سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دستاورد دانش، بی رغبتی به دنیاست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :51
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235551
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
6:7 ص
فروردین 95 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

شعر آیینی +محفل+ روز هنر انقلاب اسلامی

محفل شعرخوانی شاعران آیینی استان سمناندر حضور نماینده ولی فقیه در استان به همت ستاد نمازجمعه ،سازمان بسیج هنرمندان استان و حوزه هنری استان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی و به مناسبت بزرگداشت میلاد خجسته حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی  محفل شعرخوانی شاعرانآیینی استان سمناندر حضور آیت ا... سید محمد شاهچراغی نماینده محترم  ولی فقیه در استان، نماینده محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محترم  سمنان در محل دفتر امام جمعه سمنان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست ، شاعران  برجسته استانی  نسترن قدرتی، حمید عرب عامری، سیده زهرا موسوی مقدم، مرضیه عاطفی، نیره کاشی، ایمان کریمی، یاسمن قاسمی پور، سارا جاویدپور، نفیسه محمدنژاد، شکیبا غفاریان، نسیبه یعقوبی، رسول مختاریان، مجید آزارش و نیما قزللو به قرائت اشعاری در وصف ائمه اطهار(ع)، دفاع مقدس، ولایت و شهدای هسته ای پرداختند.

در ادامه  آیت ا... سید محمد شاهچراغی با ابراز خرسندی از برگزاری این محفل گفت: نشست با جوانان بخصوص جوانان شاعر و هنرمند نسبت به سایر جلسات و نشست ها متفاوت و پر محتواست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با قدردانی از شاعران آیینی به خاطر احیای فرهنگ ائمه اطهار(ع) و خلق آثار فاخر، هنرمندان و شاعران آیینی را سربازان گمنام ولایت دانست و اظهار کرد: آشنا کردن مردم با ولایت و اهل بیت (ع) مدال پرافتخاری است که هنرمندان آیینی جوان به گردن دارند و باید شاکر این نعمت بزرگ باشند.ایشان افزودند : هنر زیباست ولی شعر و شاعری به خاطر دوام و بقای آثار زیباتر است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری شرط دوام و بقای شعر را، داشتن اخلاص دانست و گفت: آن چیزی که به هنر و شعر ارزش می دهد و بقای آن را تضمین می کند، اخلاص و کار برای خداست.

در پایان این نشست از شاعران با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.


95/1/19::: 11:10 ص
نظر()
  
  

مراسم بزرگداشت شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی توسط ادارهفرهنگ وارشاداسلامی ؛حوزه هنری و کانون بسیج هنرمندان شاهرود روزدوشنبه ساعت 17در تالار اداره ارشاد برگزار می شود.

عباس اعتماد اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سید مرتضی آوینی به همت بسیج هنرمندان، حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و با حضور هنرمندان بسیجی این شهرستان افزود: طی چند برنامه یاد و خاطره هنرمند متعهد و بسیجی، مرتضی آوینی گرامی داشته خواهد ‌شد .

عباس اعتمادبااشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان اظهار داشت: همایش بزرگداشت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی باعنوان"در جستجوی حقیقت "روز دوشنبه بیست و سوم فرودین ماه در تالاربهمن اداره فرهنگ وارشاداسلامی شاهرودبرگزار می‌شود.

وی افزود: سخنرانی، روایتگری، کارگاه نقاشی، سرودهای انقلابی، شعر، تجلیلاز هنرمندان پیشکسوت و ... از جمله برنامه های بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شهرستان شاهرود است.
این هنرمندبسیجی گفت این برنامه ها به مناسبت گرامیداشت شهید هنرمند سیدمرتضی آوینی و با هدف برجسته‌سازی ارزش‌های انقلاب اسلامی در قالب هنرو همچنین انتقال پیام انقلاب اسلامی در میان هنرمندان جوان برگزار خواهد شد چرا که در قالب هنر می‌توان بسیاری از سفارشات و توصیه‌های دینی را منتقل کرد همانطورکه شاهدیم تلاش های هنرمندان باعث شده است تا فرهنگ دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان و شهدای ما در این دوران به خوبی به نسل جدید منتقل شود.
اعتمادشهید آوینی را یک الگوی کامل برای هنرمندان دانست و اظهار داشت :اندیشه‌های ماندگار و تاثیرگذار این شهید جنگ تحمیلی باید با زبان هنر و رسانه برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو شود.
مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود: برگزاری جلسات شعری، حضور در گلزارشهدای هنرمند ؛اهدا گل بر گلزار شهدای هنرمند توسط خواهران حضور جمعی هنرمندان درخطبه های نماز جمعه،ارسال جملات کوتاه شهیدآوینی برای هنرمندان و...را از مهمترین برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان شاهرود توسط برگزارکنندگان همایش اعلام کرد.
وی در پایان بااشاره به نامگذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری "اقتصادمقاومتی ؛اقدام وعمل گفت ما نیز امسال با باحمایتها وهمکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی وحوزه هنری برنامه های مختلفی را در مناسبتها برنامه ریزی کرده ایم و اقدام عملی خواهیم نمود


  
  
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود ، جان محمد خوب پور رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود درجلسه هم اندیشی برنامه های فرهنگی ،هنری به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی که با حضور سرپرست حوزه هنری و مسئول کانون بسیج هنرمندان شاهرود برگزار شد، گفت: شهید سید مرتضی آوینی نگاه متعالی نسبت به مقوله هنر داشتند و ما اگر می خواهیم برنامه فرهنگی ، هنری به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت شهید سید مرتضی آوینی برگزار نمائیم باید با محتوا و در شان آن بزرگوار باشد.

جان محمد خوب پور بیان کرد : کارهنر اسلامی آن است که رابط خالق و مخلوق را بیش از پیش به هم نزدیکتر گرداند.

وی افزود: مراسم بزرگداشت شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه 23 فروردین ماه 95 با همکاری حوزه هنری و کانون بسیج هنرمندان در تالار بهمن مجتمع فرهنگی هنری مهر برگزار خواهد شد.

در این نشست سرپرست حوزه هنری و مسئول کانون بسیج هنرمندان و دیگر کارشناسان فرهنگی ، هنری هم برنامه های پیشنهادی خود را جهت هرچه با شکوهتر برگزار شدن مراسم مذکور مطرح کردند که از جمله برنامه هایی که به آن مناسبت اجرا خواهد شد (سخنرانی ، روایتگری ، ورک شاپ نقاشی سرودهای انقلابی ، شعر، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و...) خواهد بود.


  
  
<      1   2