سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امیر مؤمنان می فرمود : ای جویای دانش! دانشمند سه نشانه دارد : دانش وبردباری و سکوت . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :68
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235568
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
9:26 ص
ظهور زنان در عرصه فرهنگ و هنر، رو به رشد است - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

محفل ادبی هنری آیینه عزم ملی و مدیریت جهادی

جانشین مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان، در آئینه عرم ملی و مدیریت جهادی، به بیان مطالبی در خصوص فرهنگ و هنر و نیز نقش زنان در این راستا، پرداخت. سیما رجبی اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب، حضور فرهنگ ساز زنان غالبا در عرصه شعر بود و محدودیت آنها برای حضور اجتماعی شان باعث می شد که از شعر به عنوان محلی برای بروز توانمندی شان، بهره بگیرند که عرصه ظهور این توانمندی ها، تنها برای اشراف و افراد مرابط با دربار مهیا بود.

جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با نقل خاطره ای از اعصار گذشته در ایران، با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی؛ به رویکرد توجه اقتصادی به مقوله هنر و نیز بهره گیری از ظرفیت های هنری برای انتقال مفاهیم هویت ایرانی و اسلامی پرداخت. رجبی اذعان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زنان در عرصه هنر بیشتر نقشی ابزاری داشتند و در وضعیت نامناسبی واقع بودند که امروزه به برکت انقلاب، در جهت توانمندی سازی ایشان، برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است.


 جانشین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان رویکرد توسعه ای برای بانوان در برنامه اول و دوم توسعه، بیان کرد: در برنامه سوم، به نقش مشارکت زنان و توانمند سازی ایشان از طریق آموزش، بهداشت و مشارکت های سیاسی پرداخته شد. وی افزود: در برنامه چهارم توسعه با برنامه ای اساسی، تلاش در جهت توانمندسازی زنان است و امروزه در عرصه فرهنگ و هنر شاهد رشد خوب زنان از برنامه اول تا چهارم و بروز توانمندی هایشان و نیز ظهور هنرمندان خوبی هستیم. رجبی، با اشاره به بررسی آثار سه نسل از بانوان در یک نمایشگاه، خاطر نشان کرد: هر چه که به زمان حال نزدیک تر می شویم، هویت این سرزمینی، بومی و با توجه به نگارگری، مینیاتور و هنر اصیل ایرانی، هنر زن ایرانی بیشتر به سمت هویت بخشی میرود.