سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صله رَحِم، سبب دوستی می شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :91
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235591
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
12:2 ع
نشست مشترک انجمن های ادبی هنری و مسئولان کانون بسیج هنرمندان - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان


اولین نشست مشترک انجمن های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان و جانشینان امور انجمنهای ادبی هنری شهرستانها و مسئولان کانون بسیج هنرمندان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان استان سمنان اولین نشست مشترک انجمن های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان و جانشینان امور انجمنهای ادبی هنری شهرستانها و مسئولان کانون بسیج هنرمندان استان سمنان در روز یکشنبه چهارم خرداد بمناسبت سالروز فتح خرمشهر برگزار شد.

در این نشست علی عشق سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با تشریح و تبیین ماموریتهای بسیج در عرصه های ابی هنری و نظارت بر حسن انجام ماموریتهای بسیج در عرصه های ادبی هنری گفت: ماموریت امروز ما حضور در جبهه های فرهنگی و به کارگیری شبکه های انسانی و اجرای فرآیندهای مختلف از جمله فرآیندهای تولید هنری و ادبی و استفاده بهینه از ظرفیت های بزرگی ماند مناسبتهای دینی و میهنی است.

وی افزود:ما برای رسیدن به وضعیت مطلوب فرهنگی نیاز به مجاهدتهای همه اهل ادب و هنر مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس داریم. همان هایی که به درستی وضعیت زمان خود را درک کردند و با حضور هنرمندانه در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزشهای ناب محمدی عاشقانه جنگیدند و با هنرنمایی زیبای خود بزرگترین تولیدات هنری انسانیت یعنی شهادت را عینیت بخشیدند و به درستی که به قول حضرت امام (ره) شهادت هنر مردان خداست.

علی عشق ادامه داد: البته بسیج هنرمندان در آن زمان متناسب با بحران موجود مشغول فعالیت بود و امروزه در این وضعیت فرهنگی این ادیبان وهنرمندان متعهد و بسیجی هستند که با درک واقعی از خلاهای فرهنگی درصدد جبران آن برمی آیند.

حضور در جشنواره های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان یکی از این موارد است جشنواره هایی مانند جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره تئاتر بسیج،جشنواره هنرهای تجسمی بسیج و جشنواره آواها و نواهای انقلابی .

در این جلسه همچنین مسئولین انجمن های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان به طرح دغدغه های ادبی هنری خود پرداختند از جمله تایید ایجاد شبکه های انسانی مورد نیاز مانند انجمن های ادبی هنری شهرستان ها و استفاده بهینه از آنها و همچنین اتصال منطقی فرآیندهای تولید ادبی هنری به اقتصاد .

در پایان مسئولان کانونهای بسیج هنرمندان شهرستانها  با اعلام آمادگی برای حرکتی فزاینده در عرصه های مورد نیاز ادبی هنری،  کانونهابسیج هنرمندان شهرستانهای سمنان،شاهرود،دامغان ، گرمسار و مهدیشهر  را ملجا و پناهگاه همه ی علاقمندان به فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانسته آمادگی خود را برای هر گونه تلاش در زمینه اعتلای اسلام ناب محمدی اعلام کردند.