سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوزش درد بردباری را جرعه جرعه درکش که آن اساس حکمت و ثمره دانش است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235167
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
9:4 ص
فروردین 93 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان علی عشق مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان در روز شنبه مورخ 23/01/1393در برنامه بهارانه از شبکه استانی سمنان حاضر شدند و ضمن تبیین هفته هنر انقلاب اسلامی به تشریح ماموریتها ، اهداف ،عملکرد و برنامه های آتی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان پرداختند.

همچنین در این برنامه گزارش برنامه های شاخص بسیج هنرمندان استان سمنان در سال1392 به صورت فایل ویدیویی به اطلاع  عموم هم استانی های عزیز رسانده شد .


93/1/25::: 9:45 ص
نظر()
  
  

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان در نشست صمیمانه تخبگان و پیشکسوتان هنرمند کانون بسیج هنرمندان شهرستان دامغان فرماندار شهرستان دامغان گفت : امروز این مطلب خیلی مفید به دست من آمد آن هم این که مجموعه هنرمندان توامند در شهر ما هست. من هم شاید این طور جلسه ای در شهرمان ندیده بودم ،به صورت گروهی و انجمن انجمن به حضورشان رسیده بودم امابه صورت تجمعی که بحث های مختلف هم داشته باشند ندیده بودم و از این بابت هم تشکر می کنم.

علی آبادی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال1393 با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم(رهبری) ،امسال باید مرتب این را برای خودمان مرور کنیم که با عزم ملی چه می توانیم بکنیم؟عزم ملی در شهرستان ما چیست؟در شهرستان خودمان چکار می توانیم بکنیم؟ امسال باید بنا را بر این بگذاریم که بذر نا امیدی را بیرون بریزیم و همه به یکدیگر امید بدهیم. همه در حوزه ی خودمان فراوان مشکل داریم ولی مهم از همه امید است و امید چیزی است که از بستر هنرمندان برمی خیزد.

وی در پایان گفت: شعار مدیریت جهادی همان شعار جهاد سازندگی یعنی همه با هم است.

 


  
  

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و به منظور بزرگداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی و روز بسیج هنرمندان نشست صمیمانه تخبگان و پیشکسوتان هنرمند کانون بسیج هنرمندان شهرستان دامغان با فرماندار شهرستان دامغان و مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در تاریخ 25/01/92در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار گردید که هنرمندان شهرستان در فضایی کاملاً صمیمی به بیان نظرات،پیشنهادات و انتقادات خود پرداختن .سین این برنامه به شرح ذیل اعلام می گردد.

1-تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید توسط قاری

2-  عرض خوشامدگویی و تشریح فعالیت های سال گذشته و برنامه سال جاری بسیج هنرمندان توسط مسئول کانون

3-ارائه گزارش به صورت خلاصه توسط مسئولین گروه های ادبی هنری و بیان دیدگاه ها و نظرات خود

-           خانم خواجه زاده : مسئول گروه شعر

-           خانم فولادی نژاد : مسئول گروه ادبیات داستانی

-           خانم حدادی :مسئول گروه سفال

-           آقای باقریان: مسئول گروه موسیقی

-           آقای نیکنامی : مسئول گروه هنرهای تجسمی

-           آقای طوسی مسئول گروه فیلم

4- برنامه پرسش و پاسخ و ارائه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات و بیان مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان

5 – سخنرانی جناب آقای عشق مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان و تشریح برنامه های سازمان

7-سخنرانی جناب آقای علی آبادی  فرماندار محترم شهرستان دامغان


93/1/25::: 9:35 ص
نظر()
  
  

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان در نشست صمیمانه تخبگان و پیشکسوتان هنرمند کانون بسیج هنرمندان شهرستان دامغان علی عشق سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان ضمن تبریک روز هنر انقلاب اسلامی و تسلیت وفات حضرت ام البنین(س) گفت:با توجه به وجود مشکلات زیاد در عرصه فرهنگ و هنر در شهرستان اینجانب به عنوان نماینده هنرمندان از فرماندارمی خواهم که طرح ایجاد کارگروه فرهنگی و هنری  متشکل از افراد متخصص و واجدالشرایط حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان را در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح نمایند و به تصویب برسانند. این کار گروه  می تواند در ایجاد انسجام و هماهنگی بین ارگانهای فرهنگی هنری  شهرستان و ایجاد  تعامل نزدیک با هنرمندان موثر باشد

وی ادامه داد : همچنین ایجاد سایت تخصصی جهت معرفی هنرمندان و آثار ادبی هنری آنهاو سازماندهی خبرنگاران جهت اطلاع رسانی ظرفیتهای ادبی هنری شهرستان می تواند در رفع مشکلات در این عرصه موثر باشد.


