سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235533
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
4:7 ص
عکاس مجموعه \مادران انتظار - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

همزمان با روز بزگداشت مقام شامخ شهدا؛ فاطمه بهبودی، عکاس مجموعه "مادران انتظار"، در حاشیه ی کارگاه عکاسی بسیج هنرمندان استان سمنان، گفت: مجموعه مادران انتظار، درابتدا یک پروژه بین المللی برای هلند بود.پروژه ای به اسم"امید" برای یکی از بنیادهای بزرگ جهان.

 وی افزود: این کار، مجموعه سخت و عجیبی است.اولین مجموعه که تمام فکرم را جمع می کنم تا به سرانجام برسد. من وقتی این پروژه را شروع کردم، نگاهم در مورد شهدا معمولی بود اما الان؛ داستان دارد مرا با خود می برد و خیلی تاثیر گذاشته و نمی دانم قرار است به کجا برسم.

 عکاس پروژه و مدرس کارگاه ابراز داشت:عکس ها می توانند فرهنگ ما را بیان کنند.من میخواهم از طریق پروژه مادران انتظار، حرفم را غیر مستقیم به دنیا بزنم.

 وی در توضیح درمورد چگونگی آغازاین پروژه بیان کرد: شش سال پیش، هرگاه مراسم تشییع شهدای گمنام بود، برایم سوال بود که چرا مادران مفقودین الاثر، هنوز به دنبال فرزندانشان می گردند و چرا این داغ هنوز زنده است؟؟

 فاطمه بهبودی افزود: اثرات جنگ هنوز در زندگی مردم وجود دارد.بنابراین، تصمیم گرفتم وارد پروژه ای شوم که اتفاقات کشورم را با زبان عکس نشان دهم.

 بهبودی اعلام کرد:این پروژه را از تهران با گرفتن عکس از چند مادران مفقود الاثر ودلتنگی آنان و اینکه هر یک چگونه از فرزندان خود یاد میکنند، شروع کردم و در ایلام، کاشان، مازندران، فریدون کنار، بندرترکمن، سرخه و ورامین از مادر دیگر شهدا عکاسی واین مجموعه را تهیه کردم.

 شایان توجه است، فاطمه بهبودی؛  پروژه «مادران انتظار» را در قالب موضوع «امید» به این رویداد ارائه کرد که مورد توجه عکاسان برتر دنیا قرار گرفت.  

 وی با مجموعه عکس «مادران انتظار» موفق به دریافت جایزه اول هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی poy آمریکا شد.

این کارگاه، به همت انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان، از ساعت17الی 18:30 در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی سمنان، در روز 5شنبه22اسفند ماه برگزار شد.