سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکوکار از کار نیک بهتر است ، و بد کردار از کار بد بدتر . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :49
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235208
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
1:25 ع
آذر 96 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

جشنواره نمایش های آیینی بسیج

نخستین جشنواره استانی نمایش های آیینی مذهبی سرخ ترین ماه خدا با معرفی برترین ها در شاهرود پایان یافت

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این جشنواره یکروزه که به میزبانی بسیج هنرمندان شاهرود در تالار فرهنگسرای مهر این شهر برگزار شد چهار اثر نمایشی از شهرستان‌های شاهرود، سمنان و سرخه اجرا شد که در اختتامیه جشنواره از گروه‌های برتر با اهدا لوح و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.
در اختتامیه این جشنواره که معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر
58 تکاور ذوالفقار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند آثار برتر به شرح ذیل مورد تجلیل قرار گرفتند:
در قسمت کارگردانی روح الله صفا کارگردان نمایش پرده خوانی عشق و سنگ
در قسمت بازیگری زن ضمن تجلیل از خانم‌ها عطیه فائز و مبینا افتخاری جایزه برتر را به خانم اعظم فخرو اهدا کرد.
در قسمت بازیگری مردان هیئت داوران منتخبی اعلام نکرد، اما بدون اولویت بندی از آقایان هومن شهرستانی، آرش رحیمیان، سیدمهدی علی الحسینی و امیر کرک آبادی با اهدا لوح تقدیر کرد.
در بخش نمایش نامه نویسی منتخبی اعلام نشد
در بخش موسیقی حسین همتی با شمرکشی
در بخش طراحی پوستر و برشور اسماعیل طحان با نمایش شمرکشی
در بخش نورپردازی جایزه هیئت داوران به روح الله صفا با نمایش پرده خوانی عشق و سنگ
در بخش طراحی لباس جایزه برتر به اعظم فخرو با نمایش پرده خوانی عشق و سنگ 
در بخش طراحی صحنه جایز برتر به روح الله صفا با نمایش پرده خوانی عشق و سنگ


  
  

رفیعیان گفت: قطعاً بسیج پیشرو بوده و حضور بیشتر بسیج می تواند کمک به غنای ھنر تئاتر در استان و کشور را به ھمراه داشته باشد.

 

جشنواره نمایش های آیینی بسیج

به گزارش  خبرگزاری بسیج از شاهرود، کارگردانی نمایش تاریخ فقط شمر بود و بس در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در شهرستان شاهرود با بیان اینکه 17 سال است کار تئاتر انجام می‌دهد اظهار کرد: در این جشنواره نمایش تاریخ فقط شمر بود و بس را کارگردانی می‌کنم و متن نوشته استاد همشهری من دکتر علی حقیقت است که متن زیبایی در مورد شمر از زاویه دیگر و نویی نگاشته که دو تن از ملعونین تاریخ که پیامبران الهی را آزار دادند، یهودا که حضرت مسیح را به دشمنان معرفی کرد و غدار که شتر صالح را کشت، این دو نفر از برزخ سه شب بعد عاشورا به شمر حلول می‌کنند و بحث‌هایی دارند و در نهایت به شمر می‌گویند روی ما را در برزخ سفید کردی.
وی افزود: زاویه متفاوت و به دور از کلیشه این کار سبب شد که این کار را انجام دهیم و سه تن از بازگران خوب شهرمان آرش رحیمیان، سیدمهدی علی الحسینی و امیر کرک آبادی حضور داشتند و تماشاگرانی که در شاهرود و در سمنان که شش شب اجرا داشتیم از کار لذت بردند.
رفیعیان خاطر نشان کرد: جشنواره یک نیروی محرک برای کار کردن هنرمند است و در فضای اقتصادی که انگیزه‌ها کم شده، این جشنواره ایجادانگیزه برای هنرمندان انجام می‌دهد.
وی با اشاره به نقش بسیج در هنر و حضور این مجموعه گفت: قطعاً بسیج پیشرو بوده و قطعاً حضور بیشتر بسیج می‌تواند کمک به غنای هنر تئاتر در استان و کشور را به همراه داشته باشد.
وی در پایان سخن از بسیج هنرمندان استان و شاهرود و هنرمندان شاهرودی که میزبان بودند و به خوبی میزانی کردند تشکر و آرزو کرد: جشنواره هرسال پر رونق‌تر از پیش باشد و کار‌های پرنگ‌تر و بهتری بینیم.


