سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و بر مزار رسول خدا ( ص ) ، هنگام به خاک سپردن او گفت : ] شکیبایى نیکوست جز در از دست دادنت ، و بى تابى ناپسند است مگر بر مردنت . مصیبت تو سترگ است و مصیبتهاى پیش و پس خرد ، نه بزرگ . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :90
بازدید دیروز :8
کل بازدید :235494
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/19
11:25 ع
فروردین 94 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

نمایشگاه آثار نقاشی استاد شمس الدین

 

نمایشگاه نقاشی«غلامرضا شمس الدین»در سمنان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان سمنان،ابوالفضل دلارام مدیر مجتمع فرهنگی  وهنری  کومش در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه با بیان این مطلب افزود:به مناسبت فرا رسیدن 20 فروردین،سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی که روز هنرانقلاب اسلامی نام گرفته نمایشگاه نقاشی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان برپا گردیده است.
وی با اشاره به دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد: معرفی این هنر در بین اقشار جامعه و نشر و گسترش این هنر در بین علاقمندان از جمله اهداف مهم برپایی این نمایشگاه است.
دلارام  با بیان اینکه با توجه به ورود نرم‌افزارهای کامپیوتری، احساس می‌شود هنر ارزشمند تجسمی کم‌کم رو به فراموشی می‌رود، ابراز امیدواری کرد:برپایی این نمایشگاه ‌ها گامی در راستای ایجاد انگیزه و فعالیت بیش از پیش علاقمندان در این عرصه است.
به گفته وی این نمایشگاه شامل 36 اثر برگزیده هنرمندبرجسته تجسمی شهرستان آقای غلامرضا شمس الدین می باشدکه از19فروردین ماه به مدت 7 روز درمحل نگارخانه سیمرغ این مجتمع برپاشده است .
لازم به توضیح است که علاقمندان برای بازدیداین نمایشگاه می توانند همه روزه ازساعت 17 تا 20 به مجتمع فرهنگی و هنری کومش واقع در بلوار شهیدقدس مراجعه نمایند.

گفتنی است:در آئین افتتاح این نمایشگاه محمدرضا سوقندی،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان وجمعی ازهنرمندان حضورداشتند.

 


  
  

نشست خبری

 

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با اشاره به تمرکز فعالیت سازمان بسیج هنرمندان در کشف استعدادها و مفاخر هنری استان سمنان گفت: پنج کانون بسیج هنرمندان در شهرستان استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، علی عشق در نشست خبری که به مناسبت روز قشر بسیج هنرمندان با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات سازمان بسیج علمی استان سمنان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم شهید آوینی و تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امیدواریم سال همدلی و همزبانی دولت و ملت آغازگر تحولات و خیرات و برکات در تمامی عرصه‏ها به ویژه عرصه هنر اسلامی ایرانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‏ های متعدد فرهنگی و هنری به صورت کشوری و استانی توسط حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر ارگان‏های فرهنگی گفت: کانون‏های فعال بسیج هنرمندان در استان سمنان در شهرستان‏های سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان و مهدیشهر برنامه های جامعی را در طول هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهند کرد.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان خاطرنشان کرد: آغازگر مراسم گرامیداشت هفته هنر اسلامی رونمایی از اثر برجسته «مدینه» و افتتاح نمایشگاه استاد "غلامرضا شمس ‏الدین" به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان است که امروز نوزدهم فروردین ماه در تالار حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار می‏ شود.

عشق از دیگر برنامه‏ های شاخص این هفته را دیدار و سرکشی از خانواده شهدای هنرمند در استان، تجلیل از جانبازان هنرمند و پیشکسوتان هنر انقلاب، برگزاری جشنواره شعر و خاطره و جشنواره سرود، آهنگ‏های انقلابی و نواهای حماسی عنوان کرد و گفت: یکی از شاخص ترین برنامه ‏های سازمان بسیج هنرمندان در کشور معرفی و شناساندن شهید شاخص کشوری در حوزه هنر موسیقی به نام شهید حمیدرضا نظام و شهید شاخص استان سمنان در عرصه فیلم و رسانه شهید سیدمحمدتقی حسینی است.

وی عنوان کرد: جشنواره‏ های شعر و خاطره در روز سیزدهم اردیبهشت ماه به عنوان یکی از ویژه برنامه ‏های کنگره عظیم سه هزار شهید استان سمنان به همت سازمان بسیج هنرمندان و با مشارکت حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و بنیاد حفظ آثار و ارزش‏های دفاع مقدس برگزار می‏شود.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با اشاره به هماهنگی‏ های صورت گرفته جهت حضور هنرمندان شاخص کشوری در این جشنواره خبر داد: هنرمندانی نظیر علیرضا قزوه از مفاخر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پرویز پرستویی بازیگر برجسته کشوری و صادق آهنگران مداح و ذاکر اهل بیت از جمله شخصیت‏های برجسته دعوت شده در این جشنواره هستند.

