سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوستی اش خدایی نباشد، از او بپرهیز، که دوستی اش پلید است و مصاحبت با او شوم . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 
semnanhonar.ParsiBlog.com
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :9
کل بازدید :235160
تعداد کل یاداشته ها : 321
103/2/8
3:13 ص
دیدار اعضا کانون بسیج هنرمندان شاهرود با امام جمعه محترم شاهرود - جامعه هنرمندان متعهد: وبلاگ فرهنگی هنری ویژه استان سمنان

 

روز بسیج هنرمندان

حجت الاسلام والمسلمین امینی در دیدار با اعضا کانون بسیج هنرمندان شاهرود گفت: هنرمندان باید از زبان هنر برای تعالی و رشد اخلاق، معنویت و انسانیت در جامعه بهرمند باشند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی به مناسبت روز هنر اسلامی در دیدار با اعضای کانون بسیج هنرمندان، پیشکسوتان و هنرمندان شاهرود که در محل دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی بابیان اینکه هنرمندان باید با زبان گیرا، فراگیر و ماندگار هنر در راستای تحقق شعار سال گام بردارند، اظهار کرد: هنرمندان با زبان هنر نقش خود را طی هشت سال دفاع مقدس به درستی ایفا کردند و اکنون در شرایط فعلی جنگ اقتصادی می توانند با بهره گیری از شور و جوشش انقلابی و حمایت از تولید داخل به تحقق شعار سال کمک کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان در راه انجام رسالت خود نباید از برخی بی مهری ها دلسرد و خسته شوند، گفت: هنرمندان با خلق آثار خود نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی به مردم ایفا می کنند چون هنر زبان بی گفتاری است که در دل خود سخن های بسیاری دارد که باید گفت نا امیدی هنرمندان به معنای مرگ هنرمند قلمداد می شود.

امام جمعه شاهرود هنرمندان را افرادی فراجناحی و بدون محدود شدن در زمان و مکان و گرایش های سلیقه ای برشمرد و بیان کرد: هنرمندان باید از زبان هنر برای تعالی و رشد اخلاق، معنویت و انسانیت در جامعه بهرمند باشند.

امینی، فرهنگ سازی و استفاده مناسب از فضای مجازی برای رشد و توسعه اخلاق و آگاهی بخشیدن به افراد جامعه را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و تصریح کرد: افرادی که در این حوزه برای قدرت طلبی و تخریب وارد می شوند که هنرمندان باید با زبان هنر آنها را متنبه و آگاه کنند و باید توجه داشت بد اخلاقی ها و هتک حرمت در فضای مجازی صدمه زدن به ارکان جامعه و ریختن آبروی مومن که نزد خداوند بسیار ارزشمند است که با نقد منصفانه بسیارمتفاوت و فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه زبان هنر خیلی کوتاه و مختصر، کار ساعت ها سخنرانی را به تنهایی پوشش می دهد، افزود: آموزش و استعدادیابی از سنین کودکی و پیش دبستانی به کودکان تضمین کننده ماندگاری هنر برای نسل آینده به شمار می رود.

امام جمعه شاهرود همچنین عنوان کرد: برگزاری آیین فصل شیدایی در شاهرود معجونی از به خدمت گرفتن هنرهای گوناگون است که هنرمندان با الگوبرداری از آن باید به صورت سالانه و مقیاسی شهرستانی درسال‌های آتی از آن استفاده کنند.