سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده به دانش مانند رهرو در راه روشن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235169
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
9:25 ص
مرداد 95 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در راستای ترویج شعر فاخر و متعهد و اخلاق مدار در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل با حضور شاعران بسیجی استان برگزار می کند.

نخستین کارگاه تخصصی شعر و سرود در سال 95

با محوریت سبک زندگی اسلامی- ایرانی و محورهای اصلی این کارگاه عبارتند از:

*شهدای مدافع حرم

*شعار سال(اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل):

(جلوه های کار و تلاش – اسراف و مصرف گرایی حمایت از تولید ملی)

* سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب

* بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی

(ایثار وشهادت-ولایت و رهبری و عدالت طلبی-استکبار ستیزی،فرهنگ انتظار- مهر ورزی)

* برجام ،بی کفایتی ها و عهدشکنی های آمریکا

تذکر:

 * آثار ارسالی به دبیر خانه باید تا کنون به هیچ جشنواره ای ارائه نشده باشد

  * علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب سرود یا دیگر قالب های شعر فارسی به نشانی آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

زمان برگزاری کارگاه: شهریور ماه 1395

مهلت ارسال آثار و ثبت نام در کارگاه شعرتا  25 شهریور ماه  1395 تمدید گردید.

شیوه ارسال آثار

1- رایانامه :   semnanhonar@chmail.ir

2- از طریق پست

نشانی دبیرخانه:

 سمنان-بلوار امیر کبیر-تقاطع نهضت خیابان رسانه-رسانه 2 ساختمان شهید محب شاهدین(مجتمع کفش بهمن سابق)طبقه دوم واحد 8 سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان- کد پستی 89981-35149

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33441646-023 تماس حاصل نمایید.


95/5/31::: 10:0 ص
نظر()
  
  

 

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان، اولین کارگاه دوره فیلمسازی مقدماتی به همت انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان برگزار گردید.

محمود احمدی سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان استان گفت: با توجه به اهمیت آموزش و کادرسازی نیروهای ارزشی و حضور نیروهای جوان بسیجی در عرصه هنر و ادب و به منظور ارتقای توانمندی های عملی و علمی هنرمندان اعضای شبکه هنری و ادبی بسیج و فراهم آوردن زمیه و بستر مناسب برای گفتمان تخصصی ، تعامل و تبادل تجربیات و اطلاعات و ارتقای فضای نقد و نقادی و نظریه پردازی متعهد و همچنین ارتقای کیفی و کمی تولیدات و آثار هنری و ادبی در سال 1395 انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان ، تصمیم به برگزاری دوره آموزش فیلمسازی در قالب چهار کارگاه فصلی چهار روزه نموده که اولین کارگاه با حضور هنرمندان بسیجی علاقمند از سراسر استان و حضور اساتید برجسته استانی  احمد نیک کار و علی همتی در مجتمع شهید کلاهدوز برگزار گردید در این کارگاه مباحث تخصصی از جمله فیلمنامه نویسی و کارگردانی مطرح گردید .

 


95/5/29::: 11:0 ص
نظر()
  
  

 

 

هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج استان سمنان با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، کارگاه مرحله استانی جشنواره هنرهای تجسمی بسیج با حضور هنرمندان برجسته استانی برگزار گردید.

محمود احمدی سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان استان گفت: کارگاه مرحله استانی جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در سال 95 به منظور رشد  و شکوفایی استعداد بسیجیان و شناسایی نخبگان هنری ، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی ،جهت خلق آثار برجسته و شاخص ، ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه و نمایش توانمندی های هنرمندان بسیجی استان  به مدت 2 روز در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار گردید ، نفرات برگزیده مرحله شهرستانی در رشته نقاشی و طراحی ، گرافیک ،کاریکاتور و نگارگری با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در این کارگاه هنرمندان شرکت کننده در قالب یک کارگاه دو روزه آثار هنری خود را با حضور اساتید برجسته کشوری مرتضی حیدری و سید ابوتراب احمدپناه خلق نمودند و در نهایت با نظر هیئت داوران نفرات برگزیده معرفی و از آنان تقدیر به عمل آمد.

آرای هیئت داوران به شرح ذیل می باشد:

بخش نقاشی و طراحی:

-  مقام دوم به طور مشترک : محمد اختری از دامغان و مرضیه شفیع زاده از شاهرود

- مقام سوم : عبدالرحیم مهدوی زاده از سمنان

- بخش تقدیری : طاهره ابولی از گرمسار و راحله هراتی از دامغان

بخش گرافیک :

- مقام دوم : علیرضا صداقتی از سمنان

- بخش تقدیری : عاطفه معصومی از شاهرود

بخش کاریکاتور:

- مقام دوم : فاطمه صداقتی از سمنان

- مقام سوم: رضا حمیدی مطلق از سمنان

بخش نگارگری :

- مقام سوم : مژگان خان بیکی از دامغان

 


  
  

 

 

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ، نشست صمیمی مسئولین انجمن های ادبی هنری بسیج هنرمندان استان سمنان و اعضای شورای کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان با دکتر منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان دغدغه های خود در حوزه ادب و هنر استان پرداخته و انتظارات و مطالبات جامعه هنری استان را از سازمان بسیج هنرمندان مطرح نمودند.

در ادامه محمود احمدی سرپرست سازمان بسیج هنرمندان به ارائه گزارشی از اهم فعالیت ها و برنامه های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان در سال1395 پرداخت.

