سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، شرف بزرگوار را می افزاید و بنده مملوک را تا مجلس ملوک بالامی کشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :51
بازدید دیروز :8
کل بازدید :235455
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/19
3:27 ع
اسفند 92 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

همزمان با روز شهدا کارگاه عکاسی از ایده تا تولید نقد و بررسی پروژه مادران انتظار توسط انجمن عکس بسیج هنرمندان استان سمنان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی استان سمنان برگزار شد میهمانان این برنامه جناب آقای عباس میرهاشمی مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان مرکز و سرکار خانم بهبودی بودند. در ابتدا این کارگاه سرکارخانم بهبودی توضیحاتی را پیرامون اهداف این پروژه و چگونگی انجام این پروژ پرداختند .ایشان در این کارگاه گفتند که این پروژه مربوط به مادران معظم شهدایی است که جنازه پسران آنها هنوز به خانه برنگشته اند و این پروژه زندگی ،انتظار و امید این مادران را به نمایش می کشد که در 7 استان کشور اجرا شده است و آخرین آن استان سمنان است.ما در این پروژه با خانواده معظم این شهدا ارتباط تگاتنگ داشته و با با تماسی که با آنها داریم بلافاصله بعد از بازگشت این شهدا به میهمن و شناسایی آنها در محل زندگی مادر معظم شهید حاضر شده از صحنه های رویارویی مادر با شهید خود عکاسی می کنیم یک نمونه از آن که اخیراً انجام شده مادر شهید بهزاد صبوری گمنام شصت و سه ای بود . 

 

 

 

 


  
  

جشنواره فیلم بسیج و مسابقه عکس شکوه حضور بخش جشنواره عکس بسیج روز پنجشنبه 22/12/92 به کار خود پایان داد در حالی که میزبان دو تن از هنرمندان معرف کشور بود ،یکی سرکار خانم فاطمه بهبود هنرمند عکاس کشوری و مسئول پروژه عکاسی مادران انتظار (عکاسی از زندگی مادران معظم شهدای مفقودالجسد) که چند جایزه بین المللی را از آن خود کرده است و دیگری پیشکسوت سینما و تلویزیون جناب آقای پرویز فلاحی پور بازیگر سریال های شب دهم(شمر تعزیه) ،دلنوازان(پدرناتنی بهزاد) ، یوسف پیامبر(رئیس زندان زاویرا) و ...


  
  
علی عشق سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان می گوید :

از اولین لحظات قبول مسئولیت این سازمان (19/5/1392) به این موضوع که جوانان فرصت استثنایی بسیج هستند بعنوان تنها راه رسیدن به تجلی هنر انقلاب اسلامی در آیینه جامعه اسلامی نگاه کردم .
از شناسایی ظرفیت های موجود شروع کردم که با دیدار های متعدد با مسئولین محترم کانون های بسیج هنرمندان شهرستان های تابعه و مدیر کل محترم و معاونان محترم فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین ادارات یادشده در شهرستان ها و نیز مسئولین انجمن های ادبی هنری و هنرمندان شاخص هرشهرستان و مدیر کل محترم حوزه هنری استان سمنان و کارشناسان و هنرمندان شاخص آن حوزه و نیز با حضور در محافل ادبی هنری استان بدان نائل شدم .
ساماندهی و بروز رسانی انجمن های ادبی هنری موجود و تشکیل انجمن های ادبی هنری جدید مانند انجمن عکس به مسئولیت جناب آقای میثم قدس پور و انجمن خوشنویسی با مسئولیت جناب آقای حمید رضا پارسا و انجمن انیمیشن با مسئولیت جناب آقای مهدی نجفی و انجمن هنرهای دستی با مسئولیت سرکار خانم الهه وفایی نژاد اقدام بعدی اینجانب بود که در مسیر اجرای برنامه های زیر بنایی لازم و ضروری بنظر می رسید .
و اما ثمرات اعتماد به جوانان فرهیخته و طراز انقلاب اسلامی :
تا قبل از واگذاری مدیریت و اجرای جشنواره شعر بسیج به مسئول محترم انجمن شعر و ادب جناب آقای ناصر حامدی مجموع آثار رسیده به جشنواره در بازه زمانی فراخوان 2ماهه آن فقط 11 اثر بود که اعجاز نیروی جوانی و اعتماد به جوانان فرهیخته موجب شد در بازه زمانی تمدید فراخوان توسط انجمن مذکور 200 اثر در کمتر از یک هفته به دبیر خانه واصل شود .
همچنین معرفی جناب آقای ناصرحامدی بعنوان داور ناظر جشنواره از سوی انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان مرکزصحه ای بود که از انتخاب بجا و شایسته ایشان بعنوان مسئول اجرای جشنواره یاد شده از سوی این سازمان محسوب می شد .
و بالاخره اجرای شایسته جشنواره شعربسیح نتیجه نهایی این شیوه یعنی واگذاری کار به اهل آن ( ان تؤدو الامانات لاهلها ) می باشد.
نتیجه حیرت انگیز دیگری از این نگاه عبارت است از وصول 81 اثر به جشنواره فیلم کوتاه بسیج که با زحمات جناب آقای علی همتی مسئول انجمن یاد شده به تحقق رسی و رشد 200 درصدی دریافت آثار نسبت به جشنواره قبلی فیلم مؤید این ادعاست .
همچنین دریافت 400 اثر در مسابقه عکس شکوه حضور که ویژه حضور مردم استان ولایت مدار سمنان در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن 1392 توسط انجمن جدید عکس سازمان بسیج هنرمندان به تحقق رسید نیز مؤید توان بالای جوانان بسیجی این سرزمین می باشد .
براستی اگر از توان بالای هنرمندان جوان بسیجی در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود چه سرعت و دقت بی حدی در روند تعالی هنر انقلاب اسلامی ایجاد می شود .
حال این سؤال مطرح است که : ضعف و خسارات عدم توجه به جوانان برعهده چه کسی می باشد .
علی عشق ادامه داد :
برنامه های سال 1393 بسیج هنرمندان استان سمنان با توجه به نظرات مسئولین محترم انجمن های ادبی هنری این سازمان در حال تدوین و ابلاغ به کانون های بسیج هنرمندان شهرستان های تابعه می باشد .


