سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، دوست دارد که بنده اش را درجستجوی مال حلال، خسته ببیند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :71
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235230
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
4:16 ع
مهر 96 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

 

بازبینی آثار رسیده به جشنواره نمایش های آیینی بسیج

مرحله بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نمایش های آیینی بسیج 26 و 27 مهرماه با حضور هیات بازبین این جشنواره خسرو به آیین و مهدی بانی از اساتید و هنرمندان برجسته عرصه تئاتر استان در  شهرستانهای سرخه، سمنان،دامغان و شاهرود برگزار گردید .

محمود احمدی در گفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان استان گفت:

انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان در راستای رسیدن به اهداف عالیه خود در سال 96 اقدام به برگزاری جشنواره نمایشهای آیینی بسیج «ماه سرخ» با موضوعات گروههای نمایشی و حماسه عاشورای حسینی، همخوانی موضوعی حماسه عاشورای حسینی با دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ و بصیرت عاشورایی، بسیج ، عاشورا و نهضت حسینی، عاشورا و ولایت پذیری، عاشورا و جامعه کنونی نموده است .

مسئول سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد : بعد از تایید هیات بازخوان جشنواره ، تعداد 9 اثر به مرحله بازبینی راه یافتند که دو اثر از شهرستان سرخه ، دو اثر از شهرستان سمنان، یک اثر از شهرستان دامغان و چهار اثر از شهرستان شاهرود می باشد

احمدی در پایان خاطر نشان کرد:پس از بازبینی آثار توسط هیات بازبین نمایش های "دل در کدام سوی سینه است" به کارگردانی محمدرضا عبادیانی ، "پری خوانی عشق و سنگ" به کارگردانی روح اله صفا ، " تاریخ فقط شمر است و بس " به کارگردانی جواد رفیعیان و  "پیک نینوا" به کارگردانی هومن شهرستانی به مرحله استانی این جشنواره راه پیدا کردند.

مرحله استانی جشنواره در اوایل آذر ماه و در هفته بسیج در شاهرود برگزار خواهد شد .

 


  
  

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان، کارگاه نقد رمان "دخترم ناهید " به همت انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان سمنان و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در محل اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار گردید.

در ابتدای این کارگاه که با حضور نویسنده کتاب و منتقد برجسته استانی محمدرضا اسلامی برگزار شد، جمعی از نویسندگان حاضر در جلسه به نقد این کتاب پرداخته و نظرات خود را در خصوص این رمان بیان نمودند.

در ادامه محمدرضا اسلامی منتقد و نویسنده برجسته استانی این رمان را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد .

در پایان حسینعلی جعفری نویسنده کتاب و عضو انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان، تجارب نویسندگی خود را درخصوص این کتاب مطرح و به سوالات مطرح شده در مورد این رمان پاسخ داد.

 


96/7/22::: 11:7 ص
نظر()
  
  

 

کارگاه نقد کتاب " دخترم ناهید"

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، کارگاه نقد کتاب "دخترم ناهید" نوشته حسین علی جعفری به همت انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان و با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان برگزار خواهد شد .

 این کارگاه نقد کتاب با حضور منتقد استانی محمدرضا اسلامی، نویسنده کتاب و جمعی از نویسندگان استان روزچهارشنبه 19 مهر در محل اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار  می شود.

  کتاب دخترم ناهید برداشتی آزاد از زمانه و زندگی «شهیده ناهید فاتحی کرجو» به نویسندگی حسین علی جعفری نویسنده برجسته استان می باشد.

 

 


  
  

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم شب شعر دفاع مقدس و اختتامیه فراخوان شعر عاشورایی با موضوع انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا، به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود برگزار شد.
در این مراسم که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور صاحبان آثار برتر برگزار شد، عباس اعتماد مسئول کانون بسیج هنرمندان شاهرود در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ماه محرم با بیان اینکه هدف از این فراخوان شناسایی استعداد‌های برتر در زمینه شعر عاشورایی بود اظهار کرد: شانزده اثر به دبیرخانه این فراخوان رسید که ده اثر برتر در حوزه دفاع مقدس و ماه محرم انتخاب شده است که به منتخبین هدایایی اهدا می‌شود.

وی با تقدیر از حضور شاعران در این مراسم با اشاره به تاسی فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از عاشورای حسینی اظهار کرد: فرهنگ عاشورا بعد از 1400 سال در انقلاب اسلامی ما ظهور کرد و دفاع مقدس ما تبلور این فرهنگ متعالی و غنی بوده است.
اعتماد خاطر نشان کرد: اگر بیان می‌کنیم که انقلاب ما در امتداد فرهنگ عاشوراست برای اینکه ویژگی‌های عاشورا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد.
وی تصریح کرد: ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی، اقتدار و ایستادگی در برابر ظلم و ترویج مهربانی و انسانیت و محبت و ولایتمداری و تسلیم محض بودن در برابر ولایت شاخص‌هایی است که انقلاب و دفاع مقدس ما از عاشورای حسینی گرفته است.
مسئول کانون بسیج هنرمندان شاهرود با بیان اینکه هنر امروز اثرگذار در ترویج این فرهنگ‌های ناب است گفت: استفاده از هنر در ترویج این فرهنگ‌های ناب وظیفه هنرمندان است و بحمدالله هنرمندان متعهد و انقلابی ما در این مسیر تلاش فراوانی داشته اند و باید از این تلاش‌ها تقدیر شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این فراخوان ها بهانه‌ای برای دور هم بودن هنرمندان متعهد و انقلابی است گفت: تلاش ما این است که بتوانیم هنر متعهد و انقلابی را به نسل‌های جدید بشناسانیم و بتوانیم در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا در جامعه با استفاده از ابزار فرهنگی موفق باشیم.
در این مراسم تعدادی از شاعران سروده‌های خود را با موضوع دفاع مقدس و عاشورا قرائت کردند و در ادامه با اهدا هدایایی از آثار برتر فراخوان شعر عاشورایی تقدیر شد.