در پایان جلسه غلامرضا منتظری ضمن تاکید بر این که انتظارات و مطالبات  هنرمندان عزیز به حق می باشد گفت : حضور من هم در استان برای شنیدن درد و دل های شما هنرمندان عزیز و هم اندیشی برای حل مشکلات جامعه هنری استان می باشد.

 


  
  

 

 

دوازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) با معرفی برترین های در بخش های داستان کوتاه و کوتاه کوتاه در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان به کار خود پایان داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، هیات داوران در پایان سه دور بررسی آثار در پایان نفرات اول تا سوم رده های سنی بزرگسال، جوان و نوجوان بخش داستان کوتاه را معرفی کردند که محبوبه حاجیان نژاد از سمنان با داستان "سلام به روی ماهت" در بخش بزرگسال ، معصومه دهنوی از خراسان رضوی با داستان "من اینجا امام رضا هم همین جا" در رده سنی جوان و لیلا دوستی  از زنجان با داستان "خوی پرنده" در رده سنی نوجوان در رده اول ایستادند.

هیات داوران در بخش بزرگسال نغمه بخشی از خراسان رضوی با داستان "وقایع دست کاری شده چند روز اخیر و حسین لعل بذری از خراسان رضوی با داستان "ماه همه خواب هستیم" را نفرات دوم و سوم شناخت و از ام البنین ماهر از خرسان رضوی با داستان "صفر چرخی" و زهرا ابراهیمی از تهران با داستان "آهوهای لهجه خراسانی تقدیر کرد.

همچنین در رده جوان نیز عاطفه امیری از تهران را با داستان "میان دو آهوان" و هدا حشمتیان از کرمانشاه را با داستان "خشک مثل قره قوم، سبز مثل کپه داغ"

به عنوان حائزین رتبه های دوم و سوم معرفی و از آرزو فلاحی از فارس با داستان "نهالی در برهئت" و سیدمحمد رضا ملکی از کرمان با داستان "تا او" را شایسته تقدیر شناخت.

هیات داوران دوازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) همچنین در رده سنی نوجوان داستان کوتاه سهیل احمدی از خراسان رضوی با داستان "دریا آخر دنیاست" و زهرا فتاحی از زنجان را با داستان "جامانده" به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی کرد و از شیما شهیدزاده از کرمان با داستان "مامان خانم های گم شده" و سحر فتح الله زاده از زنجان را با داستان "وقتی زنگ ها به صدا درآمد" را مورد تقدیر قرار داد.

برای دوازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی (کبوتر حرم) در مجموع یک هزار و 528 اثر داستانی از 902 نویسنده سراسر کشور ارسال شده بود که از این تعداد 706 اثر آن در بخش داستان کوتاه بود که در نهایت از بین 82 اثر مورد داوری قرار گرفته در مرحله نهایی 15 اثر به عنوان آثار برتر و تقدیرشده معرفی شدند.

در بخش داستان کوتاه کوتاه نیز از بین 736 اثر رسیده 14 اثر بدون رتبه بندی توسط هیات داوران شایسته دریافت جائزه شدند.

در این بخش هادی محمودی از زنجان با داستان "گفتگو" ، عابدین زارع از فارس با داستان "گوسفند نذری" ، شهپر کاوه از کرمانشاه با داستان "مهمانی" ، فاطمه قشمی از زنجان با داستان "جلا" ، لیلا تقوی از فارس با داستان "دورکعت نماز زیارت"، معصومه کریمی از همدان با داستان "زیارت سبز" مصطفی برقه ئی از خراسان جنوبی با داستان "شله چهل و هشتم" ، محمد گلی از خراسان رضوی با داستان "یا کریم ها" ، امیر حسین اسرافیلی از زنجان با داستان "کبوتر کاغذی" ، فاطمه صدیقی از کرمانشاه با داستان "شناسنامه"، سعید سخایی از تهران با داستان "سایه سفید" ، رضوان نیلی پور از اصفهان با داستان "خواب" ، مهرنوش گرجی از خوزستان با داستان "نمایشگاه" و زهران مخبر از تهران با داستان "آخرین لبخند" به عنوان برترین ها معرفی شدند.

در آیین اختتامیه این جشنواره که در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد جمعی از مسوولان کشوری و استانی حضور داشتند و جوائز برترین ها به آنها اهدا شد

 


  
  


به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان، غلامرضا منتظری رییس بسیج هنرمندان کشور در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی داستان رضوی در سمنان گفت: شرکت در جشنواره آغازی برای رشد و بالندگی در خلق آثار است و شرکت در جشنواره پایان راه نیست .

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تجلیل از شرکت کنندگان در جشنواره ادبیات داستانی رضوی گفت: شما در جشنواره مرتبط با فرهنگ رضوی گرد آمده اید تا هنری ماندگار از خود بر جای گذارید.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش و کادرسازی گفت: برای کادر سازی و تربیت نیرو باید از طریق توسعه آموزش اقدام کرد.



  
  

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در جلسه ای با حضور  مدیرکلفرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان درخصوص برگزاری برنامه های فرهنگی هنری موثر و جریان ساز  در استان سمنان بحث و گفتگو نمود .

منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور دراین جلسه برنامه ها و فعالیت های بسیج هنرمندان را بیان کرد و خواستار همکاریبیشتر در این خصوص شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانسمنان نیز با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های استان سمنان در رشته های مختلففرهنگی هنری آمادگی خود را برای برگزاری برنامه های مشترک اعلام نمود .

محمدرضا سوقندی گفت: در این خصوص برنامههای مشترک ملی   بامشارکت بسیج هنرمندان در استان سمنان برگزار می شود .