشوری برپا خواهد شد.
وی در ادامه از تشکیل دبیرخانه جشنواره ادبیات داستانی بسیج در هفته گذشته خبر داد و گفت: این جشنواره به دبیری هنرمند گرامی رضا رسولی برگزار می‌شود و در مرحله نخست برگزاری، دفاتر استان ها ضمن دریافت آثار از علاقه مندان به شرکت در جشنواره، برگزیده های این مرحله را معرفی خواهند کرد.
نصیربیگی، زمان برگزاری این جشنواره در مرحله کشوری را نیمه نخست مهرماه سال جاری اعلام و تصریح کرد: در این زمان مراسم اختتامیه با معرفی برگزیدگان استان های شرکت کننده برگزار خواهد شد که یکی از گزینه ها برای مکان برگزاری این مرحله جشنواره تهران است.
مدیر امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به اینکه جشنواره ادبیات داستانی بسیج در دو بخش داستان کوتاه و داستان بلند برگزار می‌شود بیان کرد: علاقه مندان می توانند در دو رده سنی تا 29 سال و 29 سال به بالا در این رقابت فرهنگی و هنری حضور به هم رسانده و آثار خود را با موضوعات سبک زندگی ایرانی و اسلامی، دفاع مقدس مقدس، شعار سال یعنی اقتصاد و فرهنگ؛ عزم ملی و مدیریت جهادی، انتظار و مهدویت، انقلاب اسلامی و زن و هویت اسلامی به دبیرخانه ارسال کنند.
وی ادامه داد: پس از برگزاری جشنواره ادبیات داستانی بسیج، نوبت به دوسالانه تئاتر بسیج می‌رسد که مصریم در پی توافقات انجام گرفته با دفاتر انجمن های استانی جشنواره تئاتر از شکل استانی به شکل منطقه ای برگزار شود.
نصیربیگی با تأکید براینکه شناسایی و تقویت بنیه های هنری تئاتر در سراسر کشور از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است اذعان داشت: این جشنواره در بخش‌های نمایشنامه نویسی، صحنه ای، خیابانی، کودک و نوجوان و عروسکی برگزار شده و پرونده این دوسالانه تا نیمه نخست دی ماه بسته خواهد شد.
رئیس امور انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: زمان برگزاری دوسالانه هنرهای تجسمی همزمان با دهه مبارک فجر بوده و احتمال آن وجود دارد که در همین ایام فرخنده جشنواره ای دیگر با موضوعیت سرودهای انقلابی برگزار شود.
وی در ارتباط با همکاری سازمان بسیج هنرمندان با متولیان برگزاری جشنواره فیلم مقاومت نیز توضیح داد: در خلال برگزاری این جشنواره، برپایی بخش جلوه گاه نور به همت دفتر امور انجمن های بسیج هنرمندان برگزار خواهد شد که فراخوان این بخش تکمیل شده و طی هفته آینده منتشر خواهد شد.