سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیراگاه چشمها به صاحبانش دروغ می گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235176
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
9:44 ص
فروردین 94 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

  مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود از برگزاری شب شعر ایثار و شهادت در راستای برگزاری اجلاسیه شهدای این شهرستان خبر داد.

عباس اعتماد عصر امروز در نخستین جلسه گروه‌های صالحین شاهرود که با حضور هنرمندان بسیجی در اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد، اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود را مهم‌ترین اقدام فرهنگی سال 94 عنوان کرد و اظهار داشت  : کانون بسیج هنرمندان شاهرود با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، در مراسم افتتاحیه این اجلاسیه در بیست و هفتم فروردین‌ماه برنامه های ویژه‌ای دارند.

وی اعلام کرد: در محل اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود، دو غرفه به هنرمندان و شعرا بسیجی اختصاص‌یافته است که در آن برنامه‌های شب‌شعر و ایستگاه دل نوشته برگزار می‌شود.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود با اشاره به موفقیت کانون بسیج هنرمندان شاهرود در جهت کسب مقام کانون برتر استان در سال 92 و 93، این موفقیت را به هنرمندان بسیجی تبریک گفته و آن را حاصل تلاش‌ها و زحمات مخلصانه ایشان عنوان کرد.

اعتماد افزود: تلاش‌های مضاعف، بی‌ریا و عاشقانه هنرمندان بسیجی در سال 93 سبب شده است تا بار دیگر این کانون به‌عنوان کانون برتر استان انتخاب شود.

وی با اشاره به انتخاب شهید فیلم‌ساز شاهرود، "سید تقی حسینی " به‌عنوان شاخص سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان، از وعده مدیرکل فرهنگ و ارشاد این استان مبنی بر حمایت از ساخت فیلم مستند این شهید یادکرده و افزود: فیلم مستند شهید حسینی در سال 94 با حمایت اداره کل و اداره ارشاد شاهرود ساخته می‌شود.

در این جلسه پیشنهاد‌هایی نظیر حمل تابوت نمادین شهدا، غبارروبی و روشن کردن شمع بر سر قبور شهدا، برگزاری مسابقه شهدا و اهدا جوایز، تقدیر از خانواده شهدا، پیوند شهدا با کودکان با ایجاد ایستگاه نقاشی، تلاش برای حفظ پاکیزگی گلزار شهدا و عاری ماندن قبور از لکه‌های شمع؛ از سوی هنرمندان بسیجی ارائه شد.

منبع خبرگزاری تسنیم

 


94/1/26::: 9:59 ص
نظر()
  
  

 

دیدار با جانباز هنرمند علی الحسینی

به گزارش بسیج هنرمندان استان سمنان، روز 22فروردین  و به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و قشر بسیج هنرمندان شورای مدیریتی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با هنرمند جانباز سیدجواد علی الحسینی یکی از پیشکسوتان هنر تئاتر استان سمنان دیدار نمودند.

در این دیدار سیدجواد علی الحسینی به روایت خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ایثارگی رزمندگان استان سمنان در جهبه های حق علیه باطل در عملیات های مختلف از جمله کربلای 5 پرداخت .

سیدجواد علی الحسینی همچنین نسبت به برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان در سال 1394 ابراز خشنودی نموده این اقدام را ادای دین نسبت به شهدای گلگون کفن این خطه از میهمن اسلامی عنوان کرد.

در پایان علی عشق مسئول بسیج هنرمندان سمنان با عرض ارادت به ساحت مقدس جانبازان و ایثارگران با اهدای لوح تقدیر از جانباز سرافراز هنرمند سیدجواد علی الحسینی تقدیر نمود.


  
  

روز قشر بسیج هنرمندان در دامغان

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دامغان در این مراسم که با حضور نماینده مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان، معاون فرهنگی هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از هنرمندان برجسته و پیشکسوتان رشته‌های مختلف این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: پرداختن به هنر سرمایه‌گذاری بلند مدت برای داشتن جامعه‌ای پویا و مترقی است.

وی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در جامعه متمدن ایران اسلامی دو مسئله آمیخته به یکدیگر عنوان کرد و رسیدن به اهداف والای فرهنگی هنری انقلاب اسلامی را مستلزم پرورش نیروهایی متخصص و متعهد در فضایی به دور از سیاست زدگی دانست و افزود، توجه سلیقه‌ای به هنر در دولت‌های قبلی فاصله گرفتن هنر از بدنه اصلی جامعه را موجب شده است.

 

معاون فرماندار دامغان با تأکید بر لزوم بررسی مشکلات هنرمندان شهرستان دامغان، فراهم کردن شرایط نقش آفرینی بیش از پیش آنان در جامعه و روی آوردن نسل جوان و نوجوان به فعالیت‌های فرهنگی هنری، تصریح کرد: فرمانداری دامغان نیز از آغازین جلسه شورای اداری شهرستان دامغان با برگزاری آیین رونمایی از سه اثر مؤلفان دامغانی توجه خاص خود را به این مهم در سال   94 نشان داد.

