سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با برادریِ خدایی است که [درخت] برادری به بار می نشیند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235178
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
9:56 ص
آبان 94 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 در راستای ترویج شعر فاخر و متعهد و اخلاق مدار، جشنواره دوسالانه شعر بسیج استان سمنان با  حضور شاعران بسیجی در چهار فصل و به صورت کارگاهی به اجرا در می آید.

فراخوان فصل سوم جشنواره شعر بسیج استان سمنان :کارگاه شعر آئینی

فراخوان فصل سوم جشنواره شعر بسیج استان سمنان

با موضوعات:

1- پیامبر رحمت و امت واحده اسلامی

2- تداوم فرهنگ علوی (غدیر، عاشورا ، امید، انتظار و ظهور)

3- تداوم حماسه عاشورایی در بیداری اسلامی

4- راهپیمایی اربعین

مهلت ارسال آثار : 1 آذر 1394

شیوه ی ارسال آثار:

1 ) ارسال به رایانامـه ( ایمیل ) :semnanhonar@chmail.ir

2 ) ارسال از طریق پست

 نشانی دبیر خانه جشنواره : سمنان- بلوار امیرکبیر - تقاطع نهضت –خیابان رسانه – رسانه 2 – ساختمان اداری شهید محب شاهدین (مجتمع کفش بهمن سابق ) - طبقه دوم – واحد 8 - سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان .کد پستی 89981-35149 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02333441646 تماس حاصل فرمائید.

با تشکر

انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان


94/8/16::: 1:8 ع
نظر()
  
  

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان ولایت مدار سمنان بمناسبت 13 آبان 1394

 

سیزده آبان

برگ برگ تاریخ پُر برکت انقلاب اسلامی ایران سرشار از روز هایی ناب است که از عِطر حضور ملت هوشیار و اندیشه ورز کشورمان رنگ و بویی جاودانه پیدا کرده است.

 

سیزده آبان از جمله این روزهاست که با حضور پُر صلابت خویش در میان ایام الله انقلاب اسلامی درخششی خیره کننده دارد.

 

بلوغ فکری و بالندگی اندیشه و خرد؛ آنچنان ملت غیور ایران اسلامی بویژه دانشجویان و دانش آموزان کشورمان را تجهیز کرده بود که بی هراس از زور مداری سلطه گران زمانه، خانه خباثت و آشوبگری مستکبران را به تسخیر خود درآوردند و برگ زرین13 آبان را برای همیشه ی تاریخ به عنوان نماد استقامت و ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبرین و ظالمان جهان معرفی کردند.

 

سیزده آبان امسال با چهلمین روز فاجعه حزن انگیز منا تقارن یافته است، روزی که در آن حجاج عزیز کشورمان با تأسی از سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برائت خود را از جنایتکاران زمانه، بویژه آل سعود این غاصبان سرزمین وحی ابراز داشتند. و با طی نمودن راه حج ابراهیمی برخی در قربانگاه منا به دیدار جانان شتافتند و مصداق و منهم من قضی نحبه شدند . . .

 

با توجه به پیام روشن سیزده آبان که همانا اعلام انزجار از استکبارجهانی و در رأس آنها آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب است ، بر هر زن و مرد مسلمان، فریضه واجب؛ هم نَفَسی با حجاج عزیزی است که با هدیه نَفَس خود به ساحت متبرک بزرگ مرد آزاده جهان، ولی عصر و الزمان حضرت قائم آل محمد(عج)؛ نَفس خنّاس فتنه گران جهان را رسوا کرده و با قربانی کردن «من» درون خویش در قربانگاه «منا» ثابت کردند که برائت از مستکبران و ظالمان جهان، امر واجبی است که به جا آوردن آن از جان گذشتگی می طلبد.

 

امروز، همزمان با یوم الله 13 آبان که هیهات مناالذله ملت ایران با حماسه عاشورا پیوند خورده است ، ملت رشید ایران اسلامی به دنیا ثابت خواهد کرد که ایران و ایرانی در برابر فشارهای ناجوانمردانه سیاسی، نظامی و اقتصادی سر خَم نخواهد کرد، بلکه هرچه مستحکم تر «برجای» خویش ایستاده و بر مواضع کفر ستیز خود ثابت قدم می ماند.