  
  

شھرستانی گفت: بسیج ھر کاری که اراده کرده انجام داده و تنھا مشکلی که ھنرمندان را دور می کند از این مجموعه که ھنرمند م یتواند بسیجی و بسیجی می تواند ھنرمند باشد، فکر است، فک رھای بسته باید دور ریخته شود.

جشنواره نمایش های آیینی بسیج

به گزارش  خبرگزاری بسیج از شاهرود، بازیگر کارگردان نمایش پیک نینوا در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در شهرستان شاهرود با تبریک فرا رسیدن ایام ربیع و هفته بسیج با اشاره به اختتامیه جشنواره آیینی مذهبی ماه سرخ که به همت بسیج هنرمندان استان و شاهرود اظهار کرد: امروز سه کار را دیدیم که البته سطح کیفی جشنواره را نمی‌توانم مقایسه کنم، چون نخستین دوره است، اما بچه‌های استان خوب کار کردند و تنها ایراد زمان برگزاری جشنواره بود، چون کار‌ها در محرم بازبینی و حال و هوای محرم دارد و الان، چون آن حال و هوا نیست مخاطب را نمی‌توان به خوبی جذب کرد نه اینکه آن حال و هوا نیست، اما در آن زمان امتیاز مثبت بود، اما بچه‌ها خوب کار کردند.
هومن شهرستانی افزود: من خودم فراخوان جشنواره را می‌بینم و می‌خوانم و نمایش نامه‌ها سفارشی باشد و سمت سویی داشته باشد کشش پیدا نمی‌کنم، اما کار‌های محرم فرق می‌کندچون خودم تعزیه هم کار کرد، اما زمانش اگر محرم صفر بود بهتر می‌توانستیم حس را به مخاطب انتقال دهیم.
وی با اشاره به تئاتر روایت پیک نینوا گفت: نویسند این نمایش عماد عبادی و کارگردان بازیگر خودم هستم و آهنگساز میرفرساد ملک نیا و تدوین موسیقی سجاد حیدزاده و مدیر صحنه راحله امین همسرم هستند که زیر نظر بسیج هنرمندان شاهرود برگزار و اجرای موفقی از نگاه مخاطب و تماشاگران بود.
وی با بیان اینکه پیک نینوا یک روایتگر است بیان کرد: شخصی می‌آید و از بین تماشاگران روی صحنهمی آید و ادعای حضور در صحرای کربلا را دارد و با این تصور هدف امام و یارانش را با مخاطب در میان بگذارد و راوی اصرار دارد که اگر امام اکنون بود چه برخوردی با ایشان داشتیم.
شهرستانی تصریح کرد: این تئاتر تاکید دارد فقط مظلومیت و تشنگی امام نباشد و مظلوم و ظالم چیست یک اعتقاد و عشق بوده که اتفاق افتاد، چون با عقل سنجش کرد نمی‌شود و عشق بوده بالاتر از هر چیز و با لب تشنه و چیز‌هایی که متاسفانه برخی مداحان می‌گویند درست نیست و نویسنده و گروه اجرا سعی کرده مفهوم را برساند که نگذاریم که جهل پابند اخلاص ما شود.
شهرستانی ادامه داد: اینک یاران حسین کیانند آنان که با لبیک به جان گفتند و راوی پرچم یالثارات الحسین (ع) با رنگ سفید و سرخ دارد و باید برخیزیم آب طلب کنیم با جهل و خرفات مبارزه کنیم مخصوصا الان در روضه و مداحی باید چیزی یاد بگیریم، اما تعدادی کم هستند که ما دور می‌شویم از مفهوم رفتن امام حسین به کربلا و به چیز‌های دیگه می‌پردازیم در این روزگار چشم هم چشمی.
وی با اشاره به حضور بسیج در عرصه هنر گفت: اگر کلیشه‌ای حرف بزنم حتماً معکس می‌کنید من اهلش نیستم، بسیج هر کاری که اراده کرده انجام داده و تنها مشکلی که هنرمندان را دور می‌کند از این مجموعه که هنرمند می‌تواند بسیجی و بسیجی می‌تواند هنرمند باشد، فکر است، فکر‌های بسته باید دور ریخته شود چرا که جایی دیگر به بن بست می‌خورد.
شهرستانی اضافه کرد: مثلاً من شعار دهم و مخاطب باور نداشه باشد و بازی باور پذیر نباشد از دین و مذهب دور می‌شود، پس مسائل شعار و کلیشه را دور بریزیم و بازتر فکر کنیم و نقطه ضعف را بیان کنیم، نقطه ضعف را داشته باشیم تا باور پذیر شود.
وی با اشاره به فیلم‌های دهه 60 و حتی امروز دفاع مقدس گفت: هر چه ما در این فیلم‌ها می‌بینیم ایرانی تیر میزند و دشمن می‌میرد و عراقی تیر می‌زند و ایرانی هم نمی‌میرد و ایران قهرمان و عراقی‌ها همیشه ضد قهرمان اند.
شهرستانی با اشاره به شهید عباس دوران افزود: عباس دوران سیگار می‌کشید که ما در نرگس خاتون که کار کردم و همسر شهید راوی بود سیگار کشیدن را حذف کردند این که همش خوب است وقتی علی انسان است باور پذیر می‌شود، ولی اگر به اندازه خدا بالا رفت بُت می‌شود و لطفی ندارد.
وی با انتقاد از سانسور‌های زیادی گفت: مسائل مذهبی ما سانسور می‌کنیم، نقطه ضعف معصومین کجاست هر چند معصوم هستند، اما من نظرم این است که امام حسین شجاعتش نقطه ضعف اش هست که البته نقطه ضعف قشنگی است، چون عقلانی است.
وی تاکید کرد: من با توجه به تئاتر و محتوا که کارشناس هستم می‌گویم باید بسیج فکرش را آزاد کند و سفارشی کار نکند و سانسور نکند چرا که ما یک جایی به بن بست می‌رسیم و اگر نگاهی به دور بر کنی می‌شود بن بست را دید که در اعتقادات ما و در نسل‌های جدید این مشکلات اعتقادی چیست این‌ها همان بن بست است.

