سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس مردمی را دوست بدارد [ در روز قیامت ] با آنان محشور خواهد شد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235520
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
2:28 ص
آذر 93 - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان ، با همت انجمن نمایش کانون بسیج هنرمندان شهرستان سمنان اجرای پرده خوانی و نمایش اندر احوالات روز گار ما به مناسبت هفته بسیج به نویسندگی برادر بسیجی علی اکبر شفائیان و کارگردانی برادر بسیجی محمد آران  در تاریخ 30 آبان 1393 بعد در نماز جمعه مقابل درب اصلی مسجد امام خمینیی (ره) برگزار گردید.


93/9/3::: 1:47 ع
نظر()
  
  
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود، در جلسه هم‌اندیشی کانون بسیج هنرمندان شاهرود که با محوریت هفته بسیج و با حضور رئیس اداره ارشاد شاهرود، اساتید هنر و ادب و جمعی از هنرمندان بسیجی و اعضای شورا برگزار شد، از تلاقی هفته بسیج و محرم یادکرده و اظهار کرد: هدف و غایت بسیج و این ایام، یکی است و باید 2 صورت متفاوت در برنامه به چشم آید.
محسن امیری از برنامه بزرگداشت شهید آوینی در فروردین سال جاری یادکرده و بابیان اینکه تفکر بسیجی سربلندی و عزت را برای ملت به همراه آورده است، گفت: باید برنامه‌های هفته بسیج را در بحث مکان، محتوا و... به‌سوی تازگی ببریم تا مانند مراسم گرامیداشت سید شهیدان اهل‌قلم، متفاوت و در اذهان ماندگار شود. مسئول انجمن‌های هنر و ادبی کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود نیز اذعان کرد: باید قالب‌های همیشگی شکسته شود و برنامه‌ها از حالت سخنرانی و کلیشه‌ای ، خارج شود.
 مهدی بانی افزود: باید در راستای برگزاری یک مراسم هنرمندانه و متفاوت و نیز همراه با جذب جوانان تلاش کنیم. مسئول انجمن اهل‌قلم شهرستان شاهرود نیز، ضمن ارائه پیشنهاد‌هایی در خصوص برگزاری برنامه‌ای منحصربه‌فرد ابراز کرد: انجام کار بدیع و اجرای برنامه‌ای بی‌نظیر شرایط خاصی را می‌طلبد.
ماد عبادی افزود: در ساختارشکنی و تغییر سبک برنامه باید تدبیری بیندیشیم تا با حضور مسئولین و هنرمندان برنامه به سبکی خاص و هنرمندانه برگزار شود. مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود، بابیان اینکه هفته بسیج فرصتی برای نمایش توانمندی‌های بسیجیان است، دیدار از خانواده شهدا هنرمند، رونمایی از کتاب شهیدان خواجه مظفری، تقدیر از هنرمندان بسیجی، برگزاری شب‌شعر، مراسم تعزیه و همایش ویژه هنرمندان بسیجی را ازجمله برنامه‌های کانون بسیج هنرمندان شاهرود در هفته بسیج عنوان کرد. عباس اعتماد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا برنامه‌ای منحصربه‌فرد و هنرمندانه برگزار کنیم و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص، در جلسه آینده، در روز یکشنبه اتخاذ می‌شود.

  
  

به کارکردن در حوزه دفاع مقدس علاقه مند هستم

نویسنده مهدیشهری، درگفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان در شاهرود، از کسب مقام سوم بخش داستان کوتاه بزرگ‌سال، با داستان " پابرهنه" ، در هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج و علاقمندی خود به کارکردن در حوزه دفاع مقدس می‌گوید.

ملیحه ذوالفقاریان، متولد 1361 از شهرستان مهدی‌شهر، دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی درسی، در گفتگو با خبرنگار بسیج  هنرمندان در شاهرود، از کسب مقام سوم بخش داستان کوتاه بزرگ‌سال، با داستان " پابرهنه" ، در هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج و علاقمندی خود به کارکردن در حوزه دفاع مقدس می‌گوید.