 

بی شک نه آمریکا و نه هم پیاله های اروپاییشان که سرمست از شراب زر و زور، گستاخانه عربده های قلدرانه سر داده و داعیه سلطه برجهان را دارند؛ پیداست، پیام بزرگ قیام عاشورا و حرکت عظیم و تاریخی آزادمرد بزرگ جهان حضرت امام حسین (ع) را به درستی فرا نگرفته اند. 

 

ما عزاداران امام حسین(ع) هستیم؛ آن بزرگ مردی که با قیام اسطوره ای خود پوچی قدرت ستم پیشگان آنروز جهان را با یاران اندک خود هویدا ساخت. تجلی این حرکت بزرگ امروز در شعار مرگ بر آمریکا نمود پیدا می کند.

 

ملت رشید ایران اسلامی خوب می دانند که امروز ، آمریکا و ایادی اروپایی اش خواب فرزند نامشروعشان اسرائیل غاصب را در خاورمیانه آشفته می بینند و به همین خاطر به حیلتی جدید دست زده اند و با تمسک به مذاکره سعی در آرام کردن امواج خروشان ملتها به نفع خود دارند.

 

هنرمندان بسیجی اسیتان سمنان هم مانند مردم بیدار دل این استان همگام با مردم عزتمند کشورمان در یوم الله 13 آبان پُر صلابت تر از سالهای گذشته با درک حساسیت ها و سیاستها ، کوبنده تر از سالهای گذشته فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر مستکبرین ظالم و هیهات منا الذله خود را بر سر خواب زدگان زمان خواهند کشید.

 

تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی هیچگاه جنایاتی که آمریکا در حق ملت ایران کرده از جمله انهدام هواپیمای مسافربری، جنگ تحمیلی علیه ایران، ترور بهترین افراد در زمان انقلاب، انواع فتنه‌ها، تحریم‌های اقتصادی و ترور دانشمندان هسته‌ای را فراموش نخواهند کرد؛ و با اقتدا به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در راستای تحقق سخن ارزشمند امام راحل (ره) که فرمودند: «ما آمریکا را زیرپا خواهیم گذاشت»، گام بر خواهند داشت.

 

اگر دیروز دانش‌آموزان با نثار جان خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و دانشجویان پیرو خط امام(ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به فرمایش امام راحل (ره) انقلاب دوم را رقم زدند و با اقتدا به رهبر خویش دوشادوش هم حرکت کردند و ضربات سنگینی به نظام سلطه جهانی وارد آوردند، امروز نیز وارثان آنها، گوش به فرمان امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) هستند و به مبارزه با  مکر دشمنان و جنایتکاران تاریخ ادامه خواهند داد و در مقابل مصلحت اندیشان در هر پست و مقامی که باشند، می‌ایستند.

 

خواهرم حجاب تو یگانه هنر بی بدیل توست که از ژرفای تاریخ ظهور اسلام تاکنون جاودانه مانده است، هنری که پاکیزگی ظاهر و باطن آن ، فریبکاری پُر رنگ و لعاب گناهکاران ناپاک جهان را به عجز کشانده و به ناله انداخته است ؛ حجاب هدیه ای از جانب زینب (س) شیرزن تکیده قامت ، ایستاده در مقابل جهل زور مدار آنروز جهان در قیامت عاشوراست، امروز اگر راحت نشسته‌ایم، مدیون استقامت مردانی هستیم که دلاورانه از حجاب بانوان در مبارزه با آمریکا و استکبار خونشان را نثار انقلاب اسلامی کردند.

 

قیام سرخ عاشورا هنوز هم جاریست، دامن پاک شما شیر زنان خطه ایران اسلامی هنوز پرورش دهنده یاران عاشورایی حسین (ع) است؛ هنوز دفاع از ساحت خیمه های اهل بیت حسین (ع) ادامه دارد؛ عطر خوشبوی شهادت هنوز در مُشام جوانان مدافع حرم مطهر شیرزن کربلا حضرت زینب کبری (س) جانها را می نوازد. پس باید بر این خط سرخ ثابت قدم بود و با تعظیمِ شعائر ماه حزن انگیز محرم همنوا با شئونات آن شد.