عشق در ادامه با بیان اینکه فعالیت انجمن‏هایی از جمله انجمن خوشنویسی، شعر و ادب، عکس و ادبیات داستانی در استان گفت: سازمان بسیج هنرمندان در خصوص تولید آثار هنری برنامه و دستورالعملی ندارد؛ بلکه اهم فعالیت‏های این سازمان در برگزاری کلاس‏ها و کارگاه‏های آموزشی ویژه علاقه‏مندان به عرصه هنر است که تمام سعی این سازمان در برگزاری با کیفیت و اثربخش این دوره‏های آموزشی است.

وی با اشاره به تمرکز فعالیت سازمان بسیج هنرمندان در کشف استعدادها و مفاخر هنری استان سمنان گفت: هم اکنون پنج کانون بسیج هنرمندان در شهرستان‏های شاهرود، گرمسار، دامغان، سمنان و مهدیشهر فعال است و در سال جاری نیز نوید افتتاح دفتر بسیج هنرمندان در سرخه را به هنرمندان و بسیجیان این شهرستان می‏دهیم.

 


  
  

مادر

ای کاش می شد برایت یک شعر زیبا بگویم

شعری که از بیت هایش لطف شما را بجویم

ای کاش این واژه ها تا شهر مدینه بیاید

تا آن فضایی که در آن بوی شما را ببویم

تا روز هایی که مولا خوشنود میلادتان بود

تا روزهایی که می گفت : بوی بهشتم ! سبویم !

یک بار اگر نام خوبت در شاه بیتم بگنجد

تسبیح تسبیح آنرا بعد از نمازم بگویم

آب حیاتید مادر اما نه در دسترس آه

من بی شما بی تیمم من بی  شما بی وضویم

من بی شما ناتوانم طبع لطیفی ندارم

ای کاش با این توسل راهی به سویت بپویم

 

علی عشق


  
  

 

شهید سیدتقی حسینی

 

 

شهید سال 1394 سازمان بسیج هنرمندان کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان در آستانه   سال جدید و همزمانبا 20 فروردین روز هنر انقلاب اسلامی ، سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ،شهیدسیدتقی حسینی   (رشته هنری :فیلم)را به عنوان شهید سال 1394 سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان معرفی نمود.

متن زندگی نامه و وصیت   این شهید هنرمند به شرح ذیل است

نام : سیدتقی
نام خانوادگی : حسینی

نام پدر : سید علی اکبر

محل تولد: گرگان

تاریخ تولد:20/01/1345

تاریخ شهادت:21/12/1363

محل شهادت: شرق دجله

رشته هنری:فیلم

زندگی نامه شهید سید تقی حسینی

سید تقی حسینی در سال 1345 در شهر مینودشت در خانواده متدین و با تقوایی به دنیا آمد . در سن 6 سالگی در مدرسه مینودشت به تحصیل مشغول شد . و پس از تحصیلات خود را تا اول نظری در شهر ستان شاهرود در مدرسه میر غفوریان ادامه داد .

شهید سید تقی حسینی در رابطه با مبارزه علیه رژیم طاقوتی شاه از همان ابتدای تظاهرات

خیابانی و شعار نویسی بر در و دیوار در نیمه شبها در سنین کم فعالیت داشت . با نوشتن در در و دیوار قبل از پیروزی انقلاب همسایه های ناباب را  علیه خود به دعوا شکایت وامیداشت .

شهید حسین ضمن خواندن درس به ورزش های مختلف از قبیل کوهنوردی و کارته علاقه داشت . بعد از پیروزی انقلاب و سیر تحولات مطرح شده گروهک منافقین و بنی صدر خائن ضمن مبارزه قاطع و جدی با این دشمنان داخلی از دستاورد های انقلاب اسلامی قاطعانه دفاع میکرد .

با شروع جنگ تحمیلی و هجوم بیگانگان به سر زمین اسلامی مان در پایگاه شهید دستغیب

گروه مقاومت امام محترم در مسجد جوادالائمه ثبت نام نمود . در اثر تلاش مداوم عضوی از اعضای فعال این پایگاه شناخته شد شبهای را به گشت و نگهبانی می پرداختند و روز ها با عظمی استوار به کمک روستانشین ها محروم می شتافت و در کار هایی مانند درو به آنان کمک میکردند .