 نوشتن را از چه زمانی آغاز کردید؟؟

 حدود 3سال پیش، به‌واسطه یکی از دوستانم با کارگاه نویسندگی آقای حسینعلی جعفری آشنا شدم و با شرکت در کلاس‌ها، دوره‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی ایشان نویسندگی را آغاز کردم؛ اما به دلیل اشتغال به تحصیل، به‌طور جد پیگیر نوشتن نبودم...

در مورد هدفتان از نوشتن بگویید.

 من به خاطر فعالیت در انجمن فیلم‌سازی، بیشتر در حوزه فیلم‌نامه فعالیت دارم و نویسندگی هم کمکی برای نوشتن فیلم‌نامه است. البته نوشتن حس خوب و آرامش بخشی به من می‌دهد.

 موضوع داستان "پابرهنه" چه بود؟

 پابرهنه، در مورد مادر شهیدی از روستاهای مرزی است که 6تن از فرزندانش را ازدست‌داده است.فرزند آخرش، غلامحسین معروف به غلام سیاه، به همراه یکی از دوستانش در جبهه مجروح شده و به شهادت می‌رسد و در خواب به مادرش الهام‌هایی می‌کند...

چرا این موضوع را انتخاب کردید؟؟

 آیا احساسات و تأثرات قلبی شما در انتخاب موضوع و نوشتن، مؤثر است؟؟

 این داستان بر اساس واقعیتی است که از یک روایتگر راهیان نور شنیدم و برایم جالب بود. کار کردن در حوزه دفاع مقدس موردعلاقه من است. اعتقادات هر شخصی در زندگی‌اش مؤثر است و به نظر من حوزه دفاع مقدس سرشار از هیجان و احساس است و می‌توانی از احساساتت سخن بگویی. در این حوزه، راحت‌تر می‌توان تمام این‌ها را باهم آمیخت و رسیدن به مقصود، آسان‌تر مسیر می‌شود.

 در سال اقتصاد و فرهنگ، درزمینه? فرهنگی با قلمتان چه گام‌هایی برداشته‌اید؟؟

در این راستا برنامه‌ای دارید؟؟ ایدئولوژی من این است که هرکسی هر کاری از دستش بربیاید باید انجام دهد. من نیز مایلم، اگر در تمام طول عمرم یک کتاب چاپ کنم، حداکثر تلاشم را در آن به‌کاربرده باشم. تلاش می‌کنم که نه‌فقط با قلمم، بلکه در هر حوزه‌ای، نظیر حوزه تحصیلی‌ام که بافرهنگ و آموزش هم در ارتباط است، تا حد ممکن، مؤثر باشم و تأثیر مثبت خود بر دیگران را در رفتارشان شاهد باشم.

وظیفه شما به‌عنوان یک هنرمند بسیجی چیست؟؟

 تلاش بیشتر....

 امام علی(علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه، سخنی با این مضمون می‌فرمایند: " که در زمستان شمارا به جنگ فرامی‌خوانم، میگویید هوا سرد است، در تابستان به حرکتی فرامی‌خوانم می گوئید گرم است...." ما شیعیان و رهروان امیرالمؤمنین، حضرت علی (علیه‌السلام)، باید تلاش و کوششمان را مضاعف کنیم؛ اما متأسفانه گاهی اقدامات دشمن علیه ما بیشتر است و برخی اوقات، آن‌قدر که باید،سعی ما کافی نیست. من نیز در مقایسه خودم با دیگران، شاید کوششم کافی نیست و گاهی کاهلی و سستی در عملکردم به چشم می‌خورد و شاید از تمام توانایی‌ام استفاده کافی را نمی‌برم.

 ملیحه ذوالفقاریان، رتبه دوم و سوم جشنواره کبوتر حرم و جشنواره‌های ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان سمنان، را در کارنامه خود دارد و در فیلم‌نامه‌نویسی هم حائز رتبه است. برای این نویسنده و هنرمند بسیجی آرزوی توفیقات روزافزون داریم.