  
  

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان در نشست صمیمانه تخبگان و پیشکسوتان هنرمند کانون بسیج هنرمندان شهرستان دامغان با فرماندار شهرستان دامغان و مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و به منظور بزرگداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی و روز بسیج هنرمندان برگزار شد محمد طالبی مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان دامغان  ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) گفت: با توجه به نامگذاری سال 93 با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی طبعاً کلیه برنامه ها و فعالیت های سطح کشور بویژه فعالیتهای فرهنگی  و هنری که ما متولی آن هستیم باید  با رویکرد تبیین و تحقق شعار سال باشد.وی ادامه داد:یکی از پیشنهادهای ما در این زمینه ارائه پیوست فرهنگی متناسب و همسو با شعارسال  در برنامه های فرهنگی و هنری  است که در سطح شهرستان پیشنهاد می شود و یا در دست اقدام است .

وی در پایان گزارش مختصری از فعالیت های سال گذشته و برنامه های سال جاری ارائه نمود.


  
  

در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهیدآوینی، که معاون استاندار سمنان و فرماندار ویزه شهرستان شاهرود، خانواده های شهدای هنرمند، مدیران دستگاههای اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمع از نویسندگان و هنرمندان شاهرودی و مردم شهید پرور این شهرنیز حضور داشتند؛ فرماندار شاهرود گفت: شهید آوینی یکی از چهره هایانقلابی، متدین و درعین حال هنرمندی بودکه هنر خودش را درمسیر ارتقاء واحیاء باورهای دینی قرار داد.

 و توانست با کشیدن خاطره ها و با استفاده از ابزار هنر، به بازسازی، بازخوانی و بازگویی خاطرا رزمندگان بپردازد.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: شهید "سید اهل اقلم" ادبیات منحصر به فردی داشته و صدای بسیار شیوا و گرمی داشت که این امر باعث می شد تا به

توفیقات بسیار زیادی دست پیدا کند.

بندرآبادی ادامه داد: این شهید گرانقدر با توجه به نوع نگاهی که داشت وسوژه هایی که انتخاب می کرده باعث شد تا روز شهاتش را به عنوان "هنر انقلاب اسلامی" نامگذاری کنند تا بهانه ای برای توجه به این امر بسیار مهم شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت و اولویت فرهنگ بر تمامی مسائل جامعه تصریح کرد: پرداختن به اندیشه های ناب فرهنگی و اسلامی شهید آوینی در سالروز شهادت وی، نقشه راهی برای ادامه فعالیت های ما درسال جاری خواهد بود


  
  

 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی :

اگر شهید آوینی نبود؛ خطر فراموشی، دستاوردهای انقلاب را تهدید می کرد

 

دکتر کاظم جلالی، در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهیدآوینی، گفت: اگر از ثمرات هشت ساله دفاع مقدس مواظبت نمی شد و هنرمندان جنس شهید آوینی نسبت به نگارش، ثبت وضبط و انتقال آن توجه نمی کردنند؛ خطر فراموشی و تحریف دستاوردهای انقلاب ما را تهدید می کرد.

وی ادامه داد: شهید آوینی ابتکار به خرج داد و از تصاوی واقعی صحنه های دفاع مقدس استفاده کرد، وقت بسیار زیادی را گذاشت و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را ثبت و ضبط کرد و درنهایت با هنرش، به شیوه ای جذاب و زیبا حقایق دفاع مقدس را در تاریخ به ثبت رساند.

جلالی تصریح کرد: بیش از بیست سال از برنامه های او تهیه کرده می گذرد، اما هنوز هم برای رزمندگان آن دوران و نسلی که به اقتضای سن شان، آن مقاطع را درک نکرده اند، قابل فهم است.

وی گفت: با آثار شهید آوینی انتقال واقعیت ها وجان فشانی های رزمندگان ما از دل تاریخ به راحتی میسر گردیده و اثرات بسیار ارزشمندی را هم داشته و خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از هنرمندان متعهد نیز همین انتظار می رود که با خلق آثاری فاخر اما ساده دین شان را نسبت به انقلاب و شهدا ادا نمایند که خوشبختانه شاهرود در زمینه سرآمد و زبانزد است.

وی اساس فلسفه هنر را زدودن سراب و نزدیک کردن انسان به مبدا و خالق هستی دانست و اضافه کرد: فرق هنرهای موجود در دنیا با هنر متعهد این است که هنر متعهد از چهار عنصر خور و خواب و خشم و شهوت دوری می کند و به سوی کمال در حرکت است در حالیکه دیگر هنرهای دنیا از این چهار عنصراستفاده می کنند تا جیب خود را پر کنند.

رییس مرکز پزوهشهای مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی از عملکرد کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود خواستار افزایش فعالیت های این کانون در راستای احیای ارزش های دینی و بیان نکات ضعف و قوت جامعه از دریچه هنر شد.

