سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خدا بترس هر چند ترسى اندک بود ، و میان خود و خدا پرده‏اى بنه هر چند تنک بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :115
بازدید دیروز :96
کل بازدید :235615
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/20
2:9 ع
اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در شاهرود - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

فیلم مقاومت در شاهرود


پیش از ظهر دیروز، در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضورامیرزارع فرمانده لشکر58 ذوالفقار،سرهنگ عشق مسئول بسیج هنرمندان استان سمنان ،عقیدتی سیاسی لشکر58 ،فرمانده سپاه شاهرودو جمعی از مسئولین استان و شهرستان ،خانواده معظم شهداومادرشهیدهنرمند فیلمسازسیدتقی حسینی که در سالن بهمن شهرستان شاهرود،  برگزار شد، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود، با بیان اینکه ذات هنر زیبا است، اظهار کرد: شهدا زیبا هستند و انجام کارهای هنری برای شهدا  نیز زیبا است؛ چرا که خود را وقف هدف والایی که خداوند برای انسان تعیین کرده است، نمودند.

سرهنگ پاسدار عباس مطهری، با اشاره به  سخن حضرت زینب(سلام الله علیها) که می فرمایند"در واقعه کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم" بیان کرد: چون امام حسین(علیه السلام) مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دادند، عاشورا در نگاه  حضرت زینب (سلام الله علیها) زیبا است و ادامه دادن راه ائمه و شهدا نیز زیبایی است.

جشنواره مقاومت، مسئولیت سنگینی بر دوش متولیان فرهنگی نهاد

محسن امیری، در آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم  مقاومت با بیان اینکه این جشنواره برای اولین باربصورت استانی در شهرستان شاهرود برگزار شده است، اظهار کرد:  از میان 400شهرستان کشور، شاهرود یکی ازشهرهایی بودکه بیشترین اکران فیلم درآن صورت گرفته است واین مهم باتلاشهای مدیرکانون بسیج هنرمندان شاهرود عباس اعتماد وهمکارانشان بدست آمد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، ابراز داشت: فرهنگ در مسیر تکامل و در شکل گیری، سه شکل به خود دیده است.

وی شکل نخست فرهنگ را از طریق ادبیات شفاهی دانست و  ابراز کرد: آداب و رسوم و عقاید و سنن و ...از طریق خلق اسطوره، نقل سینه به سینه، به نسل های بعدی منتقل شده است.

امیری افزود: در شکل دوم این مسئله، از طریق ادبیات مکتوب  در قالب نگارش روزنامه ها وکتاب ها تکمیل وانتقال فرهنگ  صورت می گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، عنوان کرد: شکل سوم این تکامل  و شکل گیری فرهنگ، از طریق هنرهای تصویری و هنرهای نمایشی خود را بروز و ظهور می دهد.

محسن امیری با اشاره به تاثیر هنر در انسان،  اذعان کرد: ما موظف هستیم برای حفظ، پاسداشت، نشر و ترویج آنچه که به ما رسیده است از قاب تصویر و سینما استفاده کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکید کرد: برگزاری این جشنواره بار مسئولیت سنگینی را بر عهده ما مسئولان خواهد گذاشت.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم از این پس در قالب انعقاد تفاهم نامه های مشترک با نهاد های انقلابی و  فرهنگی هنری، دستاوردها و افتخاراتی که در دوران دفاع مقدس نصیب شهرستان شاهرود شده است را در قالب تصویر و فیلم کوتاه ارائه دهیم.

امیری مطرح کرد: امیدوارم با این همکاری و همدلی بتوانیم در جدول چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، آثار هنرمندان شهرستان شاهرود را نیز شاهد باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود عنوان کرد: من اعلام آمادگی کرده  و دست یاری به سمت مسئولان و متولیان فرهنگ دراز می کنم و امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی شاهد این اتفاق مبارک باشیم.

از استقبال خوب مردم راضی هستیم

دبیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت در استان سمنان، نیز ضمن ابراز رضایت از برگزاری سیزدهمین جشنواره مقاومت در شهرستان شاهرود، در گفتگو با خبرنگارما اذعان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از این رخداد سینمایی در شهرستان شاهرود صورت گرفت.

13 نقاشی از13 هنرمند باموضوع دفاع مقدس ومردم غزه ازبرنامه های جنبی این اختتامیه بود

مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود، به برگزاری ورکشاپ دفاع مقدس ، نقدفیلم وکارگروه هنری ونمایشگاه 40پوستراز14 هنرمند و13 ونقاشی  از13 هنرمند باموضوع مقاومت وپایداری ومقاومت وپایداری مردم غزه  با حضور مسئول انجمن تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در رورودی سالن برگزاری خبر داد.

شایان توجه است، آئین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان سمنان، دوم مهر ماه به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار شد و با اکران و پخش 54فیلم کوتاه،سینمایی، انیمیشن و...در سه سانس صبح ویژه مدارس و عصر و شب ویژه عموم و به صورت رایگان، در تالار بهمن و سالن کانون جوانان بسیح شهرستان شاهرود، میزبان علاقمندان بود.

پیش از ظهر امروز نیز با همت و تلاش هنرمندان بسیجی کانون بسیج هنرمندان شاهرود و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگی سپاه ناحیه شاهرود، مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولین استان و شهرستان، و خانواده معظم شهدا و جمعی از هنرمندان و دانش آموزان شاهرودی در تالار بهمن، به کار خود خاتمه داد.

از دیگر برنامه های این مراسم اختتامیه می توان به پرده خوانی، پخش کلیپ، پخش نماهنگ (اثر هنرمند فیلمساز، شهید سید تقی حسینی که اشک های مادر بزرگوار این شهید را بر گونه هایش جاری کردوفضای معنوی خاصی به جلسه بخشید)  اشاره کرد.شایان ذکراست دراین جلسه ازخانواده شهید سیدتقی حسینی هنرمندفیلمسازبعنوان شهید شاخص تجلیل بعمل آمد.



93/7/10::: 12:36 ع
نظر()