 

 گفتگو از فاطمه حکم‌آبادی


  
  
نشست "هم اندیشی هفته بسیج" کانون بسیج هنرمندان شاهرود، با حضور اساتید هنر و ادب، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود، در نشست هم‌اندیشی کانون بسیج هنرمندان شاهرود که با محوریت هفته بسیج و با حضور رئیس اداره ارشاد شاهرود، اساتید هنر و ادب و جمعی از هنرمندان بسیجی و اعضای شورا برگزار شد، از تلاقی هفته بسیج و محرم یادکرده و اظهار کرد: هدف و غایت بسیج و این ایام، یکی است و باید 2 صورت متفاوت در برنامه به چشم آید.

محسن امیری از برنامه بزرگداشت شهید آوینی در فروردین سال جاری یادکرده و بابیان اینکه تفکر بسیجی سربلندی و عزت را برای ملت به همراه آورده است، گفت: باید برنامه‌های هفته بسیج را در بحث مکان، محتوا و... به‌سوی تازگی ببریم تا مانند مراسم گرامیداشت سید شهیدان اهل‌قلم، متفاوت و در اذهان ماندگار شود.

مسئول انجمن‌های هنر و ادبی کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود نیز اذعان کرد: باید قالب‌های همیشگی شکسته شود و برنامه‌ها از حالت سخنرانی و کلیشه‌ای ، خارج شود.

مهدی بانی افزود: باید در راستای برگزاری یک مراسم هنرمندانه و متفاوت و نیز همراه با جذب جوانان تلاش کنیم.

مسئول انجمن اهل‌قلم شهرستان شاهرود نیز، ضمن ارائه پیشنهاد‌هایی در خصوص برگزاری برنامه‌ای منحصربه‌فرد ابراز کرد: انجام کار بدیع و اجرای برنامه‌ای بی‌نظیر شرایط خاصی را می‌طلبد.

عماد عبادی افزود: در ساختارشکنی و تغییر سبک برنامه  باید تدبیری بیندیشیم تا با حضور مسئولین و هنرمندان  برنامه به سبکی خاص و هنرمندانه برگزار شود.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود، بابیان اینکه هفته بسیج فرصتی برای نمایش توانمندی‌های بسیجیان است، دیدار از خانواده شهدا هنرمند، رونمایی از کتاب شهیدان خواجه مظفری، تقدیر از هنرمندان بسیجی، برگزاری شب‌شعر، مراسم تعزیه و همایش ویژه هنرمندان بسیجی را ازجمله برنامه‌های کانون بسیج هنرمندان شاهرود در هفته بسیج عنوان کرد.

عباس اعتماد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا برنامه‌ای منحصربه‌فرد و هنرمندانه برگزار کنیم و تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص، در جلسه آینده، در روز یکشنبه اتخاذ می‌شود.

 


  
  

