سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در پاسخ دادن شتاب کند، پاسخ را درنیابد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :111
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235611
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
1:37 ع
هنرمندان بسیجی؛ هنر متعهد انقلابی را ترویج کنند - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان
جانشین سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه امروز هنرمندان بسیجی باید نقش خود را در ادبیات انقلاب اسلامی به صورت پررنگ بیابند و در همه عرصه ها ایفای نقش کنند، گفت: از هنرمند بسیجی انتظار آنست که هنر متعهد انقلابی عمیقا اسلامی را پاسداری و آن را ترویج کند.

اسحاق هراسانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت بیستم فروردین ماه سالروز شهادت سیداهل قلم، هنرمند تراز انقلاب شهید سیدمرتضی آوینی و همچنین روز هنر و هنرمندان به جامعه هنری و هنرمندان متعهد بسیجی اظهار داشت: هنر می تواند در همه ابعاد زندگی و خانواده نقش داشته باشد و بهترین شیوه سبک زندگی را با روش های هنرمندانه و امتزاج خلاقیت در هنر، به سبک زندگی اسلامی ایرانی، کمک شایانی کند به شکلی که زندگی با طراوت، شاداب، با انگیزه و مؤثر باشد.

وی افزود: به قول شهید آوینی «هنر شیدایی حقیقت است همراه با قدرت ایمان آن شیدایی» و به واقع«هنرمند صاحب مقامی است که در حقیقت از آسمان می گیرد و به زمینیان می بخشد، پس سینه اش باید قابلیت نزول ملائکه ای را داشته باشد که واسطه الهام هستند».

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: در اندیشه هنرمندان بسیجی و تراز انقلاب باید فلسفه وجودی هنر و هنرمندی از خواستگاه معرفت الله سرچشمه گیرد و این تغییر موازنه فرهنگی باید در فکر و اندیشه و فلسفه وجودی هنر انقلاب با سایر هنرمندان قابل انفکاک باشد و اینگونه است که شهید آوینی می فرماید«قلب هنرمند باید جلوه گاه حسن و بهاء حضرت حق باشد و آیینگی نیز بداند».

هراسانیان با تأکید بر اینکه امروز هنرمندان بسیجی باید نقش خود را در ادبیات انقلاب اسلامی به صورت پررنگ بیابند و در همه عرصه ها ایفای نقش کنند، گفت: از هنرمند بسیجی انتظار آنست که هنر متعهد انقلابی عمیقا اسلامی را پاسداری و آن را ترویج کند.

وی با بیان اینکه هنر اگر در جایگاه واقعی خودش قرار گیرد کارهای بسیار بزرگی انجام خواهد شد، افزود: زبان هنر بسیار کارگشاست و خود هنر و هنرمند مفاهیم اندیشه ای و بسیار بلندی است.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اندیشه اصلی هنر ریشه در اندیشه ناب اعتقادی و موحدی دارد و هنرمند باید به این مفاهیم ارزشی که در هنر موجود است، دست یابد.