سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی [خدا] برتر از ترس [از خدا [است . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235501
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
12:8 ص
ورکشاپ عکاسی مستند در شاهرود برگزار شد - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

کارگاه آموزشی دوروزه مستند با حضور "احسان کمالی"، عکاس خبر و مستندساز و با موضوع "چهره شهر"، در اداره ارشاد شاهرود برگزار شد.

 

مدرس این کارگاه آموزشی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود اظهار کرد: این ورکشاپ با رویکرد مستند اجتماعی برگزار شد.

احسان کمالی از ارائه تعاریف تئوری درزمینه? عکاسی مستند یادکرده و بیان کرد: جهت آشنایی با عکاسی مستند اجتماعی در سطح ملی و جهانی، دو عکاس مستند اجتماعی پایه و دو عکاس مستند ایرانی قدیمی نیز معرفی‌شده و ضمن نمایش برخی آثار ایشان، ویژگی و خصوصیات کارهایشان بررسی و نکات مهم مستند تشریح شد.

عکاس خبر و مستند افزود: عکاسی امروز در دنیا و فستیوال و آژانس‌های معتبر عکاسی دنیا نیز از موارد مطرح‌شده در این ورکشاپ است.

بخش عملی این کارگاه آموزشی، صبح جمعه (23 آبان ماه) با عکاسی از جمعه‌بازار شاهرود و مجموعه تاریخی بسطام برگزار شد و آثار هنرجویان در کارگاهِ عصر همان روز، نقد و بررسی شد.

کمالی با اشاره به‌نقد آثار هنرجویان، ابراز کرد: کارهای ارائه‌شده بسیار خوب بود ولی برای ارتقای سطح کارها به ملی و بین‌المللی رعایت بعضی نکات نیاز بود.

این عکاس بجنوردی خاطرنشان کرد: از بودن در شهر شاهرود لذت بردم و آشنایی با عکاسان خوب و بااخلاق این شهر برایم افتخاری بود.

مدیر ارتباطات سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان نیز بابیان اینکه عکاس می‌تواند حرف خود را باهنر خویش بیان کند؛ ابراز کرد: انتخاب سوژه عکاس، نشان از دغدغه و طرز تفکر او است و اگر عکاسان ما دغدغه احیا ارزش‌های دینی را داشته باشند؛ در جهت هنر دینی و متعهد گام برمی‌دارند.

عباس اعتماد با اشاره به برگزاری این کارگاه آموزشی، اذعان کرد: با توجه به پیشرفت فنّاوری و تغییرات حوزه عکاسی، ما باید پاسخگوی علاقه‌مندی‌ها و استعدادهای علاقه‌مندان و فعالان این عرصه باشیم که برگزاری این کارگاه، گامی مؤثر در این راستا بود.

مسئول بخش عکس واحد تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ضمن تشکر از حمایت‌های حوزه هنری، بسیج هنرمندان و اداره ارشاد، عنوان کرد: باوجوداینکه در شاهرود هنرجویان و هنرمندان مستعد زیادی داریم، برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی؛ هماهنگی و همکاری‌های بیشتری را می‌طلبد.

منصوره قلیچی ارتقای سطح عکاسی خصوصاً در بخش مستند را هدف برگزاری این کارگاه آموزشی دانست و اعلام کرد: خدا را شکر به هدف خیلی نزدیک بودیم و بازخورد شرکت‌کنندگان هم از بابت نحوه عملکردشان نشان می‌داد که خیلی خوب بود.

شایان توجه است، "احسان کمالی" عکاس سرویس عکس خبرگزاری بین‌المللی تسنیم، مهر و فارس است و 5 تقدیر هیئت‌داوران در مسابقه عکس بنیاد لوسی آمریکا، منتخب جشنواره بشریت سازمان ملل در چین، بیش از 15 عنوان مقام ملی را در کارنامه خود دارد.

این کارگاه آموزشی دوروزه عکاسی، عصر روز پنجشنبه 22آبان ماه با تلاش کانون بسیج هنرمندان،  واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری و انجمن هنرهای تجسمی مجتمع فرهنگی  هنری مهر شهرستان شاهرود برگزار شد.

کارگاه عکاسی