به همت بسیج هنرمندان شاهرود صورت گرفت؛
برگزاری گارگاه "لزوم بصیرت هنرمند بسیجی در تولیدات هنری"
در اولین روز هفته بسیج، به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود کارگاه آموزشی "لزوم بصیرت هنرمند بسیجی در تولیدات هنری" با حضور کارشناس صدا و سیمای مرکز سمنان برای جمعی از خبرنگاران و هنرمندان بسیجی این شهرستان برگزار شد.
مدرس این گارگاه ضمن تاکید بر بصیرت هنرمندان بسیجی برای درک شرایط موجود؛ اظهار کرد: بسیج یک نیروی مردمی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب است و تا وقتی که تفکر بسیجی در کشور ما استمرار داشته باشد، دشمن در توطئه های خود علیه ایران اسلامی با شکست مواجه خواهد شد.
رضا ملکی افزود: پایبند بودن به فرهنگ بسیج موجبات پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرامش وآسایش جامعه ما را فراهم خواهد کرد.
وی تاکید کرد: نقش هنرمندان بسیجی در این برهه از زمان که جوانان ما در معرض خطر جنگ نرم قرار دارند؛ بسیار حائز اهمیت بوده و باید با تولیدات متعهدانه، در این جبهه نیز همچون هشت سال دفاع مقدس جانانه بایستیم تا پیروز   شویم.
ملکی تصریح کرد: بسیجیان هنرمند می‌توانند با آثار فاخر خود گامی مثبت در راستای اقتصاد مقاومتی برای تحقق"اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" بردارند.
مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود نیز در حاشیه برگزاری این گارگاه آموزشی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان همیشه علیه انقلاب اسلامی و نظام، همه‌جانبه بوده است؛ گفت: امام خمینی(ره) با درایت و هوشیاری بالای خود بسیج مستضعفان را تشکیل داده و تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و پس ‌از آن نیز بسیج را شجره طیبه و لشکر مخلص خدا دانستندکه خوشبختانه این نیروی مردمی نیز به انتظارات امام(ره) پاسخ خوبی داد.
عباس اعتماد در ادامه یک ‌بار دیگر از خبرنگاران رسانه‌های شهرستان شاهرود به خاطر انعکاس اخبار بسیج هنرمندان تقدیر کرد و متذکر شد: امیدواریم در هفته بسیج امسال نیز پوشش اخبار بهتر و گسترده‌تر از گذشته انجام شود، چراکه ما وظیفه داریم کارهایی که انجام می‌شود را به اطلاع مردم برسانیم تا جامعه اطلاع دقیق از فعالیت‌های و کارهای گسترده‌ای که بسیج انجام می‌دهد داشته باشد.
وی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: بی‌شک حضور آگاهانه و با بصیرت هنرمندان بسیجی، رمز سربلندی ملت ما در مقابل توطئه‌های دشمنان است و رسانه‌ها و هنرمندان یکی از بهترین راهها برای تحقق این آگاهی و بصیرت می‌باشند.
اعتماد خاطر نشان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی به دشمنان داخلی و خارجی ثابت نمود، تا زمانی که تفکر ناب بسیج در این سرزمین طنین انداز است، آمریکا و ایادی استکبار هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

  
  

 

هفته بسیج

 

همزمان با هفته بسیج، مراسم هفت شب، هفت تعزیه، در سالن آمفی‌تئاتر کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش  مدیر ارتباطات سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان، از برگزاری مراسم هفت شب، هفت تعزیه در شاهرود خبر داد.

عباس اعتماد اظهار کرد: این برنامه، به مناسبت هفته بسیج که با ایام محرم و صفر نیز مقارن است، به همت کانون بسیج هنرمندان شاهرود و با همکاری فرهنگی سپاه ناحیه این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود بیان کرد: این برنامه با تلاش گروه تعزیه کانون بسیج هنرمندان شاهرود اجرامی‌شود.

اعتماد اعلام کرد: این برنامه با تعزیه‌خوانی طفلان مسلم آغاز می‌شود و در شب‌های بعد، تعزیه حضرت مسلم(علیه‌السلام)، حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام)، وفات حضرت زینب(علیه‌السلام)، عبدالله عفیف، امام حسین(علیه‌السلام) اجراشده و با تعزیه بازار شام به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم هفت شب، هفت تعزیه، از روز جمعه 30 آبان ماه به مدت هفت شب از ساعت 18الی20در سالن آمفی‌تئاتر کانون جوانان بسیج برگزار می‌شود.

 


93/9/1::: 12:38 ع
نظر()
  
  

هفته بسیج بر بسیجیان سلحشور مبارک باد.

هفته مبارک و فرخنده بسیج فرصت مغتنمی است جهت تجدید پیمان با آرمان‌های بلند حضرت روح‌الله و بیعتی دوباره با بزرگ بسیجی دلاور سلف صالح حضرت امام، مقام معظم رهبری است که نوای دلنشین و عاشقانه‌اش را با گوش جان شنیدیم او که در خاکی افلاکی به گستره تاریخ انسان در برابر تمامت استکبار قد علم کرد و پرچم خونین فتح را بر گلدسته‌های غریب مسجد لاله‌ها بر افراشت و او که ما را گفت: «بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند».

عزت و عظمت اسلام و مسلمین و همه بسیجیان عزیز را در پرتو عنایات امام عصر(عج) و تدابیر داهیانه‌ی رهبری معظم انقلاب را از خداوند قادر متعال مسئلت می‌نماییم.

 

هفته بسیج

 


  
  
<      1   2