سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون تنگدست شدید به صدقه دادن با خدا سودا کنید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :97
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235597
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
12:37 ع
شهید آوینی یک الگوی عملی هنر محسوب می شود. - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

هنر انقلاب اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تجلیل از مقام و شخصیت سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی گفت: شهید آوینی یک الگوی عملی هنر محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمدرضا سوقندی همزمان با بیستم فروردین سالروز  شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت شهید آوینی سمنان افزود: امروز در حوزه هنر نیازمند اینگونه افراد هستیم.

وی با بیان اینکه شهید آوینی کسی بود که هنر تولید می کرد و به کار خود ایمان و باور داشت و تنها تکنیک نبود.

سوقندی با بیان اینکه برخی از افراد در زمینه هنر تنها سخن می گویند و دارای تولیداتی در بخش های مختلف هستند اظهار داشت: شهید آوینی الگوی هملی هنر بود و آنچه را که می نوشت و در عرصه هنر تولید می کرد اجرا نیز می کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان ویژگی های شهید آوینی ، داشتن تکنیک و باور و ایمان به کار از مهمترین ویژگی های این شهید بزرگوار است.

وی گفت: شهید آوینی در حالیکه قبل از انقلاب معماری می خواند در بخش هنر نیز فعالیت داشت و مطلب می نوشت و در عرصه مطبوعات و رسانه نیز کار می کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: شهید آوینی به انقلاب اسلامی و ارزشهای آن اعتقاد قلبی داشت و امروز باید بدانیم برگزاری آیین های بزرگداشت این شهیدان با چه اهدافی برگزار می شود و ما نیز رهرو چنین شهیدانی باشیم.

وی متذکر شد: امروز باید شهید آوینی عصر خویش باشیم و آنجه می تواند فاصله ها را کم کند و بشریت را نجات دهد ابزار هنر است و با توجه به اینکه در عصر رسانه و انفجار اطلاعات بسر می بریم باید تلاش کنیم با زبان هنر و رسانه فاصله بین نسل سوم و چهارم انقلاب را با نسل اول و دوم آن کم کنیمو با بازتولید اندیشه و تفکر شهیدانی مانند شهید آوینی را منتقل کنیم.

وی گفت: این اداره کل آماده است در کنار کانون مساجد، نسبت به تبدیل پایگاه شهید آوینی به پایگاه تخصصی فیلم سازی کمک کند.

سوقندی با اشاره به غفلت هایی که نسبت به انقلاب اسلامی و ارزشهای آن صورت گرفته تصریح کرد: باید انقلاب اسلامی، تفکر آن  و دست آوردهای عظیم آن را با استفاده هنر از جمله فیلم، داستان و دیگر زمینه های هنری تبیین و به نسل های بعد منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تبریک حلول ماه رجب گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین پیروزی در قرن بیستم موجب به هم ریختگی تفکرات غرب شد و انقلاب اسلامی به عنوان یک اندیشه متعالی همیشگی شد.

 

در این مراسم که سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از بسیجیان حضور داشتند یاد و خاطره شهید آوینی گرامی داشته شد.