 

آنچه در برهه زمانی کنونی و در آستانه یوم الله سیزده آبان بیش از هر چیزی اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که مبارزه ملت انقلاب ایران با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار، هنوز پایان نیافته است و این ملت راسخ تر از گذشته در این مسیر پایمردی و استقامت می‌نمایند. دشمن اگرچه در این روزها به کثیف ترین حربه‌ها نظیر تحریم، تهدید، ترور و حالا به مذاکره متوسل شده است، لیکن به خوبی در می‌یابد که ملت مقاوم ایران در این جنگ تمام عیار از پا نخواهد نشست.

 

سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با صدور این بیانیه؛ همگام با ملت ایران در راستای تجدید پیمان با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و میثاق با شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، با حضور گسترده و پرشور هنرمندان خود در مراسم 13 آبان انزجار و نفرت از استکبار جهانی را سر خواهند داد و همچنین به دولت اعلام می کنند که این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد را آویزه گوششان قرار دهند و با هوشیاری و ایستادگی ازحقوق حقه ملت ایران دفاع کرده و به وعده‌های پوشالی کشورهای غربی و به خصوص آمریکا دل خوش نکنند.

 

وعده ما یوم الله سیزده آبان با فریادهای مرگ بر آمریکا؛ مرگ بر اسرائیل.

 

سازمان بسیج هنرمندان استان ولایت مدار سمنان


  
  

فرم ارسال آثار دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی بسیج هنرمندان استان سمنان

 

نام قطعه/سرود:

نام مربی:                                                                                       

نام آهنگساز:

نام شاعر:

موضوع:

شهرستان:

تعداد اعضای گروه:

همسرایان:

نوازندگان:

متقاضی شرکت در بخش:

آدرس الکترونیکی:

آدرس پستی:

شماره تماس:

 


  
  

دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی بسیج هنرمندان استان سمنان

 

جشنواره موسیقی

یکی از وجوه   معنوی انقلاب اسلامی ایران شعارهای آهنگین دوران بود که توسط میلیون ها انسان شیفته ی آزادی با الحان و ملودی های زیبا به گوش مردم جهان می رسید که خود جشنواره ی سراسری ایران یکسان و بعضی نیز متناسب با لهجه و زبان هر منطقه حال و هوای خاصی داشت.

شعارهای کُردی،عربی،بلوچی،ترکی،ترکمنی،اصفهانی،مشهدی،گیلکی،مازندرانی و... فرش رنگارنگی از لحنها و آهنگ های زیبا و قدرتمندی بود که از نای جان برخاست و بر جان و دل مردم می نشست و چون خورشیدی گرم و پر حرارت ،یخِ بسته و منجمد سکوت و خفقان را آب می کرد.

با نگاهی به سرودهای ساخته شده پس انقلاب شکوهمند اسلامی می توان گفت این سرودها نورانی،راهگشا و خیره کننده بودند و اگر بگوییم که سرودهایی چون بهاران خجسته باد،بهمن خونین جاویدان در دوران پر تطلاطم انقلاب و نوحه های مَمَّد نبودی و ای لشکر صاحب زمان و شهید،خلبانان،بسیج و ده ها اثر دیگر که با تاریخ هنر و انقلاب ما عجین شده اند امضای آهگین دروان خونین و حماسی دفاع مقدس هستند گزاف نگفته ایم .اگر بگوییم که آهنگسازان و شاعران و خوانندگان و همسرایان و نوازندگانی که این آثار جاودانه را می ساختند و اجرا می کردند از سربازان و بسیجیان و جان بر کفان سپاه و ارتش و بسیج در جبهه های نظامی کم نداشتند نیز بیراهه نرفته ایم.

وضعیت جنگ امروز ما با سی سال پیش از بسیاری جهات فرق کرده است ، اهمیت خاکریزهای فرهنگی و هنری و اعتقادی از خاکریزهای نظامی بیشتر شده است. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میدان رزم بسیار گسترده ای شده اند که در آن ترانه و موسیقی و فیلم و کلیپ و عکس و نقاشی و شعر و داستان و مقاله و خاطره و گزارش و خبر و مصاحبه و ... جای توپ و گلوله و خمپاره و فشنگ و نارنجک و مین و تانک و جنگنده و هلی کوپتر و ناو و ... را گرفته است.