در سال 1359 پدر شهید به عنوان راننده همراه گروهی از رزمندگان عازم جبهه شدند برای اولین بار سید تقی به پدر اسرار میکند که من هم میایم پدر او را معرفی میکند ولی به علت کم بودن سن سعی میکنند او را از رفتن به جبهه منصرف کنند . ولی سید تقی این شکست را نمی پذیرد و بعد از 2 روز اعتصاب غذا او را با ماشینی که پدر عازم جبهه بود میرسانند گریه کنان به سمت جبهه میروند . شهید بعد از برگشتن از جبهه عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شاهرود گردید واز این طریق خود را در اختیار انقلاب قرار داد و تمام اوقات خودرا صرف امور تبلیغاتی وسایر امور انقلاب می کندبرای چندمین بار همراه با گردان کربلا راهی جبهه میشو د و در عملیات و حمله های مختلف شرکت نمود ه ود ر این را ه هم چندین بار مجروح می شود تا سرانجام با گردان کربلا در حمله بزرگ بدر به عنوان خط شکن شرکتنموده وبعد از شکستن چندین مانع و خاکریز دشمن در حالی که بر لب زمزمه یا زهرا داشت   بخیل دوستان شهیدش پیوست .

خاطره شهید حسینی از مادر شهید :

یکی از شبهای زمستان که برف سنگین هم آمده بود از خواب پریدم نگاهی به اتاق انداختم دیم سید تقی سر جایش نیست با هراس در ساختمان بدنبالش گشتم درب انباری را کمی باز کردم و دیدم مشغول راز ونیاز و گریه است فردای آنروز هنگام خوردن صبحانه گفت از مادرم یک تقاضا دارم گفتم چیه مادر گفت : خواهش می کنم نیمه شب دنبال من نگرد و دلواپسم نشو زیرا روزهام شغله کاری مر ا از خود غافل ساخته می خواهم شبها خود ر ا پیدا کنم و نیمه شبها خود را بشناسم شهید در آنوقت 15 ساله بود.

  فرازی از وصیتنامه شهید سیدتقی  حسینی

مبادا ظاهر زیبا و فربیده  دنیا شما را از سعادت اخروی بی نصیب سازد و روز محشر سر افکنده و خجل باشید.


  
  

شهید حمیدرضا نظام

شهید سال 1394 سازمان بسیج هنرمندان کشور معرفی شد.

به گزارش سیمرغ،در آستانه روز هنر انقلاب اسلامی ، سازمان بسیج هنرمندان شهید حمید رضا نظام را به عنوان شهید سال جاری این سازمان معرفی نمود.

متن زندگی نامه این شهید هنرمند به شرح ذیل است:

نام : حمیدرضا
نام خانوادگی : نظام
تاریخ تولد : 1339
نام پدر : غلامرضا
محل تولد : استان مرکزی
تحصیلات : دیپلم
تاریخ شهادت : 1366
محل شهادت : مائوت
رشته هنری : موسیقی
شغل  : کارمند صداوسیما

زندگی نامه :

فرزند دلیر اسلام ،حمید رضا نظام در سال 1339 در تهران دیده به جهان گشود .وی از  کودکی با حضور در جلسات مذهبی ،میل و علاقه شدید خود را نسبت به آشنایی با اصول عقاید اسلام ابراز می نمود .در دوران نوجوانی با مطالعات نسبتاًگسترده در باب مسائل علمی،سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و هنری ،ذهنی پر بار یافت . در دوران انقلاب با پخش اعلامیه های امام امت و شرکت در تظاهرات حضوری پیوسته در صحنه داشت که نهایتاً منجر به مجروح شدن  وی از ناحیه دستش ،گردید.

پس از پیروزی انقلاب با عضویت در گروه مقاومت مسجد جامع فاطمیه ،رسالت حفاظت از دستاورد های انقلاب اسلامی را به دوش گرفت.

شهید نظام فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی بود و به همین جهت در روز های آغازین انقلاب بدون ترس و واهمه از برچسب ها و انگ های جاهلان و بدون توجه به چنگ و دندان نمائیدن آنها جزو اولین کسانی بودکه جرأت فعالیت هنری را جهت تبلیغ شریعت و احیای دین مبین اسلام از طریق به کار گیری کلیه فنون هنری به خویش داد.

در این مسیر پس از ورود به جهاد سازندگی سرپرستی گروه کر جهاد در تئاتر شهر را به عهده گرفت

از آثار مهم و جاودانی شهید حمید رضا نظام به طور خلاصه موارد زیر را می توان نام برد:    

نویسندگی وکارگردانی دو تئاتر به نام های "یک ساعت از زندگی صدام " و"شهادت" ،تحقیق ، نگارش متون و روایت فیلم های واحد جنگ، سپاه و مجلس ،گویندگی فیلم های جنگی ،داستانی و مستند ،کارگردانی دو برنامه حساس و مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ایران در جنگ ،اعزام بیش از 30 بار به جبهه به عنوان خبرنگار جهت تهیه گزارش تلویزیونی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران .

ساخت و تنظیم موزیک متن چند فیلم و تئاتر و هم چنین موزیک تیتراژ برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی .ساخت سرود (شعر ،آهنگ ،تنظیم) از جمله سرود های"اتحاد"، مادرمن کوتفنگم"،"بسیج"، "مسجد"،"هجرت" و سرود پر خاطره و به یاد ماندنی " روح منی خمینی"  که توسط خود شهید خوانده شد،

ارائه دو طرح مهم " پژوهشکده جهانی هنر " و " دائره المعارف اسلامی هنر" ، مسئولیت واحد هنری امور تربیتی منطقه 7 ، طراحی و اجرای چندین نمایشگاه سپاه به مناسبت هفته جنگ در تهران و در کنار آن مداحی و مصیبت خوانی ایام محرم در تهران ، جمکران و جبهه های جنگ ، مسئولیت گردان امداد گران ، مسئول طرح عملیات و معاونت عملیاتی گردان حضرت زینب (س) و اینها همه تنها گوشه ای از  فعالیت های شهید حمید رضا نظام بوده است.

این شهید بزرگوار در جریان عملیات کربلای 5 به شدت از ناحیه کمر ، گوش، دست ، پا و گردن مجروح گردید که به مدت دو ماه بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت و. وی پس از بهبودی نسبی مجدداً به جبهه عزیمت نمود و تا زمان شهادتش در آنجا به سر برد و یکی از برادرانش  به عنوان خاطره از ان دوران استراحت وی چنین نقل نموده است :

" ایشان را جهت آزمایش شنوایی سنجی به بیمارستان امام خمینی بردیم. به شدت ضعیف شده بود و با عصا راه می رفت. از اینکه زیر بقلش را بگیریم، ناراحت بود .

ناگهان به خود امدم و او را در حال بالا رفتن از پلکان محل انتقال خون بیمارستان دیدم . خطاب به او گفتم : مگر وضع و حال خودت را نمیبنی که می خواهی خون بدهی ؟! جواب داد: درست است که من مجروح هستم اما ،این خون یک رزمنده می باشد و ارزش آن بالاتر از خونهای معمولی است .پزشکی که مسئول آن قسمت بود ،گفتگوهای ما دونفر را شنید و در حالی که   رزمنده ،با این حال ، دست از ایثاگری بر نمی دارد و آماده جان فشا نی می باشد!"

 واگر این دوران نقاحت را به حساب نیاوریم ،با اینکه "حمید رضا" متآهل بود ،بیشتر عمر خود را ،از شروع جنگی که به منظور به سقوط کشاندن انقلاب و هدم اسلام بر مردم ما تحمیل نمودند تا زمان شهادت در میدانهای نبرد حق علیه باطل -خواه غرب یا حنوب میهن اسلامی می گذاریدندتحولات روحی و معنوی ایشان در رابطه با اعزام به جبهه به قدری بالا بود که به  دیگران هم اثر می کرد ومی توان گفت ایشان فارغ التحصیل دانشگاه جبهه در رشته شهادت بودند.

ایشان در زمان شهادت معاون عملیاتی گردان حضرت زینب(س) از لشگر سید الشهدا و مسئول طرح عملیات این گردان بود و به روایت همرزمانش ،در زمان شهادت به خاطر روحیه دلاوری ، یکه و تنها باعث آزاد نمودن 3قله مهم و استراتژیک در عملیات نصر 4 در مائوت عراق بودند .

وی پس از رازو نیاز فروان مورد اصابت گلوله ای قرار گرفته و شهد شیرین شهادت را چشیدند.


 شهید عارف حمید رضا نظام در تاریخ 11/4/1366  به لقاء ا... پیوست .


  
  

روز هنر انقلاب اسلامی در سمنان

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان مراسم بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی «سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی» همزمان با رونمایی از اثر برجسته «مدینه» و آیین افتتاح نمایشگاه استاد غلامرضا شمس الدین به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان  و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان در روز نوزدهم فروردین سال جاری در تالار حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار خواهد شد.

در ضمن نمایشگاه مذکور از تاریخ 20 لغایت 27 فروردین همه روزه از ساعت 17 الی 20  در محل نگارخانه سیمرغ مجتمع فرهنگی هنری کومش پذیرای عموم هنرمندان و هنردوستان می باشد.


  
  

20 فروردین سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گرامی باد.

روز هنر انقلاب اسلامی


  
  
<      1   2