سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، روشنی بخش اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :191
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235691
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
11:11 ع
بازشناسی حق از باطل وظیفه ی بسیجیان است - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

اولین جلسه ی دی ماه شجره ی طیبه ی صالحین بسیج هنرمندان شاهرود در روز چهارشنبه چهارم دی ماه با حضور مدیربسیج هنرمندان شاهرود, سرگروه های صالحین , مربی و متربیان صالحین در محل اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با موضوع تطابق عاشورا و وقایع عصر حاضر برگزار شد.

مجتبی احمدیان مربی صالحین بسیج هنرمندان شاهرود با اشاره به سخن حضرت علی علیه السلام که فرموده اند’’...آرزو را کوتاه گردان که عمر کوتاه است  و نیکی کن که اندکش هم بسیار است...’’حاضرین در جلسه را به تقوای الهی سفارش کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت افزایش بصیرت در بسیجیان گفت:معظم له در خصوص نهم  دی ماه  سال1388فرموده اند’’...مطمئن باشید که روز نهم دی امسال هم در تاریخ ماند حرکت عظیم روز چهار شنبه نهم دی ماه حجت را بر همه تمام کرد, مسئولین قوه ی مجریه, مسئولین قوه ی مقننه ,مسئولین قوه ی قضائیه, دستگاه های گوناگون همه میدانند که مردم در صحنه اند و چه میخواهند…’’

مهدی بانی سرگروه صالحین و همچنین مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان,دومین سخنران این جلسه با نگاهی گذرا به واقعه ی عاشورا و گوشه چشمی به وقایع رخ داده در فتنه 88شناخت حق از باطل را وظیفه ی همه بخصوص بسیجیان دانست.

وی گفت:انقلاب ها ,نهضت ها و قیام های زیادی در سراسر تاریخ جهان رخ داده که شاید از برخی از انها با عنوان وقایع تاریخی نامبرده شود اما تنها واقعه ای که ماندگار شد و مستمر خواهد بود قیام امام حسین علیه السلام است.

بانی با اشاره به سخن حضرت زینب سلام الله علیها که فرموده اند :"...ما رایت الا جمیلا..."خاطر نشان کرد واقعه ی عاشورا عظیمت است نه مصیبت.

نامبرده تصریح کرد قیام امام حسین علیه السلام دو مرحله دارد ;مرحله ی اول شامل حرکت امام و اهل بیتشان به سمت کربلا و پیکار است و مرحله ی دوم بیان حقایق واقعه ی عاشورا از زبان حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام است .

 بانی خاطر نشان کرد:تاریخ در تکرار است به اینگونه که مردم ما در هشت سال دفاع مقدس جان دادند اما اکنون وظیفه ی ماست که راه شهدا را زنده نگاه داریم.وی افزود:باید قرآن را چراغ راهمان قرار دهیم و به وسیله ان فتنه را بشناسیم.

او گفت:همانگونه که شمر و امثال او خود را منتسب به پیامبر میدانستند سردمداران فتنه ی 88 نیز خود را همنشین امام خمینی رحمه الله علیه و پیرو خط مشی ولایت میخاندند.وی تاکید کرد اینجاست که بحث بصیرت و تمییز حق از باطل مطرح میشود.

لازم به توضیح است که عباس اعتماد مسئول بسیج هنرمندان شاهرود در خصوص اعزام سرگروه های صالحین این بسیج به مشهد مقدس توضیحات کامل را بیان کرد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه سوالات حاضران در خصوص موضوعات مطرح شده توسط مربیان صالحین پاسخ داده شد و حاضرین در جلسه از مداحی علی حکم ابادی ومحمد مهدی کلانتری اعضا جوان بسیج هنرمندان شاهرود و همچنین شعر سرکار خانم شکیبا غفاریان در خصوص معرفت به امام حسین علیه السلام که رتبه ی اول را در سوگواره ی شعر استان زنجان کسب کردند,استفاده کردند.