سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] هیچ بى‏نیازى چون خرد نیست ، و هیچ درویشى چون نادانى و هیچ میراثى چون فرهیخته بودن و هیچ پشتیبان چون مشورت نمودن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :104
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235604
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
1:4 ع
نخستین کارگاه جشنواره شعر بسیج برگزار گردید - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

کارگاه شعر جشنواره شعر

ناصر حامدی مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان سمنان در گفتگو با خبرنگاربسیج هنرمندان به تشریح چگونگی برگزاری نخستین کارگاه شعر   بسیج هنرمندان پرداخت.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان سمنان گفت :برنامه امسال سازمان بسیج هنرمندان در حوزه ی شعر با برگزاری چهار کارگاه شعر عاشقانه و عارفانه ، شعر آیینی،شعر دفاع مقدس و شعر کودک و نوجوان تدوین شده است .فراخوان اولین کارگاه از حدودیک ماه پیش برای شاعران استان ارسال شد و همزمان برنامه ریزی این کارگاه با کیفیت مطلوب و دعوت از استاد اسماعیل امینی شاعر و منتقد نام آشنای کشور صورت پذیرفت .

حامدی ادامه داد: پس از پایان فراخوان بیش از 150 اثر از شاعران استان به دست ما رسید که سه داور با دقت لازم آثار را بررسی و بهترینشان را انتخاب کردند.

این کارگاه در سه بخش شعرخوانی شاعران برگزیده ، نقد و آثار با حضور استادامینی و   تجلیل از صاحبان آثار برتر  عصر روز گذشته در تالار حکیم الهی فرهنگسرای کومش سمنان برگزار گردید. پخش تصاویر شعرخوانی شاعران صاحب نام کشور از برنامه جانبی این کارگاه بود.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان سمنان این شیوه را برای جذب   و رشد جوانان و رویش های تازه در حوزه ی شعر بسیار مناسب دانست و بیان نمود که اگر با مفهوم حقیقی و کیفیت لازم برگزار شود نقش بسیار ارزنده تری از شب شعرها، کنگره ها و همایشها ایفا می کند .

حامدی در پایان گفت: اتفاقا در استان طی جلساتی با مسئول سازمان استان برای برگزاری این کارگاه  از مدتها پیش هماهنگی و برنامه ریزی لازم انجام شده و اهداف مشخص پیگیری می شود که امیدواریم بتوانیم در مسیر اعتلای شعر استان گام برداریم.