سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سینه خردمند صندوق راز اوست و گشاده‏رویى دام دوستى و بردبارى گور زشتیهاست . [ یا که فرمود : ] آشتى کردن ، نهان جاى زشتیهاست و آن که از خود خشنود بود ناخشنودان او بسیار شود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :2
کل بازدید :235750
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/29
9:45 ع
شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان با بیان اینکه شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است،گفت: سالروز شهادت این شهید فرصتی بیشتر را برای تفکر درباره هنر با آرمان های انقلاب اسلامی می یابند.

 

محمود احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، به مناسبت 20 فروردین ماه روز هنر انقلاب اسلامی ضمن تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی اظهار داشت: سیدمرتضی آوینی در 1372 خورشیدی درحالی که مشغول ساخت فیلم مستند شهری در آسمان بود بر اثر اصابت ترکش مین باقی مانده از جنگ ایران و عراق در فکه به شهادت رسید؛ این رویداد غم انگیز سبب شد تا جمعی از هنرمندان و صاحب نامان حوزه ادبیات پیشنهاد نامگذاری این روز را به نام«روز هنر انقلاب اسلامی» به مقام معظم رهبری ارایه دهند؛ به دنبال این پیشنهاد رهبر معظم انقلاب نیز که نسبت به شهید آوینی علاقه خاصی داشتند، به این درخواست پاسخ مثبت دادند.

وی با بیان اینکه شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است،‌ افزود: هر سال با فرا رسیدن این روز جامعه هنرمندان همزمان با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید گرانقدر، فرصتی بیشتر را برای تفکر درباره هنر با آرمان های انقلاب اسلامی می یابند .

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان به برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تجدید میثاق با آرمان های شهدا،‌غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با مشارکت دستگاه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی اجرا می شود.

احمدی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه مراسم گرامیداشت شهید مرتضی آوینی گفت:‌این برنامه به ترتیب در روزهای 20،‌21، و 23 در شهرستان های سمنان،‌ دامغان،‌گرمسار و شاهرود برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس «شکوه حضور» نیز در سمنان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در روز 19 فروردین ماه افتتاح شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان از دیگر برنامه هایی که در طول هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود را برگزاری ورکشاپ هنرای تجسمی و شب شعر انقلاب در شهرستان شاهرود و دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و هنرمندان پیشکسوت در سطح استان عنوان کرد.

احمدی بیان داشت:‌ معرفی شهید شاخص هنرمندان کشور شهید«ماشاء الله صفاری» شاعر انقلابی و بدیهه سرا در فضای مجازی و رسانه و همچنین معرفی شهید شاخص هنرمندان استان سمنان شهید«بهمن ذوالفقاریان» نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام است.