92/12/20::: 2:19 ع
نظر()
  
  

انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان برگزار می نماید.

مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم بسیج برگزار می گردد

مراسم اختتامیه سومین جشنواره فیلم بسیج هنرمندان استان سمنان در روز پنج شنبه 22 اسفند از ساعت 18:30 الی 20:30 در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی سمنان برگزار می گردد. علی همتی مسئول انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با اعلام این خبر افزود: « از 81 اثر ارسالی به دبیرخانه این دوره از جشنواره ، تعداد 71 اثر در بخش فیلم های مستند ، داستانی و انیمیشن و تعداد 10 اثر نیز در بخش فیلمنامه به رقابت پرداختند که انشاءا.. در روز اختتامیه از نفرات برتر با نظر هیئت داوران تجلیل بعمل خواهد آمد.»


92/12/20::: 12:49 ع
نظر()
  
  

به همت انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان صورت می گیرد:

برگزاری کارگاه عکس «مادران انتظار»

به همت انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان ، کارگاه  تخصصی عکس «از طرح تا تولید» با موضوع پروژه عکاسی از مادران شهدای گمنام «مادران انتظار» در روز پنج شنبه 22 اسفند از ساعت 17 الی 18:30 در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی سمنان برگزار می گردد. میثم قدس پور مسوول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان با اعلام این خبر افزود:« در روز بزرگداشت مقام شامخ شهداء این کارگاه آموزشی با حضور سرکار خانم فاطمه بهبودی عکاس پروژه و مدرس کارگاه برگزار خواهد شد.» وی ضمن دعوت از کلیه علاقمندان و عکاسان استان جهت حضور در این کارگاه  تخصصی از همکاری سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرستان سمنان در برپایی این برنامه، تشکر و قدردانی نمود.

وی همچنین از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین مسابقه عکس استانی «شکوه حضور» با موضوع ثبت حضور پرشور مردم استان سمنان در راهپیمایی 22 بهمن سالجاری خبر داد. مسوول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان هدف از برگزاری این مسابقه را نمایش شکوه و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و انسجام و همبستگی عکاسان بسیجی دانست و از دریافت قریب به 400 عکس از 57 عکاس از سراسر استان سمنان خبر داد و گفت :« همزمان با آئین اختتامیه سومین جشنواره فیلم بسیج ، آثار برگزیده هیئت داوران در مسابقه عکس استانی «شکوه حضور» نیز معرفی و از عکاسان آنها تقدیر خواهد شد.»

 

 


  
  
<      1   2