بسیج هیچگاه و در هیچ نبردی جا خالی نکرده است. در این جنگ فرهنگی هنری و اعتقادی نیز با تمام قوا و با لشگری میلیونی وبا ذوقی سرشار از عشق و امید وارد میدان شده است و این بار عزم خود را جزم کرده است تا در عرصه  موسیقی آوای بیداری سر دهد.

این بار میخواهیم با فراخوان هنرمندان بسیجی و پرشوری که هیچ گاه سر از پیمان نپیچیدند و همچنان بر سر عهد و پیمان خود هستند تجدید میثاقی با شاهدان آن دوران داشته باشیم.

اهداف

- شناسایی استعدادهای جدید؛ جوان ؛خلاق و متعهد(و برنامه ریزی برای رشد آنها.)

-- گشودن دریچه های تازه در رویکرد سرود و موسیقی وترانه و ایجاد بسترهای همکاری با دیگر هنرها

- ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء و گسترش سطح علمی و فعالیتهای گروههای سرود بسیج

- کمک فرآیند تولیدات هنری

موضوعات

 1-همبستگی و انسجام اسلامی در حمایت از مقاومت اسلامی

2- وحدت اسلامی و مقابله با اندیشه های تکفیری

3- بسیج، ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی

4- بصیرت و مواجهه به فتنه-9 دی (سالروز بصیرت)

5- سبک زندگی ایرانی- اسلامی

بخش های جشنواره

بخش اصلی : مسابقه

هر پایگاه ، ناحیه یا استان ، هر گونه اجرای موسیقی که بتوانند اجرا کند در این بخش می تواند ارائه نماید و هیئت برگزار کننده جشنواره برای ارزیابی و داوری از شرکت هر گونه اجرای موسیقی و هنرنمایی عزیزان بسیجی استقبال می نماید. با دقت در دسته بندی های ارائه شده در زیر به راحتی متوجه خواهید شد که تمام انواع اجراهای موسیقی با ساختار فرهنگی مردم ما سازگار باشد دیده شده است.لذا از هر نوع هنرنمایی فردی و گروهی در این جشنواره استقبال می شود به این شرط که به حد نصاب ارزش هنری رسیده باشد .

اجرای گروههای سرود فارسی زبان بدون همراهی ساز(آکاپلّا-*Aacapella) با یا بدون تکخوان.

اجرای گروههای سرود قومی(محلی بدون همراهی ساز(آکاپلّا-*Aacapella) با یا بدون تکخوان.

اجرای گروههای سرود فارسی با همراهی یک یا چند ساز(الکترونیک یا آکوستیک) با یا بدون تکخوان.(انواع گروههای سرود دانش آموزی ،گروههای ملی-قومی،کلاسیک،و...)

اجرای گروههای سرود قومی(محلی) با همراهی یک یا چند ساز ( الکترونیک یا آکوستیک) با یا بودن تکخوان

اجرای آواز(تکخوانی) با یا بدون همراهی ساز(اجرای انواع آوازهای :قومی،کار،آئین های قومی و محلی ، مرثیه ،مداحی ،لالایی ، روضه،مَنقَبَت ،فایز خوانی،شَروه خوانی ، شَعرخوانی بلوچی و ...)

اجرای تکنوازی با سازهای ایرانی یا بین المللی و ...

اجرای گروههای نوازنده با یا بدون خواننده و همسرا.(دو نوازی، سه نوازی گروه نوازی ،ارکسترهای مجلسی ، لاتین و ...)

توضیحات:

1- به گروههای سرودی که بدون داشتن هیچگونه وسیله ی موسیقی برنامه اجرا می کنند در زبان فارسی گروه همسرا یا گروه سرود و در زبان بین المللی موسیقی(که ایتالیایی است) آکاپلّا(Aacapella) نامیده می شوند. گروههای تواشیح نیز نوعی گروه همسرا(آکاپلّا) هستند. در این جشنواره اگر یک گروه تواشیح یا گروه قومی(محلی) اثری داشته باشد می تواند در این جشنواره شرکت نمایند. در اجرای این گروه ها همصدایی و چند صدایی مهم است.