وی نداشتن پیوست فرهنگی را حلقه مفقوده بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی و اجتماعی و دلیل عدم تأثیرگذاری مثبت آنها در فضای جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: نشست‌های تکریم هنرمندان و فعالان برجسته فرهنگی و پیشکسوتان این عرصه از مسائل مهمی است که متأسفانه کمتر بدان توجه شده است


  
  

 

حضور هنرمندان در گلزار شهدا سمنان

 

 

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، به همت اداره کل حوزه هنری استان سمنان ، به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرای مرضیه (س) و  سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی ، جمعی از شاعران برجسته استان سمنان با حضور مدیر کل محترم حوزه هنری استان سمنان جناب آقای سیدعباس دانایی مزار شهدای گلگون کفن سمنان را گل باران کردند .

بر اساس این گزارش ، علی عشق مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ، جناب آقای جواد رفیعیان مدیر محترم امور انجمن ها و تشکل های هنری ادبی سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان،جناب آقای دکتر حسن یعقوبی ، جناب آقای استاد حمید عرب عامری ، سرکار خانم نیره کاشی ، اعضای محترم انجمن شعر بسیج هنرمندان استان سمنان که در فعالیت های ادبی هنری اداره کل حوزه هنری استان سمنان حضور فعال دارند ، در کنار سایر شعرای استان در این مراسم نورانی حضور یافته و با قرائت سوره مبارکه فاتحه و نثار گل به مزار شهدای سمنان ، بار دیگر با آرمان های آن شهدای گلگون کفن تجدید میثاق کردند .


94/1/22::: 7:24 ع
نظر()
  
  

نشست شعرا با نماینده ولی فقیه

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی  نشست صمیمی و شعر خوانی شاعران  برجسته استان سمنان در محضر نماینده محترم ولی فقیه در استان سمنان و نماینده محترم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محبوب سمنان ، به همت اداره کل حوزه هنری استان سمنان برگزار گردید.

در این نشست ادبی که با حضور مسئولین محترم استان از جمله  جناب آقای سیدعباس دانایی مدیرکل محترم حوزه هنری استان، جناب آقای اسلامی راد سرپرست  محترم معاونت سیاسی امنیتی استانداری سمنان، جناب آقای صادقی مدیرکل محترم  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان،جناب آقای حجت الاسلام احمد پناهی ریاست محترم دفتر امام جمعه سمنان و امام جمعه موقت سمنان ، جناب آقای مهرزاد مدیر محترم روابط عمومی دفتر امام جمعه  سمنان  و علی عشق مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار گردید .

در آغاز این مراسم جناب آقای سیدعباس دانایی به شرح مختصری از فعالیتهای اداره کل حوزه هنری استان سمنان  و از جمله فعالیت های آن حوزه در زمینه شعر و ادبیات پرداختند.

در ادامه ، شعرای حاضر در مدح و منقبت حضرت زهرای مرضیه(س) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هسته ای ،جانبازان سرافراز و سایر موضوعات آیینی به شعرخوانی پرداختند.

علی عشق مسئول  سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ،جناب آقای دکتر حسن یعقوبی ، جناب آقای استاد حمید عرب عامری، سرکار خانم نیره کاشی  اعضای محترم انجمن شعر بسیج هنرمندان استان سمنان که در فعالیت های ادبی هنری اداره کل حوزه هنری استان سمنان نیز حضور فعال دارند ،در کنار سایر شعرای استان به قرائت شعرهای خود پرداختند.

 در ادامه حضرت آیت االله شاهچراغی نماینده محترم ولی فقیه در استان سمنان و نماینده محترم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محبوب سمنان به بیانات راهگشایی در زمینه ادب و هنر پرداختند. ایشان در رهنمودهای خود به نکاتی چون :کار برای رضای خدا ، توجه و عنایت به شعر در مفاهیم آیینی و اخلاص اشاره فرمودند. همچنین در ادامه به لزوم حمایت مسئولین از هنرمندان به ویژه شاعران تایید فرمودند.

در پایان جمع حاضر هدایای تهیه شده توسط اداره کل حوزه هنری استان سمنان و دفتر حضرت آیت الله شاهچراغی را از دست مبارک ایشان دریافت نمودند.

 


94/1/22::: 2:8 ع
نظر()
  
  

دیدار با خانواده شهدای هنرمند

 

موفقیت و اقتدار تیم مذاکره کننده ایران، مرهون خون شهدا است 

 همزمان با سالروز هنر انقلاب اسلامی که با سالروز ولادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و ایام تکریم مادران و همسران شهدا مقارن شده است، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با خانواده شهید شاخص سال 94 سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان، شهید "سیدتقی حسینی" و شهید هنرمند " محمد جعفر فنائی شاهرودی" دیدار کرد.


