سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین دانش آن است که هدایتت را تباه کند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235173
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
9:31 ص
آذر 94 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

با سلام و ادب و احترام 

تمدید شد

مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره سرود های حماسی انقلابی تمدید شد

حداکثر مهلت برای ارسال آثار به دبیرخانه برگزاری

جشنواره سرود های حماسی انقلابی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان 

دو شنبه 30 آذر ماه 1394 

علاقمندان به شرکت در

جشنواره سرودهای حماسی انقلابی استان سمنان

می توانند آثار خود را حد اکثر تا دوشنبه 30/9/1394 به نشانی زیر ارسال فرمایند .

semnanhonar@chmail.ir

با تشکر

سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان

انجمن آواها و نواهای حماسی انقلابی


94/9/26::: 11:53 ص
نظر()
  
  

کارگاه شعر آئینی

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در آستانه اربعین حسینی ، سومین کارگاه از سری کارگاه های فصلی شعر جشنواره شعر سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان برگزار شد 

میهمان ویژه این کارگاه دکتر محمد مهدی سیار از شعرای ملی آئینی پس از شعر خوانی شعرای آئینی شرکت کننده در این جشنواره به تحلیل اشعار آنان پرداخت .

در پایان از تعداد 15 نفر از صاحبان آثار برتر تقدیر بعمل آمد .

آثار برگزیده این جشنواره در پایان سال جاری به چاپ خواهد رسید .

 

این برنامه به همت انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در سالن اجتماعات حوزه هنری استان سمنان برگزار گردید .


  
  

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، جمعی از بسیجیان هنرمند به مناسبت هفته بسیج با خانواده معظم شهید مهدی باقریان دیدار نمود .

در این دیدار صمیمی  که در منزل خواهر بزرگوار شهید انجام گردید و جمعی از  هنرمندان بسیجی ، مسئولین بسیج در استان  و شهرستان دامغان ، از جمله مسئول بسیج هنرمندان استان سمنان و فرمانده سپاه ناحیه  بسیج شهرستان دامغان و مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان دامغان حضور داشتند ،رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس بازگو و خاطرات این شهید بزرگوار از زبان خواهر ارجمند شهید بیان گردید.

 

شهید عزیز مهدی باقریان از شهدای هنرمند استان سمنان و شهرستان دامغان می باشند که فعالیت های هنری این شهید در زمینه  تئاتر  بوده است . 


  
  

رمان افرا

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان به مناسبت هفته بسیج و با همت انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان سمنان و با مشارکت کانون بسیج هنرمندان شهرستان دامغان کارگاه تحلیل رمان افرا در برگزار گردید.

در ابتدای این کارگاه که با هنوز جمعی از نویسندگان شهرستان دامغان برگزار گردید ، محمداسماعیل حاج علیان مدرس ادبیات داستانی و مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان به تحلیل حادثه رمان افرا و همچنین تحلیل این رمان بر اساس ساختار 3 کنشی پرداخت .

در ادامه مهدی زارع مدرس ادبیات داستانی و عضو انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان به مقوله  روایت شناسی رمان افرا  پرداخت.

در پایان حسینعلی جعفری  نویسنده کتاب و عضو انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان ،تجارب نویسندگی خود را در این رمان مطرح و اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را بیان نمودند. 

 


  
  

مجمع عالی بسیج هنرمندان

به گزارش  خبرنگار  بسیج هنرمندان استان سمنان ، مجمع عالی بسیج هنرمندان استان سمنان همزمان با هفته خجسته بسیج برگزار گردید.

در ابتدای جلسه ، علی عشق مجمع عالی بسیج هنرمندان استان سمنان و مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان  طی سخنانی  ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و تشکر از زحمات بسیجیان در جبهه فرهنگی هنری ادبی انقلاب اسلامی ،ابراز امیدواری کرد که مجمع عالی بسیج هنرمندان استان سمنان با پی بردن به رسالت خود در این برهه از زمان بتواند به شایستگی به آن عمل نماید و با تلاش و کوشش شایسته خود موجبات رضایت خداوند متعال و آقای امام زمان(عج) و نائب بر حقش مقام عظمای ولایت را فراهم آورد  .

علی عشق هدف اصلی این مجمع  را ایجاد وفاق و همدلی ،هماهنگی بین دستگاه های متولی امور فرهنگی هنری ادبی و شخصیت های حقیقی و هنرمندان تاثیرگذار در جبهه فرهنگی هنری ادبی انقلاب اسلامی و  تبیین نقش آنان در انجام رسالت اصلی خود که همانا نبرد در این جبهه در مقابل جبهه فرهنگی ادبی هنری دشمن دانست و همدلی و همزبانی را رمز اصلی موفقیت در این جبهه برشمرد.

