سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که همراه آرزوى خویش تازد ، مرگش به سر در اندازد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235517
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
2:14 ص
خطر فراموشی، دستاوردهای انقلاب - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی :

اگر شهید آوینی نبود؛ خطر فراموشی، دستاوردهای انقلاب را تهدید می کرد

 

دکتر کاظم جلالی، در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهیدآوینی، گفت: اگر از ثمرات هشت ساله دفاع مقدس مواظبت نمی شد و هنرمندان جنس شهید آوینی نسبت به نگارش، ثبت وضبط و انتقال آن توجه نمی کردنند؛ خطر فراموشی و تحریف دستاوردهای انقلاب ما را تهدید می کرد.

وی ادامه داد: شهید آوینی ابتکار به خرج داد و از تصاوی واقعی صحنه های دفاع مقدس استفاده کرد، وقت بسیار زیادی را گذاشت و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را ثبت و ضبط کرد و درنهایت با هنرش، به شیوه ای جذاب و زیبا حقایق دفاع مقدس را در تاریخ به ثبت رساند.

جلالی تصریح کرد: بیش از بیست سال از برنامه های او تهیه کرده می گذرد، اما هنوز هم برای رزمندگان آن دوران و نسلی که به اقتضای سن شان، آن مقاطع را درک نکرده اند، قابل فهم است.

وی گفت: با آثار شهید آوینی انتقال واقعیت ها وجان فشانی های رزمندگان ما از دل تاریخ به راحتی میسر گردیده و اثرات بسیار ارزشمندی را هم داشته و خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از هنرمندان متعهد نیز همین انتظار می رود که با خلق آثاری فاخر اما ساده دین شان را نسبت به انقلاب و شهدا ادا نمایند که خوشبختانه شاهرود در زمینه سرآمد و زبانزد است.

وی اساس فلسفه هنر را زدودن سراب و نزدیک کردن انسان به مبدا و خالق هستی دانست و اضافه کرد: فرق هنرهای موجود در دنیا با هنر متعهد این است که هنر متعهد از چهار عنصر خور و خواب و خشم و شهوت دوری می کند و به سوی کمال در حرکت است در حالیکه دیگر هنرهای دنیا از این چهار عنصراستفاده می کنند تا جیب خود را پر کنند.

رییس مرکز پزوهشهای مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی از عملکرد کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود خواستار افزایش فعالیت های این کانون در راستای احیای ارزش های دینی و بیان نکات ضعف و قوت جامعه از دریچه هنر شد.