سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین صدقه آن است که فرد مسلمان دانشی را فراگیرد، سپس آن را به برادر مسلمانش بیاموزد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :52
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235552
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
6:10 ص
بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان بمناسبت روز قدس - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

بسم رب الشهداء الصدیقین

حکم روح الله را هر ساله اجرا میکنیم ********* ما حصار قدس را باخونمان وا میکنیم

روز 16 مرداد سال 1358 مصادف با سیزدهم رمضان 1399 بود، کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذشت و اخباری مبنی بر شروع دور تازه‌ای از جنایات بی‌رحمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در بمباران جنوب لبنان به گوش می رسید. حضرت امام خمینی ره پیام تاریخی خود را صادر فرمودند:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

من در طی سالیان دراز،‌خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانة خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانة ایشان را بمباران می‌کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و گچگ آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعة ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین کنندة سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته. روح‌الله الموسوی الخمینی

حضرت امام خمینی (ره) در سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت پس از تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اینچنین فرمودند : "روز قدس " یک روز جهانی است ، روزی است که باید تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین بیرون بیاوریم ،  روزی است که باید جامعه مسلمین همه اظهار وجود بکنند و هشدار بدهند به ابرقدرتها و به این تفاله‌هایی که مانده است از آنها ، چه در ایران و چه در سایر جاها سالها پیش هم وقتى سران دول عربى و اجنبى در شرم الشیخ مصر گرد هم آمدند تا به مشروعیت رژیم غاصب صهیونیستى راى بدهند ، تنها یک بزرگ مرد مقابل این خواسته مقتدرانه ایستاد و دست رد به سینه استکبار و مستکبرین زد ، خمینى کبیر ( ره ) آن روزى که آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس سند زد خوب میدانست که غنیمتى را براى آیندگان به یادگار گذاشته است که تا سالهاى بسیار دور سرآغاز هزاران انتفاضه در سرتاسر جهان هستى خواهد شد و آزادگان عالم هر ساله و در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان این دعوت حقانى را لبیک خواهند گفت و نداى الموت لأسرایل و القدس لنا دلهاى مستکبرین را خواهد لرزاند .

تجلی اعظم شب قدر امت اسلامی در طلیعه ی مقدس روز قدس، روایتی ارزنده از اراده ای است که در راه خداوند ،قصد تحول و تغییر حال امت رسول ختمی مرتب (ص) به سمت اهداف و آرمان های متعالی را دارد.روزی که یاد آور مقاومتی مقدس و اهمیت  وحدت و یگانگی است و به عنوان نقطه ی عطفی ماندگار ، نوروز اسلام گرایی عملی و آزادی خواهی ژرف برای امت واحده و به عنوان یک  درس بزرگ انسانیت ، هنگامه ی آزمون فطرت و حریت بشری است.
روز قدس فرا می رسد تا دستان توانا و حنجره های گویای مسلمانان در این روزها که به خاطر عداوت دشمن به تلخی تفرقه آمیخته است؛ بار دیگر متوجه دشمن اصلی خود شود و دسیسه های اسرائیل جنایت کار برای تضعیف و اضمحلال مقاومت، رنگ ببازد.مقاومتی که امروز نه تنها در مصاف مکتب لعین صهیون، بلکه در نبردی ناجوانمردانه مورد حمله ی ارتجاع و تفرقه قرار دارد و دشمن بشریت این بار برای نجات خود، جنود کور دلی و سفاهت فکری را به میدان نبرد مقاومت فرستاده است.

برادران و خواهران عزیز ، دنیا تشنه شنیدن حقیقت است ، واقعا چه حقیقتى روشنتر از اینکه

إِنَّ الَّذِین قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمّ اسْتَقَامُوا تَتَنَـزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاتَخَافُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ بشارت خداوند متعال براى آنهایى که در مقابل ظلم و جور حاکمان و مستکبران ایستاده اند بسیار روشن و امیده دهنده است ، باید ایستاد. حتی نه مانند سالهای گذشته ، بلکه عظیم تر و باشکوه تر از قبل روز قدس را گرامى بداریم ، ما همگى هنرمندان بسیجی و بسیجیان هنرمند استان سمنان از پیر و جوان و از زن و مرد در این واقعه عظیم  شرکت خواهیم کرد و پشت همه بد خواهان را بار دیگر به زمین خواهیم زد ، شانه به شانه در خیابان ها، 

 

وعده دیدار ما جمعه 19 تیر1394 مصادف با 23رمضان1436

 

روز قدس