 


  
  

صفا گفت: بسیج وقتی اثرگذار است که در حیطه خودش باشد، مثل نمایش ها آیینی سنتی و دفاع مقدسی باشد و نمایش بروز و خارج از این قضایا را خود دستگاه ها متولی انجام دهند و باید بسیج در عرصه آیینی و مذهبی و دفاع مقدس و انقلاب تاثیرگذاری داشته باشد .

جشنواره نمایش های آیینی بسیج

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، روح الله صفا در حاشه برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت‌های هنری خود اظهار کرد: متولد سرخه هستم و کار هنری تئاتر را از دبیرستان شروع کردم و 18 سال تئاتر کار می‌کنم و این تئاتر که در جشنواره بسیج حضور دارد با نام "مجلس شمر کشی" است که نویسنده این نمایش محمد رحمانیان و بازیگر و کارگردانی نیز عهده خودم است.
وی افزود: این نمایش در واقع به روز شده شمر از
1400 سال پیش است که به امروز آمده و هر اتفاقی که در روز عاشورا رخ داده بازگو و قضیه را به دید خودش برگردانده و اتفاقات به صورت روایت گونه است که در این بین همه قضایا دست مخاطب است که اتفاقی که در روز عاشورا رخ داده مقصر اصلی که بوده است.
صفا ادامه داد: این کار محیطی آمده شده بود که با توجه به شرایط دکور و بلک باکس، مخاطب روی سن آمد و ارتباط چهره به چهره انجام شد.
وی با اشاره به نقش حضور بسیج در ئاتر آیینی و اثرگذاری در آن اضافه کرد: این قضیه باید بحث شود، اما در جشنواره بسیج زیاد بودیم به شرطی بسیج اثرگذار است که در حیطه خودش باشد، مثل نمایش‌ها آیینی سنتی و دفاع مقدسی باشد و نمایش بروز و خارج از این قضایا را خود دستگاه‌ها متولی انجام دهند و باید بسیج در عرصه آیینی و مذهبی و دفاع مقدس و انقلاب تاثیرگذاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه در عرصه نمایش‌های آیینی فعالیت کمرنگ است و بسیج با این شناخت وارد شده گفت: این موضوع دارای دو بُعد دارد، اول خود دست اندرکاران این حیطه که کم لطفی‌هایی که اتفاق افتاد و دوم خود کارگردان‌ها و نویسنده‌ها در این عرصه هستند.
صفا بیان کرد: به نظر من بیشترین موضوع به دست اندرکاران برمی گردد چرا که ما یک سال زحمت کشیدیم و با دکور‌های آنچنانی کار را ارائه نمودیم، اما وقتی مقام می‌آوریم جوایز بسیار کم است و طرف زده می‌شود و کار دیگری می‌شود.
وی عنوان کرد: این اولین جشنواره است و سال اول نقاط ضعف دارد، اما این‌ها باید پله شود و شناسایی شود در جشنواره بعد نقطه قوت شود و نمایش‌ها آیینی متن‌های زیبایی هست که باید حمایت شود و بسیج و سپاه باید حمایت کند و مهمترین بحث دغدغه مالی است که دچار مضیقه هستیم و انتظار داریم حمایت بیشتری از طرف نهاد‌های دست اندرکار شویم.