در این دیدار که با حضور  ریاست اداره ارشاد شاهرود، جمعی از شعرا و هنرمندان کانون بسیج هنرمندان شاهرود صورت گرفت، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، اظهار کرد: امروزه عزت و عظمت ایران اسلامی مدیون خون شهدا است و ما که وامدار آن سبکبالان هستیم،  وظیفه داریم که ضمن تکریم ایشان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در راستای پاسداری از  خون شان، کوشا باشیم.

سید محمد رضا هاشمی تصریح کرد: موفقیت و اقتدار تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، مرهون خون پاک شهدا است.
فرماندار شاهرود افزود: به برکت خون شهدا است که روز به روز بر قدرت جمهوری اسلامی ایران افزوده می شود و ایران اسلامی، بر فراز قله های پیشرفت و قدرت تکیه زده است.
وی ابراز کرد: اینکه ما امروزه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، نظامی، علمی و... در حال پیشرفت و توسعه هستیم، حکایت از روحیه جهادی ملت ایران دارد که همواره پیروز و سربلند اند.
در این دیدار شاعر بسیجی، سید مهدی روانفر نیز به شعرخوانی در وصف شهدا و شهید آوینی پرداخت.
عباس اعتماد، مدیرکانون بسیج هنرمندان نیز دراین دیدارضمن گرامیداشت یادوخاطره شهید آوینی گفت باتوجه به اینکه شهید شاخص سال هنرمندشهید سیدتقی حسینی است بامشارکت اداره کل استان واداره ارشاد شاهرود فیلم داستانی شهیدسیدتقی حسینی ساخته خواهد شد.

 وی برنامه های این روزراگردهمایی بسیجیان هنرمند ؛ حضورمشترک خانواده معظم شهدای هنرمند وهنرمندان درگلزارشهدا ونورباران وگلباران قبورشهدای هنرمند ؛خاطره گویی واجرای نمادین دربرنامه های افتتاحی اجلاسیه اعلام کرد.
 
شهید فلیمساز، سید تقی حسینی در سن 18 سالگی در شرق دجله به شهادت رسید و شهید محمد جعفر فنائی، هنرمند، معلم و پاسدار شهید در سن 25 سالگی، شربت شهادت نوشید و  به دیدار معبود شتافت.

فرازی از وصیت نامه شهید محمد جعفر فنائی شاهرودی :
بارخدایا! گرچه میدانم گناهکارم و در لحظه های حیاتی که گذشت نتوانستم نفس خویش را افسار زنم ولی چشم امیدم به دریای رحمت توست که سنگینی گناهم را خون سرخم می کشد و در محشر چیزی جز این قطره های خون در پیشگاه تو ندارم.

فرازی از وصیت نامه شهید سید تقی حسینی:
مبادا ظاهر زیبا و فربیده  دنیا شما را از سعادت اخروی بی نصیب سازد و روز محشر سر افکنده و خجل باشید.

منبع: تسنیم


  
  

 

روز هنر انقلاب اسلامی در گرمسار

در این همایش به مناسبت بیستم فروردین سالروز شهادت  سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی ، امام جمعه گرمسار، از شهید آوینی به عنوان نماد هنر مقاومت، ایثار و شهادت یاد کرد و گفت: این شهید مستندساز با  ثبت تصاویر دوران دفاع مقدس، رشادت  دلیرمردان و حافظان نظام و کشور را به نسل های آینده معرفی کرد. حجت الاسلام مهدی نژاد با فاخر و ارزشمند خواندن مستند سازی  دوران دفاع مقدس افزود : هنر انقلاب اسلامی با اهداف والای خود در حفظ آرمان های انقلاب اسلامی در عرصه های دیگر، گسترش یابد..

خاطره گویی از شهید و شعرخوانی از  برنامه های این همایش بود .

 


  
  

 

میلاد حضرت زهرا(س)

سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) مبارک باد.


  
  

 

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در سمنان برگزار گردید

به گزارش بسیج هنرمندان استان سمنان آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان 19 فروردین در تالار حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش برگزار گردید.

از بخش های مختلف  این مراسم  می توان به شعرخوانی شاعران برجسته استانی با موضوعات شهید آوینی ،مقام شهدا و حضرت زهرا(س) ،اجرای نمایش ، تجلیل از هنرمند جانباز و  پیشکسوت سید جواد علی الحسینی ، تقدیر از هنرمندان فعال در عرصه ادب و هنر شهرستان،رونمایی از اثر مدینه و افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی استاد شمس الدین اشاره نمود.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی استاد شمس الدین می توانند از 20 تا 27 فروردین همه روزه از ساعت 17 الی 20 به نگارخانه سیمرغ واقع در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان مراجعه نمایند.

 


  
  
   1   2      >