سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون حدیثى را شنیدید آن را فهم و رعایت کنید ، نه بشنوید و روایت کنید که راویان علم بسیارند و به کاربندان آن اندک در شمار . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :30
کل بازدید :235803
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/31
3:15 ص
شهید شاخص بسیج هنرمندان استان سمنان در سال 1394 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

شهید سیدتقی حسینی

 

 

شهید سال 1394 سازمان بسیج هنرمندان کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان در آستانه   سال جدید و همزمانبا 20 فروردین روز هنر انقلاب اسلامی ، سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان ،شهیدسیدتقی حسینی   (رشته هنری :فیلم)را به عنوان شهید سال 1394 سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان معرفی نمود.

متن زندگی نامه و وصیت   این شهید هنرمند به شرح ذیل است

نام : سیدتقی
نام خانوادگی : حسینی

نام پدر : سید علی اکبر

محل تولد: گرگان

تاریخ تولد:20/01/1345

تاریخ شهادت:21/12/1363

محل شهادت: شرق دجله

رشته هنری:فیلم

زندگی نامه شهید سید تقی حسینی

سید تقی حسینی در سال 1345 در شهر مینودشت در خانواده متدین و با تقوایی به دنیا آمد . در سن 6 سالگی در مدرسه مینودشت به تحصیل مشغول شد . و پس از تحصیلات خود را تا اول نظری در شهر ستان شاهرود در مدرسه میر غفوریان ادامه داد .

شهید سید تقی حسینی در رابطه با مبارزه علیه رژیم طاقوتی شاه از همان ابتدای تظاهرات

خیابانی و شعار نویسی بر در و دیوار در نیمه شبها در سنین کم فعالیت داشت . با نوشتن در در و دیوار قبل از پیروزی انقلاب همسایه های ناباب را  علیه خود به دعوا شکایت وامیداشت .

شهید حسین ضمن خواندن درس به ورزش های مختلف از قبیل کوهنوردی و کارته علاقه داشت . بعد از پیروزی انقلاب و سیر تحولات مطرح شده گروهک منافقین و بنی صدر خائن ضمن مبارزه قاطع و جدی با این دشمنان داخلی از دستاورد های انقلاب اسلامی قاطعانه دفاع میکرد .

با شروع جنگ تحمیلی و هجوم بیگانگان به سر زمین اسلامی مان در پایگاه شهید دستغیب

گروه مقاومت امام محترم در مسجد جوادالائمه ثبت نام نمود . در اثر تلاش مداوم عضوی از اعضای فعال این پایگاه شناخته شد شبهای را به گشت و نگهبانی می پرداختند و روز ها با عظمی استوار به کمک روستانشین ها محروم می شتافت و در کار هایی مانند درو به آنان کمک میکردند .

در سال 1359 پدر شهید به عنوان راننده همراه گروهی از رزمندگان عازم جبهه شدند برای اولین بار سید تقی به پدر اسرار میکند که من هم میایم پدر او را معرفی میکند ولی به علت کم بودن سن سعی میکنند او را از رفتن به جبهه منصرف کنند . ولی سید تقی این شکست را نمی پذیرد و بعد از 2 روز اعتصاب غذا او را با ماشینی که پدر عازم جبهه بود میرسانند گریه کنان به سمت جبهه میروند . شهید بعد از برگشتن از جبهه عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شاهرود گردید واز این طریق خود را در اختیار انقلاب قرار داد و تمام اوقات خودرا صرف امور تبلیغاتی وسایر امور انقلاب می کندبرای چندمین بار همراه با گردان کربلا راهی جبهه میشو د و در عملیات و حمله های مختلف شرکت نمود ه ود ر این را ه هم چندین بار مجروح می شود تا سرانجام با گردان کربلا در حمله بزرگ بدر به عنوان خط شکن شرکتنموده وبعد از شکستن چندین مانع و خاکریز دشمن در حالی که بر لب زمزمه یا زهرا داشت   بخیل دوستان شهیدش پیوست .

خاطره شهید حسینی از مادر شهید :

یکی از شبهای زمستان که برف سنگین هم آمده بود از خواب پریدم نگاهی به اتاق انداختم دیم سید تقی سر جایش نیست با هراس در ساختمان بدنبالش گشتم درب انباری را کمی باز کردم و دیدم مشغول راز ونیاز و گریه است فردای آنروز هنگام خوردن صبحانه گفت از مادرم یک تقاضا دارم گفتم چیه مادر گفت : خواهش می کنم نیمه شب دنبال من نگرد و دلواپسم نشو زیرا روزهام شغله کاری مر ا از خود غافل ساخته می خواهم شبها خود ر ا پیدا کنم و نیمه شبها خود را بشناسم شهید در آنوقت 15 ساله بود.

  فرازی از وصیتنامه شهید سیدتقی  حسینی

مبادا ظاهر زیبا و فربیده  دنیا شما را از سعادت اخروی بی نصیب سازد و روز محشر سر افکنده و خجل باشید.