  
  

سوقندی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی نمایشھای آیینی مذھبی بسیج در شاھرود گفت: قدرت نرم در تفکر و اندیشه که ھمان امت اسلامی است و بسیج ترجمان امت اسلامی است.


جشنواره نمایش های آیینی بسیج

به گزارش  خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا سوقندی مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در فرهنگسرای مهر شاهرود در سخنانی با تقدیر و تشکر از دست اندرکاران اجرای این جشنواره و ابتکار جالبی که در برگزاری تئاتر آیینی مذهبی به خرج دادند اظهار کرد: عزیزان بسیج هنرمندان استان منتظر دستورالعمل نماندند و حس رقابتی را در حوزه نمایش و خاصاً تئاتر انجام دادند و این جشنواره را پی ریزی کردند.
وی با اشاره به مهمترین نقطه ضعف همه جشنواره‌هایی که اجرا می‌شود افزود: بحث آموزش توانمندسازی و متون نمایشی است که غالباً دو چیز رنج می‌برند که آموزش تکنیک و متن نمایشی که ادبیات نمایشی هست، ولی هیچ کدام دلیل نمی‌شود که این جشنواره‌ها برگزار نشود بلکه که باید تقویت شود.
سوقندی با اشاره به بحثی جشنواره زدگی که در کشور بحث می‌شود خاطر نشان کرد: واقعیت این است که در کشور‌های دیگر هنر مردمی اداره می‌شود و همه چیز دست شهرداری هاست و کلید طلایی شهر را به شهردار می‌دهند نه کلید خدمات شهری را و برای همین عرصه هنر رشد دارد و صد‌ها جشنواره در سال برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: جشنواره آغاز و انجام کاری نیست و خلاصه در این نمی‌شود و کارکردی دارد و جشنواره مختص به خود است و یک نقطه عطف است برای حرکت و ارزیابی و اختتامیه در واقع یک آغاز است و همه در جشنواره برنده هستند و جشنواره در سال‌های آینده از نظر کیفی و کمی گسترش پیدا می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به بیانیه هیئت داوران جشنواره و ذکر موارد و تذکرات گفت: نباید این بیانیه تشریفاتی باشد و باید روی نظرات هیئت داوران کار کارشناسی شود و در اداره ارشاد ما وظیفه خودمان می‌دانیم که اینکار را انجام دهیم.
وی با اشاره به سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شئرای نظام پروانه نمایش باید در حوزه هنر نیز اطلاع داشته باشد و به عنوان بازوی قوی شورا در موضوع دین و مسائل هنری و هنر نمایشی کمک کند.
سوقندی با اشاره به هفته بسیج نیز گفت: بسیج دکترین و آموزه‌ای است که از ابتکارات امام راحل بود و ما امروز شاهد گسترش این تفکر در منطقه هستیم که سردار سلیمانی با همین تفکر در عراق و سوریه بازوی قوی نظامی ایجاد کرد و سبب شد تا این پیروزی بزرگ رخ دهد.