 


  
  

علی عشق:  به ابعاد فرهنگی اندیشه شهید آوینی کمتر پرداخته شده است

رییس بسیج هنرمندان استان سمنان نیز در این جلسه گفت: به ابعاد و روح فرهنگی اندیشه شهید آوینی کمتر پرداخته شده و ما امسال سعی داریم که درجهت احیای آن تلاش کنیم.

علی عشق با اشاره به اندیشه های انقلابی شهید آوینی بعنوان یکی از ابعاد  ناشناخته او تصریح کرد: این شهید معرف یک جریانی است به عنوان هنرمند انقلاب اسلامی از او یاد می ‌شود.

وی ادامه داد: اگر امروز به عنوان روز هنر اسلامی نامگذاری شده است و این بزرگوار به عنوان سید شهیدان اهل قلم نامیده می شود نشانه معرفت واقعی این فرد از راه حق است.

عشق گفت: این مراسم به یاد سید اهل قلم، روای دلاوری های شهیدان و جانبازان و رزمندگان سالهای دفاع مقدس با هدف بررسی ابعاد شخصیتی این هنرمند یگانه و با همت کانون بسیج هنرمندان شاهرود برگزار شده است که شایسته تقدیر است.

رییس بسیج هنرمندان استان سمنان "روحیه هنرمندانه همراه با روشنفکری را از خصوصیات شهید آوینی دانست و گفت: یک هنرمند زمانی هنر واقعی را می‌بیند که مانند شهید آوینی به حقیقت ناب هنر می رسد.

وی تاکید کرد: مطمئنا هنرمندان متعهد مانند شهید مرتضی آوینی هرگز نمی میرند و از یادها نخواهند رفت.

 


  
  

عباس اعتماد:هنر اسلامی هنری است که فرصت آسمانی شدن زمینی ها را مهیا می سازد

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود نیز به خبرنگار ما گفت: هنر اسلامی و شیعی هنری است که اندیشه های انسان را آبیاری می کند و فرصت آسمانی شدن زمینی ها را مهیا می سازد.

 

عباس اعتماد اضافه کرد: قرآن، به خودی خود، قدرت درمان گری دارد پس هنری که با زیبایی های قرآن گره بخورد، هنر انقلاب اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: امروزه هنر به وسیله ای برای کسب ثروت، شهرت، خوشی و... تبدیل شده است، لذا به همین دلیل هنرمندانی که هنر واقعی را نشناخته اند، نتوانسته اند درک صحیح و درستی از هنر ناب و اصیل بدست آورند.

 

 وی ادامه داد: در حال حاضر هنر های غربی از اسلحه و مواد مخدر نیز برای سوزاندن اندیشه بشر پیشی گرفته اند، چون هنر واقعی نیستند.

 

وی از هنرمندان به عنوان افسران خط مقدم عرصه جنگ نرم یاد کرد و ادامه داد: هنرمندان باید آگاه باشند و از وارد کردن مقوله هنر به اهداف مادی و غیر الهی پرهیز کنند.

 


  
  

رئیس اداره ارشاد شاهرود :

می توانیم با هنر بالنده در جهت کمال انسانی حرکت نماییم

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز به خبرنگار ما گفت: وقتی از هنر متعهد صحبت می کنیم، درواقع وارد حوزه ی کارگاه انسان سازی می شویم، یعنی طی این "طی و طریق" انسان به سیروسلوک خواهد رسید.

محسن امیری افزود: مزیت و ویژگی شهید آوینی که باعث جاودان شدن نامش شد؛توجه به محتوا و مفاهیم دینی و معنوی و ارزشهای اعتقادی انقلاب اسلامی بود که باعث شد پیروان زیادی با نفس مسیحایی خودش تحت تاثیر قراربگیرند.
 وی با تاکید بر اینکه شهید آوینی جریان فرهنگی- هنری را در انقلاب اسلامی به راه انداخت؛ ادامه داد: امروز خوشبختانه تاثیرات کار این شهید والا مقام را در نسل جوانمان می ببینیم و به همین خاطر، روز شهادت وی را
به نام روز "هنر انقلاب اسلامی" نام گذاری کرده اند.

امیری با اشاره به اینکه آثار او از انسانیت و توجه به ارزشهای اخلاقی لبریز است؛ اضافه کرد: چیزی که این شهید والامقام با شهادتش و با نبرد فرهنگی-هنری اش در جبهه های دفاع مقدس برای ما میراث گذاشته این است که با داشتن ارزشهای دینی و معنوی وتوجه به ائمه اطهار، می توانیم هنرخودمان را بالنده کنیم و در جهت کمال انسانی حرکت نماییم که این مسیر همانا رسیدن به بهشت و رسیدن به خداست.

 


  
  
   1   2      >