2- با این گستردگی که برای گروهها و تکخوانی ها و تکنوازی ها در نظر گرفته شده است تمام شکل های اجرایی از تکنوازی ،دونوازی ، سه نوازی، گروه نوازی ،ارکسترهای مجلسی و تمام سبک ها(ایرانی،قومی،پاپ،کلاسیک ، آکاپلّا ،...) امکان حضور در این جشنواره را دارند.

3- انتخاب کلام و شعر مناسب با موضوعات جشنوارهو تلاش در بیان واضح و روشن کلمات و عبارات و تلفیق هنرمندانه و صحیح کلام و موسیقی از مسائل مهم ارزیابی این گروههای هنری است.

4- گروههایی که از ساز استفاده می کنند بسته به اینکه تا چه حد توانسته باشند از امکانات هنری و فنی آن ساز یا سازها در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت .

5- تعداد افراد گروه ها حد اقل 5 نفر و گروه کر نباید بیش از 10 نفر باشد و ترکیب جمسی گروه ها میبایست تک جنسی (برادران) باشد و هر گونه ترکیبی از سازها و اوازه در انواع موسیقی و یا تلفیقی می تواند ارائه شود .

6- متن و اشعار قطعات اجرایی (با ترجمه فارسی ) به همراه اثار ارسالی باید به دبیر خانه تحویل داده شود .

8- شناسنامه هنری ( رزومه )تمامی عوامل گروه اعم از اهنگساز (ها) باید در قالب wordبه پیوست آثار ارسالی به دبیر خانه جشنواره تحویل داده شود .

برنامه زمانی جشنواره:

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره    1394/09/20

زمان برگزاری جشنواره  :دی ماه سال 1394

جوایز جشنواره:

بر اساس رای هیات محترم داوران به برگزیدگان اول تا سوم در هر بخش جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.

شرایط شرکت کنندگان:

1- کلیه آثار می بایست از طریق کانونهای بسیج هنرمندان در سطح شهرستانها جمع آوری و به بسیج هنرمندان استانها ارسال شود تا مورد بازبینی قرار گیرد.

2- شرکت کنندگان اعم از همسرایان، خوانندگان و اعضای گروهها می بایست عضو بسیج هنرمندان بوده و از طریق کانونهی هنری بسیج کد دریافت کرده باشند.

3- اعضای گروههای شرکت کننده بایستی از برادران باشند.

4- آثار ارائه شده با موضوعات مطروحه ی بالا نیاید قبلاً در جشنواره،مسابقه یا مناسبتی دیگر اجرا شده باشند .این آثار باید برای اولین بار و برای شرکت در این جشنواره خلق و اجرا شده باشند.

5- در اجرای آثار با توجه به موضوعات ارزشی ،در تمامی مراحل از تولید تا اجرا شئونات بسیج در نظر گرفته و رعایت شود .

تبصره:

- شایان ذکر است طرح های جدید و نوآوری در این زمینه ، دارای امتیاز ویژه خواهند بود .لذا قابل توجه است که این طرحها قبل از اجرا بایستی به دبیر جشنواره ارائه گردد.

- آثار برگزیده ی جشنواره های استانی مورد حمایت سازمان مرکزی قرار خواهند گرفت.

- در نظر است هماهنگی های لازم جهت انتشار و پخش آثار برگزیده ی کشوری در سطح بسیج صورت گیرد.

 نحوه ارسال آثار به دبیرخانه دائمی جشنواره های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان:

1- برای دریافت فرم شرکت در جشنواره به نشانی www.semnanhonar.parsiblog.ir رجوع فرمایید ویا با شماره33441646 -023 سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان تماس حاصل نمایید ویا به کانون های بسیج هنرمندان در شهرستانها مراجعه نمایید.

2- ارسال پستی به دبیرخانه جشنواره به نشانی : سمنان - بلوار امیرکبیر-تقاطع نهضت- خیابان رسانه -رسانه 2- ساختمان سردار شهید محب شاهدین- طبقه دوم -سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان

3- ارسال از طریق پست الکترونیکی به نشانی : semnanhonar@chmail.ir