وی با اشاره به حضور و کارکرد بسیج در حوزه‌های مختلف بیان کرد: ما امروز شاهد هستیم که روز به روز فضای پیرامونی ما دچار دگرگونی می‌شود و فضای هوشمند و معناگرا سبب ایجاد فاصله بین نسل‌ها شده است و آیا می‌توانیم به شکل سنتی و سابق و اندیشه کهنه به سراغ تحولات جدید برویم.
سوقندی خاطر نشان کرد: با برگزاری جشنواره‌ها خود را راضی کنیم و این سئوال مهم را از خود بپرسیم که در عرصه فرهنگ، هنر، ادب و رسانه حضور بسیجی داشتیم؟ دشمن در جبهه مقابل شبانه روز کار می‌کند و مبانی اعتقادی ما را زیر سوال برده است و ما نباید دلشو به این کار‌ها باشیم.
وی تاکید کرد: کلید همه این‌ها هیئت‌های اندیشه ورز است، چون تفکر بسیجی برای تحول و تداوم خود در بستر زمان و ارتباط با نسل‌های جدید و فرهنگ هنر انقلاب اسلامی نیاز دارد، امروز تشکل بسیجی مبتنی بر تفکر بسیجی نباشد یک تشکیلات گاهی مانع کار می‌شود.
سوقندی با بیان اینکه چقدر از ظرفیت مساجد بهره بردیم افزود: این‌ها کارکرد بسیج است و باید مسجد محوری و استفاده از ظرفیت مساجد موردتوجهباشد و تاکید این است امروز کار خوب کردن از پَر کردن است.
وی با بیان اینکه باید فاز مطالعاتی داشته باشیم گفت: صرف تحقیق آرزو و پشتکار و کار کفایت نمی‌کند و اگر جشنواره‌های ما تولید فرهنگ هنر باشد همانطور که در حوزه عمرانی فاز مطالعاتی دارد ما باید با مطالعه وارد فرهنگ و هنر شویم و بسیج باید جدی بگیرد و آن هم هیئت‌های اندیشه ورز مورد تاکید رهبری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: در دنیا اتاق فکر داریم تا عرصه‌ها را تسخیر کنند مانند هالیوود که از دو پشتوانه دانش و ثروت استفاده می‌کند و یا گوگل که یک شبکه اجتماعی است که شعارش این است که ما می‌دانیم کی هستی و کجا هستی و به چه می‌اندیشی و همه تفکر اندیشه است.
وی تاکید کرد: تفکر بسیجی و تشکل بسیجی دو رکن بسیج است و تفکر گسترده‌تر نیاز به تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز که رهبری فرزانه انقلاب فرمودند: نیاز دارد که برگرفته از فرهنگ و پیشینه ماست که هیئت‌های مذهبی و آیینی ماست.
سوقندی ادامه داد: باید در هیئت‌ها بنشینیم و ببینیم این نسل جدید که امام و دفاع مقدس را درک نکرده چگونه هدایت و راهبری کنیم و در مقابل جنگ نرم سلاح نرم وقدرت نرم دشمن بایستیم که قدرت نرم در تفکر و اندیشه که همان امت اسلامی است و بسیج ترجمان امت اسلامی است و و امت با امام این کشتی را و میراث بزرگ امام و انقلاب اسلامی به مقصد و مقصودش که انقلاب جهانی امام عصر (عج) برساند.

 


  
  

اعتماد گفت: بسیج هنرمندان خود را موظف می‌داند از فرهنگ و هنر حمایت کند و عرصه تئاتر یکی از مقوله‌های اثرگذاری است که بسیج هنرمندان از آن حمایت می‌کند .

جشنواره نمایش های آیینی بسیج

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عباس اعتماد در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری اولین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج استان در شاهرود اظهار کرد: با توجه به سابقه تئاتر در شهرستان شاهرود و حمایت از این هنر فاخر ما تلاش کردیم تا این جشنواره در شاهرود برگزار شود و دوستان نیز قبول کردند و ما میزبان این رویداد استانی شدیم.
وی افزود: در این جشنواره چهار تئاتر آیینی مذهبی حضور دارند که البته یک گروه از شاهرود انصراف داد و یک گروه از سمنان جایگزین آن شد و سه داور این مسابقات را داوری و ارزیابی می‌کنند و در مراسم اختتامیه که امشب برگزار می‌شود از تئاتر‌های برتر تجلیل خواهد شد.
اعتماد با بیان اینکه وظیفه ذاتی بسیج هنرمندان حمایت از هنر و هنرمندان در عرصه‌های مختلف است گفت: تلاش ما این است که بتوانیم از هنرمندان متعهد و انقلابی حمایت و هنر متعالی و الهی را در جامعه ترویج نماییم و برای همین هم این جشنواره‌ها با رویکرد ارزش‌های الهی و انسانی و انقلابی برگزار و حمایت بسیج نیز از این هنر‌ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا هنر تئاتر آن هم تئاتر آیینی مذهبی در جامعه و در قشر هنرمندان ما بیشتر و بیشتر شود چرا که هنر اصیل ما در تئاتر همین موضوعات و سبک‌های ملی و مذهبی بوده است و باید از هنرمندان این عرصه حمایت کرد که برگزاری این جشنواره‌ها در این راستاست.

 

 


  
  

محمود احمدی گفت: انجمن نمایش بسیج هنرمندان مبنا را استفاده از ظرفیت گروه‌های نمایشی و با موضوع عاشورا و ولایت و هشت سال دفاع مقدس قرار داده تا اثر بخشی را این عرصه داشته باشد .

 

جشنواره نمایش های آیینی بسیج

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مسئول بسیج هنرمندان استان سمنان در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار کرد: فراخوان جشنواره دهم تیر ماه 96 به گروه‌های نمایشی استان ارسال شد و تا 30 مرداد 96 مهلت ارسال متون نمایشی بود که 15 متن ارسال شد و 10 متن مورد تایید قرار گرفت و به گروه‌ها اعلام شد.
وی افزود: در
26 و 27 مهرماه کار بازبینی توسط داوران استان و هیئت بازبین انجام و 4 اثر به مرحله استانی راه یافته که دوکار از شهرستان شاهرود و یک کار از شهرستان سرخه و یک کار شهرستان سمنان است و اختتامیه جشنواره به مناسبت هفته بسیج امروز در شاهرود برگزار میشود.
احمدی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: با توجه به اهداف عالیه انجمن نمایشی بسیج، موضوعات نمایش آیینی مذهبی در استان انتخاب شد که حماسه عاشورای حسینی، همخوانی موضوعی حماسه عاشورای حسینی با دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ و بصیرت عاشورایی، بسیج، عاشورا و نهضت حسینی، عاشورا و ولایت پذیری، عاشورا و جامعه کنونی است و امیدواریم این استارتی باشد تا در سال‌های آینده گام‌های موثرتری در این راستا برداریم.
وی با بیان اینکه این جشنواره از برنامه‌های ابتکاری بسیج هنرمندان است بیان کرد: میزبانی این جشنواره را کانون بسیج هنرمندان شاهرود به عهده گرفت و همین جا از کلیه دست اندرکاران جشنواره به خصوص مسئول کانون بسیج هنرمندان شاهرود و برگزار کنندگان این جشنواره و انجمن نمایش استان تقدیر و تشکر دارم.
احمدی با اشاره به اثرگذاری این چنین جشنواره‌هایی به همت بسیج گفت: با توجه به اینکه بسیج از معجزات انقلاب و در همه عرصه‌ها حضور فعال دارد و گره‌های کور و معضلات و آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و کاهش می‌دهد و تاکیدات رهبر انقلاب بر موضوع نمایش و فیلم، انجمن نمایش بسیج هنرمندان مبنا را استفاده از ظرفیت گروه‌های نمایشی و با موضوع عاشورا و ولایت و هشت سال دفاع مقدس قرار داد تا اثر بخشی را داشته باشد.
وی در پایان از همه دوستانی که در برگزاری جشنواره این سازمان را یاری کردند تقدیر و تشکر کرد.