سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم ده خصلت دارد : پارسایی، عدل، فهم، گذشت، نیکی، بیداری، خودنگهداری، تذکر، هشیاری، نیک خویی و میانه روی . [لقمان حکیم]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :151
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235651
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
6:29 ع
جشنواره یک نیروی محرک برای کار کردن هنرمند - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

رفیعیان گفت: قطعاً بسیج پیشرو بوده و حضور بیشتر بسیج می تواند کمک به غنای ھنر تئاتر در استان و کشور را به ھمراه داشته باشد.

 

جشنواره نمایش های آیینی بسیج

به گزارش  خبرگزاری بسیج از شاهرود، کارگردانی نمایش تاریخ فقط شمر بود و بس در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره استانی نمایش‌های آیینی مذهبی بسیج در شهرستان شاهرود با بیان اینکه 17 سال است کار تئاتر انجام می‌دهد اظهار کرد: در این جشنواره نمایش تاریخ فقط شمر بود و بس را کارگردانی می‌کنم و متن نوشته استاد همشهری من دکتر علی حقیقت است که متن زیبایی در مورد شمر از زاویه دیگر و نویی نگاشته که دو تن از ملعونین تاریخ که پیامبران الهی را آزار دادند، یهودا که حضرت مسیح را به دشمنان معرفی کرد و غدار که شتر صالح را کشت، این دو نفر از برزخ سه شب بعد عاشورا به شمر حلول می‌کنند و بحث‌هایی دارند و در نهایت به شمر می‌گویند روی ما را در برزخ سفید کردی.
وی افزود: زاویه متفاوت و به دور از کلیشه این کار سبب شد که این کار را انجام دهیم و سه تن از بازگران خوب شهرمان آرش رحیمیان، سیدمهدی علی الحسینی و امیر کرک آبادی حضور داشتند و تماشاگرانی که در شاهرود و در سمنان که شش شب اجرا داشتیم از کار لذت بردند.
رفیعیان خاطر نشان کرد: جشنواره یک نیروی محرک برای کار کردن هنرمند است و در فضای اقتصادی که انگیزه‌ها کم شده، این جشنواره ایجادانگیزه برای هنرمندان انجام می‌دهد.
وی با اشاره به نقش بسیج در هنر و حضور این مجموعه گفت: قطعاً بسیج پیشرو بوده و قطعاً حضور بیشتر بسیج می‌تواند کمک به غنای هنر تئاتر در استان و کشور را به همراه داشته باشد.
وی در پایان سخن از بسیج هنرمندان استان و شاهرود و هنرمندان شاهرودی که میزبان بودند و به خوبی میزانی کردند تشکر و آرزو کرد: جشنواره هرسال پر رونق‌تر از پیش باشد و کار‌های پرنگ‌تر و بهتری بینیم.