در ادامه محمدرضا سوقندی رئیس مجمع عالی بسیج هنرمندان استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، تشکل و تفکر بسیج را به عنوان  یک ابتکار ویژه  و   یک ایده نو و  دکترین جدید دانست که توسط امام راحل (ره) طراحی شد  . وی همچنین خاطر نشان کرد که امروز بسیج به عنوان یک الگو و به عنوان یک روش قابل کسترش در سراسر دنیا مورد قبول قرار گرفته است چنان چه در عراق  و سوریه بسیج مردمی توانسته است به حفظ حکومت مرکزی کمک شایانی نماید و در مقابل جنایات تکفیری ها و داعش از مردم مظلوم این کشور ها و حرم های آل الله دفاع و محافظت نماید.

محمدرضا سوقندی ، بسیج را به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای انقلاب اسلامی  دانست و هنرمندان بسیجی را به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم جبهه فرهنگی عنری ادبی انقلاب اسلامی برشمر د و پیام های امام خمینی (ره) به هنرمندان را به عنوان منشور مجمع عالی بسیج هنرمندان استان سمنان پیشنهاد  نمود.

در این جلسه همچنین از شاعر بسیجی خواهر نیره کاشی به عنوان چهره شاخص جبهه هنری ادبی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان تجلیل شد.

در پایان با حضور اعضا متن بیانیه صادر گردید ،که متن آن به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه مجمع شورای عالی بسیج هنرمندان استان سمنان در سال 1394

با مسائل فرهنگى شوخى نمیشود کرد ؛ بى‌ملاحظگى نمیشودکرد ؛ اگر چنانچه یک رخنه‌ى فرهنگى به‌وجود آمد ، مثل رخنه‌هاى اقتصادى نیست که بشود [آن را] جمع کرد ، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه‌ى نقدى داد ؛ این‌جورى نیست ؛ به این آسانى دیگر قابل ترمیم نخواهد بود ؛ مشکلات زیادى دارد .                                     

(مقام معظم رهبری مد ظله العالی )

همه می دانیم که خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی در مقابل دنیای استکبار جبهه فرهنگی هنری ادبی انقلاب اسلامی است که در لبه جلویی منطقه نبرد با دشمن ( لجمن ) قرار دارد ؛ و اگر این خطوط خدای نکرده شکسته شود دیگر خطوط یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد ؛ و ما رزمندگان این سنگر ها برای نبرد با دشمن می بایست نکات لازم الرعایه آن را در نظر بگیریم ؛ از مهمترین موارد مبنایی در نظر گرفتن زمان و شرایط زمان است .

از جمله شرایط زمان حال امکانات ارتباطی در دسترس بشر می باشد  و از موارد مهم قابل توجه آن ،

رسانه های دیجیتال و فضای مجازی است که امروزه هم می توانند بعنوان یک فرصت باشند و هم بعنوان یک تهدید .

بنابر این تولیدات متناسب با فضای مجازی و  رسانه های دیجیتال می تواند وجود این امکان را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی به فرصتی استثنایی بدل سازد .

اما کار در وادی فرهنگ و هنر و ادب لوازم خود را می طلبد و از لوازم مهم آن هم دلی و همزبانی است  و کار گروهی و منظم .

بنابر این ، مجمع عالی بسیج هنرمندان استان سمنان در جمع بندی زیر مواردی را بعنوان راهبرد های خود در آینده مورد تأکید قرار می دهد :

 1 -  پیام های حضرت امام خمینی (ره) که یکی از آنها را در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و دیگری را در اواخر عمر مبارک شان به هنرمندان دادند بعنوان منشور کار مجمع عالی سازمان بسیج هنرمندان قرار می دهیم .

2 – نصب العین قراردادن رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در برنامه های راهبردی مجمع .

3 – رعایت اولویت ها در پرداختن به مسائل فرهنگی هنری ادبی در مجمع .

4 – اولویت های پیشنهادی جناب آقای محمد رضا سوقندی رئیس مجمع عالی بسیج هنرمندان استان سمنان :

الف ) ترجیح تولیدات فرهنگی ادبی هنری ویژه فضای مجازی .

ب ) بازار یابی و شناسایی مخاطبان اصلی تولیدات که امروز بیشتر خانواده ها آنرا  تشکیل می دهند .

ج ) اهمیت به مطالعه و بررسی راههای افزایش مطالعه در بسیجیان .

5 – تشکیل کمیته هایی برای بررسی و تأیید طرح ها و ایده های فرهنگی هنری ادبی که به مجمع ارسال می شود .

6 – قرار دادن طرح های تأیید شده در دستور کار مجمع .


  
  

 

کارگاه شعر آیینی

 

تمدید شد

قابل توجه شعرای آئینی استان هنرمند پرور سمنان

با توجه به استقبال گسترده هنرمندان شعر آئینی برای شرکت در سومین کارگاه جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان سمنان در سال 1394

(فراخوان کارگاه شعر آئینی )

تا پایان آخرین روز هفته خجسته بسیج ( 5/ 9/ 1394 ) تمدید شد .

شعرای عزیز آئینی می توانند اشعار خود را تا پایان مهلت یاد شده صرفا به نشانی semnanhonar@chmail.ir ارسال نمایند .

تاریخ داوری آثار یک روز پس از پایان مهلت فراخوان و غیر قابل تمدید می باشد .

با تشکر

انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان