سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تنگنا و سختی، دوستیِ درست، آشکارمی شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235179
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
9:57 ص
اسفند 92 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان
پرویز فلاحی پوردر مصاحبه با خبرنگارمااز جایگاه ویژه استان سمنان به لحاظ هنری یاد کرد.

بازیگرتلویزیون، در مصاحبه با خبرنگارمادر پاسخ به سوال در مورد نحوه و زمان شروع به کارخود ابراز داشت: فعالیت من در این زمینه، دو مرحله دارد.
مرحله غیر حرفه ای فعالیتم را در دوران دبیرستان ودر زمانی که مشغول تحصیل بودم، با گروه های غیر حرفه ای،درمحلات جنوب شهر شروع کردم.
پرویز فلاحی پور افزود: کار حرفه ای ام را از سال66با کاری به نام تاجر ونیزی که یکی از نمایشنامه های شکسپیر است شروع کردم و تا الان ادامه داشته است.
فلاحی پور خطاب به علاقمندان بازیگری اعلام کرد: برای کسانی که علاقمند به بازیگری هستند توصیه می کنم که از دانشگاه شروع کنند و سعی کنند که با تحصیلات آکادمی بازیگری را دنبال کنند که بتوانند پایدارو موفق باشند.
بازیگر "فیلم دلنوازان" و "یوسف پیامبر"، در پاسخ به سوال در مورد استان سمنان و هنرمندان این استان، بیان کرد:من همه کارهای جشنواره را ندیدم؛ ولی اینجااستانی است که به هر حال جایگاه ویژه ای دارد به لحاظ هنری مخصوصا تئاتریو جدیدا هم دیدم فیلم های خوبی در زمینه ی انیمیشن،ومستند و داستانی ساختند.
وی خاطر نشان کرد:من فکر میکنم اینجاجزو استانهایی است که خیلی اندیشمند و متفکر دارد، از قدیم هم این طوری بوده است.


92/12/25::: 1:28 ع
نظر()
  
  

 

همزمان با روز بزگداشت مقام شامخ شهدا؛ فاطمه بهبودی، عکاس مجموعه "مادران انتظار"، در حاشیه ی کارگاه عکاسی بسیج هنرمندان استان سمنان، گفت: مجموعه مادران انتظار، درابتدا یک پروژه بین المللی برای هلند بود.پروژه ای به اسم"امید" برای یکی از بنیادهای بزرگ جهان.

 وی افزود: این کار، مجموعه سخت و عجیبی است.اولین مجموعه که تمام فکرم را جمع می کنم تا به سرانجام برسد. من وقتی این پروژه را شروع کردم، نگاهم در مورد شهدا معمولی بود اما الان؛ داستان دارد مرا با خود می برد و خیلی تاثیر گذاشته و نمی دانم قرار است به کجا برسم.

 عکاس پروژه و مدرس کارگاه ابراز داشت:عکس ها می توانند فرهنگ ما را بیان کنند.من میخواهم از طریق پروژه مادران انتظار، حرفم را غیر مستقیم به دنیا بزنم.

 وی در توضیح درمورد چگونگی آغازاین پروژه بیان کرد: شش سال پیش، هرگاه مراسم تشییع شهدای گمنام بود، برایم سوال بود که چرا مادران مفقودین الاثر، هنوز به دنبال فرزندانشان می گردند و چرا این داغ هنوز زنده است؟؟

 فاطمه بهبودی افزود: اثرات جنگ هنوز در زندگی مردم وجود دارد.بنابراین، تصمیم گرفتم وارد پروژه ای شوم که اتفاقات کشورم را با زبان عکس نشان دهم.

 بهبودی اعلام کرد:این پروژه را از تهران با گرفتن عکس از چند مادران مفقود الاثر ودلتنگی آنان و اینکه هر یک چگونه از فرزندان خود یاد میکنند، شروع کردم و در ایلام، کاشان، مازندران، فریدون کنار، بندرترکمن، سرخه و ورامین از مادر دیگر شهدا عکاسی واین مجموعه را تهیه کردم.

 شایان توجه است، فاطمه بهبودی؛  پروژه «مادران انتظار» را در قالب موضوع «امید» به این رویداد ارائه کرد که مورد توجه عکاسان برتر دنیا قرار گرفت.  

 وی با مجموعه عکس «مادران انتظار» موفق به دریافت جایزه اول هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی poy آمریکا شد.

این کارگاه، به همت انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان، از ساعت17الی 18:30 در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی سمنان، در روز 5شنبه22اسفند ماه برگزار شد.

 


  
  
داور نخستین جشنواره ی عکس شکوه حضور بسیج هنرمندان استان سمنان و رئیس انجمن عکس بسیج هنرمندان کشور، ابراز داشت: آثار جشنواره، نشان دهنده ی این بود که استعداد های خوبی در استان هستند.

سید عباس میر هاشمی، داور نخستین جشنواره عکس شکوه حضور مصاحبه با خبرنگارمابیان کرد: کارهای جشنواره با توجه به اینکه نخستین جشنواره بود و سابقه قبلی نداشت، خیلی خوب بود.
عضو هیأت مؤسس و هیأت مدیره ومدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس افزود:
امیدوارم با استمرار ،اطلاع رسانی خوب و توزیع مناسب فراخوان در دوره های بعد خیلی بهتر باشد.
عضو شورای ارزشیابی مدارک معادل هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:
این آثاری، نشان دهنده ی این بود که استعداد های خوبی در استان هستند واگربه این استانها توجه بیشترشده و کارگاه های آموزشی برگزار شود؛ قطعا نتایج خیلی بهتر می شود.
فاطمه بهبودی، دیگرداور نخستین جشنواره عکس شکوه حضور ابراز داشت: جشنواره عکس درسطح خوبی بود وعکسهای درسطح بالا ارسال شده بود.
عکاس مجموعه "مادران انتظار" افزود: زاویه های خیلی خوبی انتخاب کرده بودند اما یک سری ازشرکت کنندگان، از لحاظ کادر بندی خیلی مشکل داشتند و نیاز است که زیاد تمرین و کارکنند ولی در کل نگاه عکاس ها عالی بود.


  
  

داور نخستین جشنواره ی عکس شکوه حضور بسیج هنرمندان استان سمنان و رئیس انجمن عکس بسیج هنرمندان کشور، ابراز داشت: آثار جشنواره، نشان دهنده ی این بود که استعداد های خوبی در استان هستند.

سید عباس میر هاشمی، داور نخستین جشنواره عکس شکوه حضور مصاحبه با خبرنگارمابیان کرد: کارهای جشنواره با توجه به اینکه نخستین جشنواره بود و سابقه قبلی نداشت، خیلی خوب بود.

عضو هیأت مؤسس و هیأت مدیره  ومدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس افزود:

 امیدوارم با استمرار ،اطلاع رسانی خوب و توزیع مناسب فراخوان در دوره های بعد خیلی بهتر باشد.

عضو شورای ارزشیابی مدارک معادل هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:

این آثاری، نشان دهنده ی این بود که استعداد های خوبی در استان هستند واگربه این استانها توجه بیشترشده و کارگاه های آموزشی برگزار شود؛ قطعا نتایج خیلی بهتر می شود.

فاطمه بهبودی، دیگرداور نخستین جشنواره عکس شکوه حضور ابراز داشت: جشنواره عکس درسطح خوبی بود وعکسهای درسطح بالا ارسال شده بود.

عکاس مجموعه "مادران انتظار" افزود: زاویه های خیلی خوبی انتخاب کرده بودند اما یک سری ازشرکت کنندگان، از لحاظ کادر بندی خیلی مشکل داشتند و  نیاز است که زیاد تمرین و کارکنند ولی در کل نگاه عکاس ها عالی بود.


  
  

مسئول انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در مصاحبه با خبرنگارما بیان کرد: درسومین جشنواره فیلم کشوری بسیج هنرمندان، در اسفندماه1392 در سمنان؛ به لحاظ کمّی، نسبت به دومین جشنواره؛ رشد 200درصدی داشته است

 علی همتی اعلام کرد:71 اثر در بخش فیلم و 10عنوان فیلمنامه؛ به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 وی افزود: از مجموع این آثار، 6اثر در بخشهای: نماهنگ، انیمیشن داستانی و مستند به عنوان برگزیدگان جشنواره استانی به جشنوره ملی معرفی شدند و 3عنوان فیلمنامه به جشنواره ملی راه یافتند.

 همتی خاطر نشان کرد: این جشنواره 2سالانه برگزار می شود و امیدوارم درسال1394؛ جشنواره چهارم را داشته باشیم.


  
  

انیمیشن ومستند، پتانسیل های خوب استان سمنان است

زینال خیری خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته های تخصصی و اتاق فکر،نوشتن فیلمنامه های خوب؛ از جمله برنامه های سال های آینده است.

رئیس انجمن فیلم بسیج هنرمندان کشور، از کارهای انیمیشن و مستند، به عنوان پتانسیل های خوب استان سمنان یا کرد.

 رئیس انجمن فیلم بسیج هنرمندان کشور در مصاحبه با خبرنگارماابراز داشت: ما امسال جشنواره بسیج هنرمندان را در 32استان، به صورت استانی برگزار کردیم واسفند ماه حدود220اثر جمع شده، به بخش مسابقه نهایی راه پیدا کرد.

وی افزود: هیئت انتخاب هم بخشی از این آثار را برای فینال داوری انتخاب کردند.

آرش زینال خیری بیان کرد: از جشنواره های برگزار شده در استان ها، جشنواره هایی که به ما گزارش رسیده یا حضورا رفتیم ویا به صورت تصویر به دستمان رسید، جشنواره های خوبی بود؛

 زینال خیری ضمن تقدیرازعشق ریس سازمان بسیج هنرمندان وهمتی مسول انجمن فیلم اظهار داشت:اختتامیه ای خوب وکیفیتش بهتر بود.کارهایی که از این استان انتخاب شده اند، کارهای قابل قبولی بودند.

رئیس انجمن فیلم بسیج هنرمندان کشور در ادامه افزود:  کارهای انیمیشن ومستند، به عنوان یک پتانسیل قابل توجه بود که ما در استان سمنان دیدیم.اما متاسفانه کارهای داستانی خوبی را شاهد نبودیم.

 


92/12/25::: 1:11 ع
نظر()
  
  

شرکت تعداد400اثر از57عکاس استان درنخستین مسابقه ی شکوه حضور

در اختتامیه ی نخستین جشنواره مسابقه استانی عکس شکوه حضور، ویژه ثبت حضور پرشور مردم استان سمنان در راهپیمایی پرشکوه22بهمن در سال جاری، نفرات برگزیده اعلام شد.
مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان سمنان گفت: پس از بررسی هئیت داوران متشکل از استاد سید عباس هاشمی، خانم فاطمه بهبودی و میثم قدس پور؛
محمد همتیان از سمنان با مبلغ3میلیون ریال به عنوان رتبه ی اول
امیر حسین علی داغی از شاهرود با مبلغ 2میلیون ریال به عنوان رتبه دوم
مسعود محققی از سمنان با مبلغ 1میلیون ریال به عنوان رتبه سوم
شناخته شدند.
مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان سمنان در مصاحبه با خبرنگارما بیان کرد: تعداد400اثر از57عکاس استان به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که هر عکاس می توانست تعداد 7 عکس دیجیتال به دبیرخانه مسابقه، ارائه نماید.
میثم قدس پور ابراز داشت:
پس از بررسی هئیت داوران، تعداد 3اثر حائز رتبه برتر شدند و3اثر شایسته ی تقدیر شناخته شدند که بر این اساس، آزاد قدرتی از سمنان، منصوره قلیچی ازشاهرود و سپیده یوسفی از شاهرود، عنوان نفرات شایسته تقدیر شناخته شدند


  
  

سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان، در حاشیه ی اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان سمنان، از جوانان به عنوان فرصت های استثنائی بسیج و تنها راه رسیدن به تجلی هنر انقلاب اسلامی یاد کرد.

 سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان، در حاشیه ی اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان سمنان ابراز داشت: ازابتدای قبول مسئولیت سازمان (مرداد92) به این موضوع که جوانان فرصت استثنایی بسیج هستند؛ بعنوان تنها راه رسیدن به تجلی هنر انقلاب اسلامی در آیینه جامعه اسلامی نگاه کرده وعمل نمودم .

 علی عشق در ادامه بیان کرد: با شناسایی ظرفیت های موجود و دیدار های متعدد با مسئولین کانون های بسیج هنرمندان شهرستان های تابعه ، مدیر کل ، معاونان فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین ادارات یادشده ، حوزه هنری استان سمنان و کارشناسان در شهرستان ها ، مسئولین انجمن های ادبی هنری و با حضور در محافل ادبی هنری استان به این تنیجه رسیدبم

 حمایت از انجمن ها، وظیفه ی بسیج هنرمندان است

 سرهنگ پاشدار، علی عشق تصریح کرد:ما نمی توانیم کارها را ستادی پیش ببریم و وظیفه ی کانون های بسیج هنرمندان و سازمان بسیج هنرمندان پشتیبانی و حمایت از انجمن ها می باشد

 وی در ادامه گفت: اینکه ما امور را به افراد واگذار می کنیم، هنر آن فرد است که می خواهد به ما کمک کند و هنر ما از خودگذشتگی است است؛ اینکه می شود به جوانان اعتماد کنیم.

  رشد 200 درصدی دریافت آثاردرجشنواره فیلم وعکس استان سمنان

 علی عشق، ابراز داشت: اعتماد به جوانان فرهیخته و طراز انقلاب اسلامی، ثمراتی نظیر اجرای شایسته جشنواره شعربسیح بود که نتیجه ی واگذاری مدیریت به آقای ناصر حامدی و معرفی ایشان به عنوان داور بود و اعجاز نیروی جوانی و اعتماد به جوانان فرهیخته موجب شد  در بازه زمانی تمدید فراخوان توسط انجمن مذکوربرای اولین بار 200 اثر در کمتر از یک هفته به دبیر خانه واصل شود .

 وی ضمن تشکر ازعلی همتی مسئول انجمن فیلم افزود: وصول 81 اثر به جشنواره فیلم کوتاه بسیج و رشد 200 درصدی دریافت آثار نسبت به جشنواره قبلی فیلم ودریافت 400 اثر در مسابقه عکس شکوه حضور ویژه حضور مردم استان ولایت مدار سمنان در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن 1392 توسط انجمن جدید عکس سازمان بسیج هنرمندان نیزازدیگر موضوعاتی است که مؤید توان بالای جوانان بسیجی این سرزمین می باشد .

 علی عشق اظهار داشت: براستی اگر از توان بالای هنرمندان جوان بسیجی در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود سرعت و دقت بی حدی در روند تعالی هنر انقلاب اسلامی ایجاد می شود .

 سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان درپایان گفت برنامه های سال 1393 بسیج هنرمندان استان سمنان با توجه به نظرات مسئولین محترم انجمن های ادبی هنری این سازمان در حال تدوین و ابلاغ به کانون های بسیج هنرمندان شهرستان های تابعه می باشد .


92/12/25::: 12:2 ع
نظر()
  
  

سومین جشنواره فیلم بسیج و مسابقه شکوه حضور بخش جشنواره عکس بسیج با قرائت بیانیه هیئت داوران و اهدای جوایز به   شرح ذیل به کار خود پایان داد .

بیانیه هیئت داوران مسابقه شکوه حضور بخش جشنواره عکس بسیج

1- محمد همتیان ، مقام اول

2- امیرحسین علیداقی،مقام دوم

3- مسعود محقق، مقام سوم

4-آزاد قدرتی، شایسته تقدیر

5- ابوالفضل حسنی، شایسته تقدیر

6- سپیده یوسفی، شایسته تقدیر

8- منصوره قلیچی، شایسته تقدیر

9- عابد میرمعصومی، شایسته تقدیر

10-یاسر قمی، شایسته تقدیر

12-مهران مظهری، شایسته تقدیر

13- محمد پهلوان، شایسته تقدیر

بیانیه هیئت داوران جشنواره فیلم بسیج

1- علیجان دائیان،بخش نماهنگ ، بهترین نماهنگ

2-جواد بابایی،بخش انیمبشن ،مقام اول

3-بهروز خندان دل ،بخش انیمبشن ،مقام دوم

4-سیدرحیم کلانتری،بخش انیمبشن ،مقام سوم

5-محمدمهدی مرادی ،بخش کارگردانی ،کارگردانی دوم مشترکا

6-احمد نیک کار،بخش کارگردانی ،کارگردانی دوم مشترکا

7-روح اله فخرو ،بخش کارگردانی ،کارگردانی دوم مشترکا

8-علیرضا نجم الدین،بخش تصویر و نور ،جایزه اول تصویربرداری

9-مهدی ایمانی شهمیری،،بخش تصویر و نور ،جایزه دوم تصویربرداری-مشترکا

10-سعید حسنی،بخش تصویر و نور ،جایزه دوم تصویربرداری-مشترکا

11-سیدکاظم سرور،بخش تصویر و نور ،جایزه سوم تصویربرداری

12-بهاره اعرابی،بخش فیلمنامه ،مقام اول

13-راضیه بهرامی،،بخش فیلمنامه ،مقام دوم

14-محمدمهدی مرادی،بخش تدوین، بهترین تدوین

15-عباس ایمانیان، بخش تقدیر،فیلم ملک دل

16-حسین معماریان،بخش تقدیر،فیلم اتوبوس

17-مهدی ایمانی،بخش تقدیر،فیلم کپی صفر

18-نهایت بهرامی راد،بخش تقدیر،فیلم قتلگاه 27 شهید

19-زهرا سرخانی،بخش تقدیر،فیلم زنگ قرآن

20- فرشاد سالار،بخش تقدیر،فیلم حلاج

21- مهدی نجفی،بخش تقدیر،فیلم بعثت خون

22- فرشید مختاری،بخش تقدیر،فیلم حاجی

23- مصطفی صبوری،بخش تقدیر ،نماهنگ خاک مهربانی

24- رضا حاجی زاده ،بخش تقدیر،نماهنگ تولدی دیگر

25- مصطفی حسینی مقدم،بخش تقدیر، تدوین فیلم دار بر دار

26- زهرا عرب،بخش تقدیر،انیمیشن شلیک نهایی

27- محمود قدس،بخش تقدیر، گفتار متن فیلم برکت

28- جواد حسنیان،بخش تقدیر، گفتار متن فیلم دار بر دار


  
  

-     سرکار خانم بهبودی عکاس این پروژه در روز چهارشنبه 21/12/92 در منزل مادران معظم شهیدان حسنان و حمزه در شهرستان سرخه حاضر و از نزدیک از زندگی مادران معظم این دو شهید مفقودالجسد عکاسی نمودند و همزمان با روز شهدا 22/12/92 این پروژه در گلزار شهدای سمنان انجام شد. همچنین در مراسم اختتامیهجشنواره فیلم بسیج و مسابقه عکس شکوه حضور بخش جشنواره عکس بسیج  به صورت یک کاری ابتکاری و ارزشی لوح سپاس و قدرانی از این مادران معظم که توسط انجمن عکس و انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان تهیه شده بود توسط تمامی اعضای حاضر برای تقدیم به مادران انتظار شهرستان سرخه امضا شد.


  
  
   1   2      >