سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، کارهای والا و ارجمند را دوستمی دارد و کارهای حقیر و خُرد را ناخوش می دارد [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :37
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235196
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
11:53 ص
شهریور 96 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان، نخستین کارگاه تخصصی شعر بسیج هنرمندان استان در سالن همایش های حوزه هنری استان برگزار گردید. 

محمود احمدی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان استان گفت: با توجه به اهمیت آموزش و کادرسازی نیروهای ارزشی و حضور نیروهای جوان بسیجی در عرصه هنر وادب و به منظور ارتقای توانمندی های عملی و علمی هنرمندان اعضای شبکه هنری و ادبی بسیج در سال 1396، انجمن شعر بسیج هنرمندان استان ، تصمیم به برگزاری دو کارگاه تخصصی شعر نموده که اولین کارگاه آن با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان سمنان و با حضور شاعران بسیجی استان در سالن همایش های حوزه هنری استان برگزار گردید. در ابتدا این کارگاه افراد برگزیده  اشعار خود را قرائت نموده در ادامه مهدی زارع استاد کارگاه مطالبی را در خصوص شعر عاشقانه بیان نمود و آثار قرائت شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

از جمله موضوعات  این کارگاه  منظومه سرایی در حوزه موج بیداری و خیزش های انقلابی ، اسلامی ، هجو جاهلیت مدرن ، عاشقانه های پاک و حماسه های عاشقانه می باشد بود که شاعران علاقمند آثار خود را در مهلت تعیین شده  به دبیرخانه بسیج هنرمندان استان ارسال نمودند که بعد داوری آثار نفرات برگزیده انتخاب و در این کارگاه از ایشان تقدیر به عمل آمد.

 


  
  

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، همزمان با هفته دفاع مقدس و روز شعر و ادب پارسی و زادروز استاد شهریار ،  شب شعر سرو قامتان به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان  برگزار گردید.
این مراسم  شاعر برجسته ملی محسن کاویانی و هشت تن از شاعران برجسته استان اشعار خود را باموضوعات دفاع مقدس قرائت نمودند.

محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان سمنان در این شب شعر بیان داشت:زبان شعر آنگاه به بیان باز می شود که دیگر زبان ها را یاری بیان نباشد .

وی رسالت شاعران را بسیار سنگین عنوان کرد و اظهار داشت: عمیق ترین و دقیقترین و لطیف ترین و پایدارترین  بخش دفاع مقدس را شعرا آفریده اند همان گونه که می شود گفت بخش اعظم میراث عاشورا که امروز در دستان ماست توسط شاعران سینه به سینه انتقال یافته است


  
  

 

شب شعر سرو قامتان

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، همزمان با هفته دفاع مقدس و روز شعر و ادب پارسی و زادروز استاد شهریار ،  شب شعر سرو قامتان به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان  برگزار می گردد.
این مراسم با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور شاعر برجسته ملی محسن کاویانی و  شعرخوانی شاعران  هم استانی ، روز شنبه در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان برگزار خواهد شد .


  
  

 

یادواره سرداران و 115 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه استان سمنان

مهدی کاشفی مسئول آماد و پشتیبانی سپاه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از برگزاری یادواره سرداران و 115 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه استان سمنان خبر داد و گفت: این یادواره در روز جمعه 24 شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرگاه مرکز حضرت خاتم الانبیاء در حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان واقع در بلوار بسیج برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برای برگزاری این یادواره تمامی هماهنگی ها و فضاسازی ها انجام شده است و از خانواده معزز شهدا نیز دعوت به عمل آمده است.

مسئول آماد و پشتیبانی سپاه استان سمنان بیان داشت: امروز همگان موظف به تداوم راه شهدا و آرمان های آن عزیزان هستیم و می توانیم با حضور خود در یادواره های شهدا ذره ای از دین خود را به شهدا عمل کنیم.

کاشفی گفت: شهدای آماد و پشتیبانی از شهدای زحمت کش و پرتلاش سال های دفاع مقدس هستند که همگی موظف هستیم رشادت های این شهدای گرانقدر را به نسل های آینده انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: ما هر چه داریم از شهداست و باید افتخارمان این باشد که خادم شهدا باشیم و راهشان را با قوت و قدرت ادامه دهیم.

مسئول آماد و پشتیبانی سپاه استان سمنان در پایان یادآور شد: از دیگر برنامه های این یادواره برپایی دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام میلانی نژاد با مداحی حاج سعید حدادیان رأس ساعت 6 صبح در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان است که به صورت زنده و مستقیم از شبکه یک سیما و شبکه استانی پخش می شود.

 


  
  

 

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، جلسه شورای همفکری سازمان بسیج هنرمندان استان ، دوشنبه 20شهریور به ریاست دکتر سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار گردید .

در ابتدا این جلسه محمود احمدی دبیر شورا همفکری  و مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ضمن تبریک سالروز میلاد امام موسی کاظم(ع) به تشریح فرمان انقلابی آتش به اختیار مقام معظم رهبری «مدظله العالی » پرداخته و موضوعات و محور جلسه را بیان نمود   .

در ادامه اعضای حاضر در جلسه نظرات ، پیشنهادات و طرح های اجرایی خود را در خصوص نحوه تحقق مطالبات مقام معظم رهبری « مد ظله العالی » در حوزه فرهنگ و هنر و موضوعاتی نظیر شبکه های اجتماعی،تولید و اشتغال ، حمایت از تولید داخلی ، قاچاق کالا و ارز ، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب ، امر به معروف و نهی ازمنکر و ...  بیان نمودند.

این جلسه با جمع بندی مباحث و ایراد سخنرانی توسط  دکتر محمدرضا سوقندی رئیس شورای همفکری سازمانبسیج هنرمندان استان به پایان رسید .


  
  

نخستین کارگاه شعر بسیج در سال  96

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان، نخستین کارگاه شعر بسیج در سال  96 ، سه شنبه 28 شهریور در محل حوزه هنری استان برگزار می گردد. 

محمود احمدی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان استان گفت: با توجه به اهمیت آموزش و کادرسازی نیروهای ارزشی و حضور نیروهای جوان بسیجی در عرصه هنر و ادب و به منظور ارتقای توانمندی های عملی و علمی هنرمندان اعضای شبکه هنری و ادبی بسیج ، انجمن شعر بسیج هنرمندان استان ، تصمیم به برگزاری دو کارگاه  تخصصی شعر نموده که نخستین کارگاه با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان و با حضور شاعران بسیجی و اساتید برجسته استانی سه شنبه 28 شهریور در محل حوزه هنری استان برگزار می گردد. 

احمدی ادامه داد:   از جمله موضوعات  این کارگاه  منظومه سرایی در حوزه موج بیداری و خیزش های انقلابی ، اسلامی ، هجو جاهلیت مدرن ، عاشقانه های پاک وحماسه های عاشقانه می باشد که شاعران علاقمند آثار خود را در مهلت تعیین شده  به دبیرخانه بسیج هنرمندان استان ارسال نمودند که بعد داوری آثار ،نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد و در این کارگاه از ایشان تقدیر به عمل می آید.

در پایان احمدی گفت : دوم کارگاه شعر بسیج در نیمه دوم سال1396 برگزار خواهد شد.