  
  

مدیر ارتباطات سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اجرای نمایش آیینی "رعد وداع" اظهار کرد: این نمایش به همت هیئت آیینی، مذهبی عرفان، بسیج هنرمندان شاهرود، گروه فرهنگی تسنیم و گروه آوای خورشید (ناشنوایان) برگزار می‌شود.
عباس اعتماد افزود: این نمایش همزمان با فرارسیدن روز عاشورا و حرکت دسته زنجیرزنی مهدیه بزرگ شاهرود طی سنتی چندین ساله نمایشی آیینی در چهار راه مدرسه قلعه شاهرود با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود که امسال نمایش "رعد وداع" با شکلی متفاوت‌تر برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در این برنامه از شیوه‌های نوین نمایشی استفاده شده و تلفیقی از نماهنگ، نریشن و مداحی است و سبک نسبتاً جدیدی در این عرصه به شمار می‌آید، همه ساله مورد استقبال پرشور مردم عزادار قرار می‌گیرد.
اعتماد تصریح کرد: در این نمایش که بیش از 50 نفر از بازیگران و عوامل نقش دارند، چندین وداع در وقایع عاشورا، رشادت‌های حضرت عباس، اسرای کربلا، رسالت حضرت زینب (س) و ظلم‌هایی که بر اهل بیت (ع) روا شد به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه طراحی صحنه و دکور این نمایش بر عهده محسن کلانتری از هنرمندان شاهرودی است ادامه داد: این نمایش حاصل تلاش چندین ماهه هنرمندان هیئت مذهبی عرفان با مدیریت محمود ملکی، گروه فرهنگی تسنیم با مدیریت خانم صادقی، گروه آوای خورشید (ناشنوایان خانم فردوسی و آقایان کلانتری و نادعلی) و بسیج هنرمندان و دفتر تعزیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود و گروه دمام نوازان نوای ماتم می‌باشد.
مسئول بسیج هنرمندان شاهرود عنوان کرد: این چند گروه تاکون برنامه‌های مختلف نمایشی را در سطح شهرستان اجرا نموده اند و نمایش "رعد وداع" در چند شهرستان کشور به ویژه در روز سیزدهم محرم در شهر تهران به اجرا درخواهد آمد.
وی با اشاره به زمان و مکان اجرا این نمایش در شاهرود تاکید کرد: این نمایش روز عاشورا نهم مهرماه ساعت 16 در مکان چهار راه مدرسه قلعه شاهرود اجرا خواهدشد و عموم عزاداران حسینی دعوت می‌شود در این برنامه شرکت نمایند و در تعظیم شعائر دینی هنرمندان متعهد و انقلابی را حمایت و یاری کنند.

 


  
  

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نمایش خیابانی "کاروان خورشید" به همت کانون بسیج هنرمندان شاهرود در روز رژه نیرو‌های مسلح شهرستان به نمایش درآمد .
عباس اعتماد مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود با اشاره به این نمایش خیابانی اظهار کرد: این نمایش با حضور بیش از 20 نفر از هنرمندان بسیجی با موضوع ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا و حضور حضرت زینب(س) به کربلا در کنار بنی هاشم و خروج حضرت از کربلا در روز یازدهم محرم که در غربت کامل همراه اسرا به شام بلا رفتند به تصویر کشیده شده است .
وی افزود: این نمایش خیابانی روز 31 شهریور ماه در رژه نیرو‌های مسلح شهرستان به نمایش عمومی درآمد و انشاالله در روز یازدهم محرم نیز درحاشیه نخل گردانی شاهرود اجرا خواهد شد .
اعتماد خاطر نشان کرد: استفاده از ابزار هنر برای شناساندن فرهنگ عاشورا بسیار اثرگذار است چرا که با اجرای این نمایش درک صحنه‌ها برای بیننده ملموس‌تر می‌شود.
وی با اشاره به اسارت و شهادت شهید حججی گفت: این تصاویری که از این لحظات به تصویر کشیده شد احساسات ملت را هماهنگ با عاشورا و کربلا کرد و اثرگذاری هنر را بیش از گذشته نشان داد که این جمعیت میلیونی برای تشییع او به میدان آمدند و این اثر هنر است که باید مورد توجه قرار گیرد.