سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ هر چیزی، نوِ آن است ؛ امّا بهترینِ برادران، قدیمی ترینشان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :30
کل بازدید :235814
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/31
4:58 ص
نویسنده مهدیشهری در گفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

به کارکردن در حوزه دفاع مقدس علاقه مند هستم

نویسنده مهدیشهری، درگفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان در شاهرود، از کسب مقام سوم بخش داستان کوتاه بزرگ‌سال، با داستان " پابرهنه" ، در هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج و علاقمندی خود به کارکردن در حوزه دفاع مقدس می‌گوید.

ملیحه ذوالفقاریان، متولد 1361 از شهرستان مهدی‌شهر، دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی درسی، در گفتگو با خبرنگار بسیج  هنرمندان در شاهرود، از کسب مقام سوم بخش داستان کوتاه بزرگ‌سال، با داستان " پابرهنه" ، در هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج و علاقمندی خود به کارکردن در حوزه دفاع مقدس می‌گوید.

 نوشتن را از چه زمانی آغاز کردید؟؟

 حدود 3سال پیش، به‌واسطه یکی از دوستانم با کارگاه نویسندگی آقای حسینعلی جعفری آشنا شدم و با شرکت در کلاس‌ها، دوره‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی ایشان نویسندگی را آغاز کردم؛ اما به دلیل اشتغال به تحصیل، به‌طور جد پیگیر نوشتن نبودم...

در مورد هدفتان از نوشتن بگویید.

 من به خاطر فعالیت در انجمن فیلم‌سازی، بیشتر در حوزه فیلم‌نامه فعالیت دارم و نویسندگی هم کمکی برای نوشتن فیلم‌نامه است. البته نوشتن حس خوب و آرامش بخشی به من می‌دهد.

 موضوع داستان "پابرهنه" چه بود؟

 پابرهنه، در مورد مادر شهیدی از روستاهای مرزی است که 6تن از فرزندانش را ازدست‌داده است.فرزند آخرش، غلامحسین معروف به غلام سیاه، به همراه یکی از دوستانش در جبهه مجروح شده و به شهادت می‌رسد و در خواب به مادرش الهام‌هایی می‌کند...

چرا این موضوع را انتخاب کردید؟؟

 آیا احساسات و تأثرات قلبی شما در انتخاب موضوع و نوشتن، مؤثر است؟؟

 این داستان بر اساس واقعیتی است که از یک روایتگر راهیان نور شنیدم و برایم جالب بود. کار کردن در حوزه دفاع مقدس موردعلاقه من است. اعتقادات هر شخصی در زندگی‌اش مؤثر است و به نظر من حوزه دفاع مقدس سرشار از هیجان و احساس است و می‌توانی از احساساتت سخن بگویی. در این حوزه، راحت‌تر می‌توان تمام این‌ها را باهم آمیخت و رسیدن به مقصود، آسان‌تر مسیر می‌شود.

 در سال اقتصاد و فرهنگ، درزمینه? فرهنگی با قلمتان چه گام‌هایی برداشته‌اید؟؟

در این راستا برنامه‌ای دارید؟؟ ایدئولوژی من این است که هرکسی هر کاری از دستش بربیاید باید انجام دهد. من نیز مایلم، اگر در تمام طول عمرم یک کتاب چاپ کنم، حداکثر تلاشم را در آن به‌کاربرده باشم. تلاش می‌کنم که نه‌فقط با قلمم، بلکه در هر حوزه‌ای، نظیر حوزه تحصیلی‌ام که بافرهنگ و آموزش هم در ارتباط است، تا حد ممکن، مؤثر باشم و تأثیر مثبت خود بر دیگران را در رفتارشان شاهد باشم.

وظیفه شما به‌عنوان یک هنرمند بسیجی چیست؟؟

 تلاش بیشتر....

 امام علی(علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه، سخنی با این مضمون می‌فرمایند: " که در زمستان شمارا به جنگ فرامی‌خوانم، میگویید هوا سرد است، در تابستان به حرکتی فرامی‌خوانم می گوئید گرم است...." ما شیعیان و رهروان امیرالمؤمنین، حضرت علی (علیه‌السلام)، باید تلاش و کوششمان را مضاعف کنیم؛ اما متأسفانه گاهی اقدامات دشمن علیه ما بیشتر است و برخی اوقات، آن‌قدر که باید،سعی ما کافی نیست. من نیز در مقایسه خودم با دیگران، شاید کوششم کافی نیست و گاهی کاهلی و سستی در عملکردم به چشم می‌خورد و شاید از تمام توانایی‌ام استفاده کافی را نمی‌برم.

 ملیحه ذوالفقاریان، رتبه دوم و سوم جشنواره کبوتر حرم و جشنواره‌های ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان سمنان، را در کارنامه خود دارد و در فیلم‌نامه‌نویسی هم حائز رتبه است. برای این نویسنده و هنرمند بسیجی آرزوی توفیقات روزافزون داریم.

 

 گفتگو از فاطمه حکم‌آبادی