سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستودن بیش از سزیدن ، چاپلوسى کردن است ، و کمتر از آنچه باید درماندگى است یا رشک بردن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :146
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235646
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
6:10 ع
استفاده از پتانسیل هنر بسیجی؛ بهترین راه پیروزی در جنگ نرم است - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

در جلسه هم اندیشی هنرمندان بسیجی استان سمنان تاکید شد:

استفاده از پتانسیل هنر بسیجی؛ بهترین راه پیروزی در جنگ نرم است 

نشست "هم اندیشی هنرمندان بسیجی استان سمنان" در دومین روز کارگروه آموزشی سرگروه های شجره طیبه صالحین سازمان بسیج هنرمندان در حالی برگزار و تاکید شد : باید تلاش کنیم تا منویات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را در قالب هنر به صحنه ببریم.

مسئول کاروان اعزامی استان سمنان به کارگروه آموزشی سرگروه های شجره طیبه صالحین بسیج هنرمندان در گردهمایی بسیجیان هنرمند سمنانی گفت: هنر بهترین وسیله برای انتقال مفهوم و مقصود انقلاب می باشد و اگر به فرهنگ بسیجی مزین شود، بادوام تر خواهد شد.

عباس اعتماد افزود: بسیجی متعهد می تواند با درک شرایط و بصیرت نشات گرفته از فرهنگ انقلاب ناب محمدی حق را از باطل شناسایی نموده و به دیگران نیز نشان دهد.

وی تاکید کرد: برای پیروزی در جنگ نرم بر علیه دشمنان باید به سمت استفاده از هنر بسیجی گام برداریم.

عباسعلی خراسانی هنرمند روایتگر دفاع مقدس از شهرستان دامغان نیز در این جلسه گفت: آشنایی هنرمندان بسیجی به ترفندهای دشمنان می تواند آنها را به سد محکمی برای مقابله با توطئه های آنان تبدیل کند.

پیمان عالیشاهی نورانی مسئول انجمن کاریکاتور بسیج هنرمندان این استان که از شهرستان گرمسار عازم این کارگاه آموزشی شده بود؛ تاکید کرد: هنرمند با تولیدات هنری فاخر و در خورشان بسیج می تواند همه نقشه های شوم دشمنان را نقش یر آب کند.

مصطفی باقرآبادی از دیگر هنرمندان بسیجی سمنان حمایت از محصولات هنری را مهمترین عامل برای تولیدات فاخر هنری ذکر کرد و گفت: هنرمندان بسیجی استان ما ثابت کرده اند که پتانسیل تولیدات با کیفیت عرضه در سطح ملی و بین المللی را دارند ولی لازمه کار آنها حمایت است.

مهدی بانی هنرمند بسیجی و کارگردان تئاتر شاهرودی عنوان کرد: تئاتر مامن خوبی برای بیان رویدادها و وقایع معاصر که از دغدغه های مردم کشورمان هم باشد تجلی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نتوانسته ایم در حد انتظار از پتانسیل هنر بخوبی استفاده کنیم؛ تصریح کرد: برخی آثار هنری بویزه نمایش ها به دلیل ارائه در زمان و موضوعی مشخص و یا عدم حمایت از آن به درستی دیده نشده اند.

ابوالفضل عزیزی نیز در ادامه با اشاره به اهمیت مناسب بودن شرایط و امکانات گفت: نباید فراموش کرد که ما برای کار هنری دینی، نیازمند تعریف مناسب هستیم یعنی بنمی توانیم تعزیه را در تالار نمایش اجرا کنیم چرا که به درد چنین فضایی نمی خورد، تعزیه باید در یک مکان عمومی اجرا شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه جو موجود باعث شده تا بچه مذهبی ها نتوانند آن طور که می خواهند در زمینه های هنری کار کنند و بسیج هنرمندان اگر از هدف اصلی خود دور نشود کمک شایانی به این امر خواهد کرد.

این جلسه هم اندیشی اولین گردهمایی هنرمندان بسیجی در حاشیه کارگاه آموزشی حلقه سرگروه های صالحین سازمان بسیج هنرمندان در مشهد مقذس بود